13 Reacties
MOD
4 jaar geleden
Hier exact hetzelfde. Hij was altijd al heel druk, kan ook geen seconde stilzitten en hangt continu in mn haar/ogen/kleren/alles wat ie maar pakken kan. En sinds een week of 2 gilt ie de hele tent bij elkaar, als het m niet zint en idd soms uit het niets 🤷🏼♀️ Hij doet t ook telkens tijdens zn groente hapje.
Ik probeer m altijd maar zoveel mogelijk af te leiden door een beetje gek te doen, maar pfff🙈 Verder niet echt tips.
4 jaar geleden
Dat is de fase hij wil van alles maar dat gaat nog niet. Bij mijn dochtertje is het soms ook echt drama. Het liefst gaat ze haar broer achter aan wat niet gaat. Ik leg haar momenteel veel op de grond en ze gaat haar gang maar. Ze komt nog niet ver maar ze is er wel rustiger door.
4 jaar geleden
Hier hetzelfde. Nora is verder super blij en vrolijk en gillen vind ze zelf ook erg grappig. Ze moet er vaak om lachen als ze aan het gillen is. Soms gilt ze ook als ze het ergens niet mee eens is of als het te lang duurt voordat ze de volgende hap eten krijgt. Ik zie het maar als een fase die weer voorbij gaat want ik heb ook geen tips 😅
4 jaar geleden
Herkenbaar, mijn zoontje gilt ook vaak. Hij doet dit wel al een tijdje. Hier klinkt het iig niet als pijn, boos of uit frustratie, maar gewoon alsof hij zijn stem wilt uitproberen 😅 soms is het echt keihard en als ik dan een grapje maak eindigd het in een schaterlach. Ik laat hem lekker z'n gang gaan, als ik dan bijvoorbeeld moet bellen doet hij het júist alsof hij mee wilt praten. Ik geef dan meestal gewoon snel een speen of biedt hem wat afleiding.
4 jaar geleden
Hier ook precies het zelfde. Hij lijkt het wel grappig te vinden en lijkt ook alsof hij zijn stem wilt uit proberen. Hij is echt geen minuut stillen, scheet geluidjes maken, gillen, verder komt er echt van alles en nog wat uit. Ik kan er zelf ook wel om lachen tot dat hij boos wordt 😆
4 jaar geleden
Hier exact zo! Zoontje van 7 maanden en hij doet dit nu zo'n 3 weken. Het wisselt tussen echt z'n stem uitproberen en erg duidelijk laten merken dat hij het ergens niet mee eens is. Ik raakte er onzeker over omdat een vriendin langskwam en ze heel geïrriteerd deed over dit schreeuwen en de opmerking gaf 'dit hebben wij wel meteen afgeleerd'. Geen idee op welke leeftijd hun zoontje daarmee begon maar volgens mij is er nu nog niet veel af te leren? Ik zeg wel duidelijk 'nee, dit is niet nodig, of dit is te hard' op duidelijke toon. Proberen kan altijd.. maar het lijkt niet veel te helpen.. en toen ze dat zei voelde het echt alsof ik nu al faal in de opvoeding :(
4 jaar geleden
Herkenbaar. Mijn zoontje is ook echt een gillerd. Hij gilt van plezier, maar ook als hij gefrustreerd is omdat iets niet lukt. Ik zou ook niet weten wat ik er aan kan doen. Hopelijk is het gewoon een (korte)fase.😁
4 jaar geleden
Reactie op Jaja1989
Hier exact zo! Zoontje van 7 maanden en hij doet dit nu zo'n 3 weken. Het w ...
Nou ja zeg.. wat een steek onder water van je vriendin. Het gillen is normaal, kijk maar rond op dit topic en op internet. Je kindje krijgt een eigen willetje, gaat protesteren als hij iets niet krijgt, aandacht wil of als iets niet wil. Dat lijkt me niet iets om af te moeten leren.
Ik voel me ook wel eens ‘beladen’ als m’n dochter zo schreeuwt als ik visite heb en zij niet in haar eentje wil spelen ofzo, maar wat hier écht helpt is er dan even geen aandacht aan geven. Ik heb gelezen dat baby’s op deze leeftijd wel al doorhebben dat als ze gaan jammeren of schreeuwen ze iets voor elkaar kunnen krijgen.
Oké en als dat echt niet helpt en ze gaat maar door dan neem ik haar op schoot en dan is het goed 😜 en dan geniet ik weer van haar uitspattingen. Het is niet altijd even leuk maar ik zou lekker genieten van deze ontwikkelingen 🥰
4 jaar geleden
Mijn meisje deed dat “gillen” al vanaf dat ze 3 maanden was. Heeft zeker tot 6 maanden geduurd. Die kleintjes doen het gewoon om hun stem te ontdekken en te testen. Net als die “scheet” geluidjes of smak geluiden. Hoort er nu eenmaal bij. Ik had er totaal geen problemen mee maar wij waren dan ook allang blij dat die kleine niet huilde. (Ze Was de eerste 2 maanden een heftige huilbaby)
4 jaar geleden
Reactie op Maya1988
Nou ja zeg.. wat een steek onder water van je vriendin. Het gillen is norma ...
Hoi, ik wil even laten weten dat baby’s op deze leeftijd niet bewust schreeuwen om “iets voor elkaar te krijgen”. Dit is voorlopig nog de enige manier waarop ze kunnen aangeven dat ze iets willen/nodig hebben/niet leuk vinden. Vanaf het moment dat ze beginnen te praten wordt het een ander verhaal, maar voor nu kunnen ze niet veel meer dan op deze manier aangeven dat iets hen niet zint. 😊