15 Reacties

5 jaar geleden

Ik volg. Ik ben zaterdag 33 weken en net hetzelfde!

5 jaar geleden

Heb hetzelfde. Je mag dafalgan nemen (kan een beetje helpen) spijtig genoeg niet heel veel aan te doen

5 jaar geleden

Heb hetzelfde. Je mag dafalgan nemen (kan een beetje helpen) spijtig genoeg ...
Mijn gynaecoloog wilde tramdol voorschrijven maar ik vind dit zo heftig voor de baby. Ik neem aan dat de dafalgan i.p.v. de paracetamol is dan toch?

5 jaar geleden

Voor mij hetzelfde. Ik ben nu 33+2 en mijn rib is flink gekneusd. Mijn mannetje ligt ook nog in een stuit en flink hoog dus als hij volgende week niet gedraaid is gaan we een afspraak inboeken voor een versie zodat ik zelf hopelijk ook minder last ervan heb.

5 jaar geleden

Reactie op Larrissa2019

Mijn gynaecoloog wilde tramdol voorschrijven maar ik vind dit zo heftig voo ...
Paracetamol mag ook het kan geen kwaad als het niet te veel is

5 jaar geleden

Ik had het bij mijn dochtertje rond 36weken toen. Ze lag toen met hoofd naar beneden, maar tegen 37w was zr zo pittig en actief met bewegen en draaien tot dat ze in stuitligging is terecht gekomen. Gevolgd ervan is gekneusde rib en geplande keizersnee 😏🤦‍♀️🥴

5 jaar geleden

Is het bij jullie ook savonds erger? Het bouwt zich wat op gedurende de dag hier.

5 jaar geleden

Tramadol kan geen kwaad op korte termijn. Niet langdurig gebruiken!

5 jaar geleden

Reactie op Sandy_

Is het bij jullie ook savonds erger? Het bouwt zich wat op gedurende de dag ...
Daar begon het mee. Eerst had ik alleen savonds last, daarna met zitten vooral en nu met echt alles wat ik doe. S'nachts als ik lig te slapen schrik ik soms wakker van de pijn tijdens het ademen.

5 jaar geleden

Reactie op Larrissa2019

Daar begon het mee. Eerst had ik alleen savonds last, daarna met zitten voo ...
Ja hier is het smorgens iets beter, maar savonds huil ik van de pijn. 😩 helemaal weg gaat het niet meer. En rechtop zitten is ook miserie. 😳

5 jaar geleden

Reactie op Sandy_

Ja hier is het smorgens iets beter, maar savonds huil ik van de pijn. 😩 he ...
Ja dat geloof ik graag, hier nog een maar huilen maakt het niet beter probeer rustig te blijven.

5 jaar geleden

Reactie op Vivi87

Ik had het bij mijn dochtertje rond 36weken toen. Ze lag toen met hoofd naa ...
Ohje dat kan ook nog...denk je dat ze goed liggen draaien ze weer😅 hopelijk gaat alles via de natuurlijke weg ipv keizersnede.

5 jaar geleden

Reactie op Larrissa2019

Ja dat geloof ik graag, hier nog een maar huilen maakt het niet beter probe ...
Ja dat probeer ik inderdaad, maar soms is het zo fel dat ik echt effe een mental breakdown heb 😅

5 jaar geleden

Hier ook.. Hele zwangerschap al gevoelige ribben. Vanaf het begin al 😯.. Baarmoeder ligt (te) hoog. 2 weken voor op schema en daardoor al een ruime tijd meer last gekregen. Eigenlijk vanaf 20 weken al dat ik niet meer kan liggen savonds. Het rare is dat als ik sochtends in slaap val, dat de pijn dan weg is. Maar zodra ik weer even heb gezeten en dingen heb gedaan is het mis. Dan kan ik me soms niet eens meer omdraaien en durf ik niet te bewegen 🙈 Heb het geaccepteerd maar dat zorgt wel voor slapeloze nachten 😣