14 Reacties

10 maanden geleden

Hier ook al een tijdje allerlei onderzoeken voor onze dochter van 1,5. Ze is zodanig afgevallen dat ze op hetzelfde gewicht zit al toen ze 7 maanden oud was. En groeide ook een hele tijd niet. Ze heeft inmiddels echo’s gehad, bloed en ontlasting onderzoek, stofwisseling onderzoek en alles zag er goed uit gelukkig. In november was ze iets gegroeid en aangekomen dus toen met de kinderarts afgesproken om elkaar in maart weer te zien maar inmiddels is ze weer bijna een kilo afgevallen. Ze zat op -2 maar ik vrees nu wel lager. Ondanks dat ze super goed eet. Ze hebben ook naar haar vochtinname en uitgaven gekeken en was ook helemaal prima. Zo heb ik ook via deze app een mama gevonden die tegen hetzelfde aanloopt en ook bij haar dochter kunnen ze niks ontdekken… waar zit jullie dochter op de curve? Hopelijk hebben jullie snel meer antwoorden 🍀🤞🏼

10 maanden geleden

Dat lijkt me ook een moeilijke tijd voor jullie! Ergens wel fijn dat ze niets hebben kunnen vinden tot nu toe. Hoe staan jullie daar tegenover? En weet je hoe lang jullie dochter is? Onze dochter zit tussen de -1 en -2 lijn in. Ze eet en drinkt inderdaad ook genoeg. Meer dan de dochters van vriendinnen, en die groeien allemaal helemaal goed.

10 maanden geleden

De eerste periode dat het aan het licht kwam vonden wij het heel spannend maar het feit dat alle onderzoeken goed waren en ze verder super ontwikkeld zorgt er voor dat wij nu een stuk geruster zijn! Onze dochter van mei 2021 buigt overigens ook iets af maar omdat we al helemaal in de molen zitten met onze dochter van juli 2022 hebben we zoiets van we laten het even rusten. (Ze zijn allebei onder begeleiding van de kinderarts ivm KMA dus als het erger afbuigt oid zijn we er dan nog sowieso optijd bij) Onze dochter van juli 22 is 75cm maar ook geboren met 45cm. (Gewoon met 39.4 bevallen dus geen prematuur oid) Onze dochter van mei 2021 is 88cm en geboren met 52cm. Zij zit nu zoals jou dochter ook tussen -1 en -2

10 maanden geleden

Ik vind vooral het afbuigen spannend inderdaad. Ze is met 38+3 geboren, maar woog maar 2800 gram en was 47cm. Altijd een klein meisje geweest, maar tot een half jaar geleden bleef ze op haar eigen lijntje. We gaan zien hoe het allemaal zal gaan lopen. Maar spannend vind ik het wel

10 maanden geleden

Reactie op Meimamma

Ik vind vooral het afbuigen spannend inderdaad. Ze is met 38+3 geboren, ma ...
Hier die andere mama met een kindje wat niet goed groeit. Ik begrijp je angst heel erg goed. Onze dochter is geboren met een gewicht van 4180 gram en 51 cm. Inmiddels is ze qua lengte onder de -3 lijn gezakt. Haar gewicht ver onder de -3 lijn. We zitten al ruim 2 jaar in de medische molen en tot nu toe hebben ze niks gevonden. Net voor haar 1ste verjaardag heeft ze een sonde gekregen tot 18 maanden. Nu staan we weer op dat punt. Gaat die er weer in? Of blijven we zo doorgaan. Ze eet best netjes, ze heeft alleen meer calorieën nodig dan gemiddeld. We wachten nu op een afspraak bij de kinder mdl arts. Er is inmiddels al zoveel bloedonderzoek gedaan, maar tot nu toe hebben ze nog geen oorzaak gevonden. Het is zenuwslopend allemaal, en intussen zie je je kindje alleen maar verder afzakken. En het verschil met leeftijdgenoten alleen maar groter worden. 🙁 Dus ja ik begrijp je angst heel goed. Succes mama! Krijgen jullie nog onderzoeken?

10 maanden geleden

Reactie op Love3

Hier die andere mama met een kindje wat niet goed groeit. Ik begrijp je a ...
Dat moet ook een lastig traject zijn. Heel veel sterkte! Is de afspraak met de mdl arts snel? Ze krijgt nog veel onderzoeken. We zijn bijna wekelijks in het ziekenhuis, omdat ze meerdere medische dingen heeft. Dat zijn allemaal dingen die niet verklaren waarom ze zo klein is en afvalt. Normaalgesproken eet ze goed en ook gewoon genoeg calorieën gezien haar leeftijd, maar ik vermoed dat ze ook extra nodig heeft inderdaad. De laatste 2 weken eet ze veel minder dan gemiddeld (ze is goed ziek geweest). Ik merk dat ik daar echt stress van krijg. Normaal is het helemaal niet erg als kinderen even wat minder goed eten, maar nu ze toch al niet goed groeit, vind ik het lastig.

10 maanden geleden

Reactie op Meimamma

Dat moet ook een lastig traject zijn. Heel veel sterkte! Is de afspraak met ...
Eind maart, dus we moeten nog even geduld hebben. Wat is haar lengte/gewicht nu? Ja lastig is dat hè. Hier is ze ook net ziek geweest, dat betekend dan meteen afvallen. Maar ja dat doet een ander kindje ook. Ze hebben alleen wat minder reserves he? Nu de waterpokken hier op de psz. Ik kan me daar nu al druk om maken. Maar ja.. We moeten het maar afwachten, en vertrouwen in haar lijfje hebben. Voor jullie ook veel sterkte. Heftig al die afspraken en bezoekjes aan het ziekenhuis.

10 maanden geleden

Reactie op Meimamma

Dat moet ook een lastig traject zijn. Heel veel sterkte! Is de afspraak met ...
Hoe gaat het nu?

9 maanden geleden

Reactie op Love3

Hoe gaat het nu?
Lief dat je het vraagt! We zijn nog in afwachting van onderzoeken. Inmiddels weet ze dat ze kleiner is, omdat ze steeds naar de dokter gaat en we het er dan over hebben. Ze wil nu vooral heel snel groeien en zo groot worden als papa en mama. Dat vind ik echt sneu! Ze hebben het er steeds met haar over dat ze goed is zoals ze is(dan natuurlijk aangepast op haar leeftijd), maar soms kan ze echt verdrietig zijn als ze dan ergens niet bij kan

9 maanden geleden

Reactie op Meimamma

Lief dat je het vraagt! We zijn nog in afwachting van onderzoeken. Inmiddel ...
Wat spannend allemaal. En wat sneu zeg dat besef. Dat breekt je mama hart toch. Hier heeft ze dat besef nog niet echt geloof ik. Al is het natuurlijk altijd het eerste wat benoemd wordt als het over haar gaat.. Ik zal ook eens een gesprekje met haar aan gaan. Afgelopen weekend waren we op verjaardag. Waren nog 2 kindjes net een paar maanden jonger. En die van ons kwam ze tot de schouders. We gingen met elkaar lunchen. Die andere 2 een paar hapjes en ze waren weer klaar. Maar groeien doen ze perfect. Die van ons heeft heel goed gegeten, en groeien… Die moeders zaten ook echt met vraagtekens van hoe dan?? Zo lastig en confronterend soms..

9 maanden geleden

Reactie op Love3

Wat spannend allemaal. En wat sneu zeg dat besef. Dat breekt je mama hart t ...
Ik snap dat soms ook echt niet! Onze dochter eet ook zo veel, maar groeien doen ze inderdaad niet.. Ontbijten met kwark en fruit, 1,5 uur later weer fruit, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avond eten en nog een ‘late night snack’ (fruit/brood) als ze naar bed gaat. Zonder haar late night snack gaat ze niet slapen, want dan heeft ze honger. Soms eet ze meer dan ik.. Het lengte verschil kan ook zo confronterend zijn. We hebben toevallig verschillende vrienden die allemaal ook een dochter hebben gekregen in een tijdsperiode van 2 maanden. Alle andere meisjes zijn een heel stuk groter inderdaad

8 maanden geleden

Hoe gaat het nu met alle kids? Wij hebben vandaag weer controle gehad. Voor het eerst sinds hele lange tijd is ze weer op haar eigen lijntje gegroeid. Heel fijn! Over 4 maanden heeft ze weer controle en tot die tijd even afwachten hoe en wat

8 maanden geleden

Reactie op Meimamma

Hoe gaat het nu met alle kids? Wij hebben vandaag weer controle gehad. Vo ...
Wat fijn! Wat ben je dan trots hè. Voor onze dochter komt er weer een opname aan. 🙁

8 maanden geleden

Reactie op Love3

Wat fijn! Wat ben je dan trots hè. Voor onze dochter komt er weer een opnam ...
Wat heftig ook om te horen 😔 wat gaan ze tijdens de opname doen?