37 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook 28weken zwanger en diabetes. Mag totaal geen suiker meer, max 3 stuk fruit per dag, maar niet samen. Soms ben honger zelfs want durf niet meer eten. Savonds insuline en nog smorgens suiker te hoog. Tijdens de dag is goed!. 😥

3 jaar geleden

Reactie op BarbieCrazyGirl

Hier ook 28weken zwanger en diabetes. Mag totaal geen suiker meer, max 3 st ...
Ik mag Max 2 stukjes fruit per dag maar de eerst volgende suiker wat k dan prik zit ik te hoog.. terwijl fruit nog iets was wat ik lekker vond. Ik hoef nog geen insuline te spuiten omdat we me curves nog aan het bekijken zijn. K zit voornamelijk ook nuchter te hoog. En van de week schoot ik van een broodje ham kaas ( normaal brood) na de 10.3. Gisteren gesprek gehad met me gynaecoloog dat wel en die gaf wel aan als dit zo probleem gaat worden met eten moet k misschien maar insuline gaan spuiten. Omdat k zo weinig kan eten ben k ook de hele dag misselijk heb jij dat ook ?

3 jaar geleden

Ik mag Max 2 stukjes fruit per dag maar de eerst volgende suiker wat k dan ...
Ben niet misselijk, suiker is lichtjes verhoogd dus snap niet achter fruit enz zit altijd goed, zelfs achter 3 stuutjes. Hier zie je mijn metingen

3 jaar geleden

Goedemorgen! Het is belangrijk om te kijken naar wat voor suikers je binnen krijgt! Fruit is niet slecht en we hebben de vitamines ook nodig, alleen deze suikers zijn "snelle" suikers, waarvan je direct een piek in je glucose waarde ziet. Een voorbeeld: een banaan ( lang werkende suikers ) zorgt voor een geleidelijker glucose spiegel waardoor je minder last heb van een te snel stijgende glucose spiegel. Ook bij diabetes is het belangrijk dat je eiwit inname hoger is dan jou koolhydraten. Wat ik een fijn voorbeeld vind is dat je 30% koolhydraten eet, 40% eiwitten en overige 30% gezonde vetten. Je kan dit dan naar eigen wens invullen. Variatie idee: neem een cracker met huttenkase of cottage cheese, met advocado en kipfilet. Beetje zout en peper naar wens Ipv kipfilet kan je ook schijfje tomaat, komkommer ect.. Op deze manier stijgt je suiker minder snel, je hebt een langer verzadigd gevoel en je krijgt je dagelijkse gezonde vetten binnen. Ook heb je minder snel last van een suiker dip. Je zal merken dat wanneer je vaker op de dag eet met langwerkende suikers, je al stukje beter voelt. Als je bij google intikt: eiwit rijke recepten, vind je heel veel variaties waarvan je misschien wel trek krijgt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik adviseer dit vaak aan mijn patienten wanneer zij vragen hebben over diabetes ( ik ben zelf Doktersassistent ) vaak krijg ik positieve reacties terug! Succes!

3 jaar geleden

Nou To, het lijkt me ook ontzettend stom. Natuurlijk wil je het beste voor je kind, maar je mag hier heus over klagen!

3 jaar geleden

Ik herken het zeker. En ik weet al vanaf week 16 dat ik het heb. En moet ook prikken en waardes bijhouden. Vind het ook nog steeds heel lastig. Prikken is niet leuk. Niet kunnen eten waar je zin in hebt is niet leuk. Als ik een keer bij mijn ouders ben kan ik totaal niet genieten van het eten. Ik slaap ook vaak met honger en vind het echt niet leuk meer. Ben nu bijna 28 weken en vind het soms ook wel echt genoeg geweest. Je mag zeuren ik ben blij dat je zeurt want ik wil ook zeuren maar hoor alleen maar: het is voor je kind. I KNOW!!!!! Maar mensen die dit zeggen eten wel lekker alles waar ze zin in hebben🥲

3 jaar geleden

Reactie op alinayaz

Ik herken het zeker. En ik weet al vanaf week 16 dat ik het heb. En moet oo ...
Nou precies ik heb ook wel een keer zin aan iets lekkers. Het probleem is gewoon ik lust zo weinig waardoor ik heel vaak het zelfde eet. Het hele sociale gebeuren is er af. Op zondag eten we wel eens bij oma, want ja wie kookt er lekkerder dan oma. Soep met kip en dan oma haar heerlijke pudding. Je ziet iedereen in de pudding eten en denkt k wil ook haha. Wat je zegt iedereen zegt het is voor je kind maar genieten nee dat is het niet

3 jaar geleden

Nou precies ik heb ook wel een keer zin aan iets lekkers. Het probleem is g ...
Nee idd. ik doe het al 12 weken zo.En ik moet nog wel een eind!!! Dat je heel veel niet lust maakt het lastiger natuurlijk. Ik zoek wel eens een receptje op internet op. Koolhydraatarme recepten voor zwangeren. Voor inspiratie.

3 jaar geleden

Koolhydraatarm brood van de bakker al geprobeerd? Echt heel lekker en ws piekt je suiker daar niet van

3 jaar geleden

Wow ik heb ook zwangerschap diabetes maar hele andere metingen.. check.. ik vind het echt apart dat ik het heb.. ik heb zelfs coca cola light gedronken en nog onder de max hahaha

3 jaar geleden

Nou het lijkt me geen pretje! Zeker is het niet zeuren, eten is nou eenmaal een heel belangrijk onderdeel van ..alles en wordt je meerdere keren per dag mee geconfronteerd Dus goed dat je het noemt en sterkte dames, lijkt mij pittig!

3 jaar geleden

Is zeker niet leuk! Bij alles moeten nadenken of het wel goed is en in de goede verhouding 🙁 ik heb advies gekregen van een diëtiste die gelukkig niet mijn hele patroon omgooide maar goede aanvullingen gaf. Ik moet vooral meer vet en eiwit aan de maaltijd toevoegen zodat de koolhydraten langzamer worden opgenomen en je langer vol zit. Dus volle ipv magere kwark, dubbel beleg (kaas en kipfilet) en meer vlees en vis bij het avondeten. En voor het slapen gaan nog een cracker met beleg. Heb dus zeker geen hongergevoel!

3 jaar geleden

Helaas heb ik hetzelfde. Maar bekijk het positief, wat je er nu niet aan eet hoeft er straks ook niet af.😁 En kijk wat je wel kan eten ipv wat niet. Repen van atkin, popcorn, kaasblokjes, vla van optimel... mij valt het nog mee.

3 jaar geleden

Reactie op Nikki1995

Wow ik heb ook zwangerschap diabetes maar hele andere metingen.. check.. ik ...
Zijn dit de waardes na aanpassen eten?

3 jaar geleden

Ik heb ook zwangerschaps diabetes, sinds week 14 al, en na een week begonnen met 4x per dag insuline en 7x per dag bloedsuiker meten. Erg schikken allemaal wat je ervoor moet doen, was ook twee weken van slag. Ik gaf al insuline aan mijn cliënten dus dat was ik al gewend. Nu 24 weken en al een tijd alles onder controle. Wat een effect het zwangerschaps hormoon heeft hé, gelukkig is t na de bevalling weer weg 😘😘 Sterkte allemaal! 💋

3 jaar geleden

Reactie op Nikki1995

Ik heb precies hetzelfde als jou. Wel iets minder suikers in mijn voeding en elke dag genoeg proberen te bewegen maar voor de rest valt het op zich mee gelukkig!

3 jaar geleden

Reactie op Nikki1995

Cola light zit geen suiker in, dus heeft geen invloed op je bloedsuikerspiegel. Light frisdrank mag je dus gewoon drinken (of suikervrije limonade etc).

3 jaar geleden

Reactie op Nikki1995

In België hebben ze een andere meeteenheid dan in NL. In NL meten we mmol/L

3 jaar geleden

Ik snap heel goed hoe je je voelt. Ik heb afgelopen week gehoord dat ik zwangerschapsdiabetes heb. En ik probeer nu al een beetje op te letten op mn voeding maar t valt echt niet mee. Ik snak echt naar suiker😫 En indd ik doe t voor de kleine dat is mn enige motivatie😕

3 jaar geleden

Ik weet het nu zo'n 3,5 week, maar vind het nog wel meevallen. De eerste week was pittig vond ik en ja soms eet je iets en zie je je waarde achteraf en denk je niet zo slim 🙈. Mijn hoogste waarde is tot nu toe 7,4 geweest, maar meestal netjes in de curves. Eet tot nu toe nog geen suikers, je mag ook gewoon een keer een boterham met hagelslag als je dat wil als je waarden stabiel blijven. Start de dag met yoghurt, beetje zelfgemaakte granola en wat aardbei of framboos erbij. Dan tussendoor als ik iets eet fruit of een biscuitje. Als lunch 2 volkoren boterhammen of crackers, net waar ik zin in heb. Qua beleg neem ik vaak verse groene pesto met kipfilet/kaas bijvoorbeeld en eet er vaak komkommer bij of rucola. Zo lijkt je lunch toch een feestje. Of ik maak een salade of eierwrap met wat erop. Avondeten eet ik gewoon, volkoren pasta bijvoorbeeld, wel gewone rijst, maar minder, zilvervliesrijst niet te harden, bah. Gaat tot nu toe goed als je de portie aanpast of er daarnaast wat rauwkost bij eet. Vaak daarna nog een bakje yoghurt. Ik heb zelden honger moet ik zeggen. Light frisdrank vind ik vies, drink nu spa met lemon smaak, toch idee van frisdrank maar niks erin