6 Reacties

één jaar geleden

Zelf een zoon van 4,5 die sinds een week in een half hoogslaper slaapt daarvoor 2,5 jaar in een peuterbedje geslapen.. hij had niet op zijn 3de al in zo'n hoger bed moeten slapen..is echt een aapje haha, maar denk dat dit heel erg aan je kind ligt

één jaar geleden

Geen ervaring maar ik denk dat je dan best naar je kindje kijkt. Ik zou mijn dochtertje daar gerust in leggen. Ze is over het algemeen best voorzichtig en ze snapt veel. Maar als je een kindje hebt dat alles wil uitproberen en op of over klimt wacht dan nog maar een tijdje.

één jaar geleden

Onze dochter van 2,5 valt nog regelmatig uit haar eenpersoonsbed, dus ik zou het zelf niet aandurven. Toevallig hebben we een paar dagen terug vakantie geboekt voor de kerstvakantie met een slaapkamer waarin zij dan met 3,5 wel in een hoogslaper zal liggen maar de jongste van 2,5 wel in een normaal 1 persoonsbed. Mochten wij ons tzt toch niet prettig voelen gaat mijn partner of ik in de hoogslaper. Misschien kan je eerst kijken hoe stil je kindje ligt als hij/zij in het ledikantje slaapt met een dekbed? Onze dochter schopt haar deken toch nog weg, al slaapt zij al zeker een jaar onder een deken. Maar wie weet scheelt goed instoppen wel voor jullie kindje 😊

één jaar geleden

Dank!

één jaar geleden

Dat zal echt per kind verschillen. De een zal het prima aankunnen, de ander zal het eng vinden of zal het nog niet veilig genoeg voor zijn. Je kind moet snachts en sochtends ook goed door hebben dat ze niet zomaar uit het bed kunnen stappen zoals met een gewoon bed, en ze niet al rollebollend kunnen spelen in bed zonder valgevaar. Mijn kinderen zijn beide rond hun 4e/5e naar een halfhoogslaper overgestapt, zonder problemen.

één jaar geleden

Ikea heeft trouwens een eenpersoonsbed die je kan ombouwen tot halfhoogslaper(en weer terug).