10 Reacties

2 jaar geleden

Wij laten het juist wel toe bij opa en oma en thuis wat minderen. Als ik aan de tijd met mijn opa en oma denk, dan werd ik ook altijd verwend (met snoepgoed etc). Is toch leuk voor beiden. Maar goed als jullie dat echt niet willen, dan moeten ze daar gewoon naar luisteren . Dan zou ik het zeker nog een keer aangeven. Misschien zelf beleg meegeven, zodat ze dat kunnen gebruiken.

2 jaar geleden

Ik vind t raar dat ze het bij de gastouder krijgt eigenlijk. Bij onze opvang alleen gezond beleg. Maar mijn ouders passen ook 1 a 2 dagen in de week op, tot 1,5 jaar hebben wij echt heel streng gedaan met gezond beleg, alleen water etc. Maar inmiddels drinkt hij daar vaak ranja en krijgt heus wel eens hagelslag, speculaas of iets anders op zn brood. Of een speciaal toetje na het eten. Daar zijn het ook opa en oma voor vind ik.. Thuis eten wij gewoon gezond, we hebben echt wel chocopasta of hagelslag in huis maar zetten dat vaak niet op tafel als ons zoontje thuis is. Dan vraagt hij er ook niet naar. En hij drinkt thuis en op de opvang thee of water.

2 jaar geleden

Persoonlijk snap ik nooit zo goed waarom zoet beleg zo'n probleem is. Net zoals mensen die zeggen dat eerste hartig moet zijn en 2de zoet. Ik begrijp dat nooit zo. Als je verder oplet qua suikers en al die zoetgemaakte drankjes dan denk ik oprecht dat dat zoete beleg geen probleem is. Ik zou hier dus geen probleem van maken. Ik heb er meer moeite mee dat kinderen op de opvang ect gelijk ranja krijgen. Waarom niet een bekertje water? Maar goed zo is iedereen anders 😄

2 jaar geleden

Ik zou het eerlijk gezegd gewoon laten. Onze kinderen van 2 en 4 eten ook hagelslag en speculoos en het gaat prima met ze. We wisselen het wel af en dat weten ze.

2 jaar geleden

Ik persoonlijk zou het laten. Heb zelf altijd het motto als ik wil dat ze het precies doen zoals ik het wil moet ik zelf thuis blijven 🤗 ik zou het dan bijvoorbeeld thuis niet geven daar als zoet beleg uit Jam of pindakaas/appelstroop laten kiezen. Bij mijn schoonouders krijgt mijn dochter wel eens een beetje chips prima zolang ze 's avonds thuis gewoon haar groente nog eet.

2 jaar geleden

Hmm, ik zou er juist wel wat van zeggen! Mijn kleine van 22m krijgt nooit zoet op brood, want ik wil nog zo min mogelijk aan de suikers.. Fijn dat ze op willen passen, zeker, maar dat betekent niet dat jouw regels/ normen en waarden niet meer gelden?

2 jaar geleden

Mijn dochter eet elke ochtend een broodje chocopasta.. snap het probleem nooit zo goed, als ze het willen en hun brood goed eten prima toch..🤷‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op MTND

Hmm, ik zou er juist wel wat van zeggen! Mijn kleine van 22m krijgt nooit z ...
Maar daar gaat het mis in dit verhaal. Thuis mag het in het weekend wel. En dan bij oma niet🤷🏼‍♀️ Wij kiezen er juist voor om bij opa en oma het was los te laten en thuis wat strenger. Zowel met eten / schermtijd / slapen etc..

2 jaar geleden

Ik zou dan bij jullie thuis in ieder geval stoppen met de pasta en hagelslag. Scheelt weer 2 dagen. En ik zou juist de gastouder er eerder op aanspreken dan jouw (schoon)ouders. Ze wordt betaald, heeft er als het goed is een opleiding voor, heeft meerdere kindjes die ze opvangt. Ik mag hopen dat ze weet wat gezondere keuzes zijn voor de kindjes.

2 jaar geleden

Ik zou het lekker laten gaan eerlijk gezegd. Hier eten ze dat ook meerderen keren per week op brood. Tussendoor ook gewoon “gezond” beleg. Als je ze verder gewoon normaal laat eten….Dus geen mars of twix of elke dag chips of weet ik het tussendoor, zie ik er geen kwaad in.