6 Reacties

één jaar geleden

Hier was en is het bij alledrie echt een (af en toe terugkomende) fase. Ik zeg wel vaker; ik wordt doof van jullie want het doet gewoon zeer aan mijn oren.🙈 Ik woon ook tegenover een basisschool en gillen doen kinderen daar dagelijks tijdens het buitenspelen, als een soort uitlaatklep. Soms helpt het om te gaan fluisteren, zodat ze stil moeten zijn om je te kunnen horen en nadoen in kinderen hun aard zit. Ik weet niet hoe oud ze is, maar ik heb mijn kind ook wel eens even op de trap gezet en boos gezegd dat het nu afgelopen is. Dat maakte toen wel indruk.

één jaar geleden

Reactie op Sevyfay

Hier was en is het bij alledrie echt een (af en toe terugkomende) fase. Ik ...
Ze is van 20 mei 2021 als ik verluister dan blijft ze doorgillen echt zo vervelende fase dat gillen, wat heeft jou kindje gedaan na dat je boos vent geworden en op de trap hebt gezet? Ik word niet heel snel boos maar begint me nu wel veel teworden het gegil,

één jaar geleden

Reactie op Wensmama4

Ze is van 20 mei 2021 als ik verluister dan blijft ze doorgillen echt zo ve ...
Dat was bij mijn oudere dochter. Die stopte met gillen maar kon wel enorm boos worden en daarin blijven hangen. Maar het gegil was wel over voor even. Elk kind is anders. Mijn jongste van mei 2021 gilt gelukkig niet zo vaak maar heeft wel een heel heftige huil. Ik gok dat zij vooral heel overstuur zou raken als ik haar op de trap zou zetten. Misschien dat je ook afleiding zou kunnen bieden, even weglopen van de situatie tot ze weer kan luisteren naar wat je zegt. Of misschien dat een knuffel geven wel werkt, afhankelijk van de situatie. Het zou vervelend zijn als jij er zo gek van wordt, dat je uit boosheid en frustratie gaat reageren. Maar ook dan, dat overkomt de beste wel eens.

één jaar geleden

Mijn dochter gilt ook, vaak uit enthousiasme, of om beetje grappig te doen. Als het pijn doet aan mijn oren, dan fluister ik dat ze zachtjes moet doen. Meestal begrijpt ze dat al wel. En als het door het spelen komt, dan leidt ik haar af met een ander spel. Maar moet ook weleens streng zijn als ze er niet naar luistert.

één jaar geleden

Ja, heel herkenbaar. Ons zoontje gilt wel vaak, maar hij probeert mij ook uit op die manier. Ik benoem ;hè! Dit doet pijn aan mijn oren, waar is je zachte stem? 9/10 x gaat hij over op zijn zachte stem. Dit heef trouwens wel even geduurd voordat hij het begreep maar nu heb ik het idee dat dit voor nu wel de manier is 😛

één jaar geleden

Gillen is hier sinds een paar weken ook weer helemaal hip and happening 🤭 Ik kocht m'n zoontje een soort stressbal/zachte bal en zei 'ik zie dat je boos bent, knijp je boosheid er maar uit in deze bal'. Werkte prima voor een paar dagen. Daarna gooide hij die bal gewoon meteen weg en begon nóg harder te gillen omdat z'n bal weg was 🤯🤯 Nu ga ik naar hem (raap al m'n zelfbeheersing bij elkaar pff) en zeg dat hij 1 keer mag roepen om alle boosheid eruit te roepen. Daarna vraag ik "is je boosheid eruit? Anders mag je nog in de bal knijpen". Gewoon er even over nadenken, haalt hem uit het moment en stopt het gillen tot nu toe. We zullen zien welke strategie we de volgende keer moeten bedenken 🫣