6 Reacties
één jaar geleden
Onze dochter van 2,5 valt nog regelmatig uit haar eenpersoonsbed, dus ik zou het zelf niet aandurven.
Toevallig hebben we een paar dagen terug vakantie geboekt voor de kerstvakantie met een slaapkamer waarin zij dan met 3,5 wel in een hoogslaper zal liggen maar de jongste van 2,5 wel in een normaal 1 persoonsbed. Mochten wij ons tzt toch niet prettig voelen gaat mijn partner of ik in de hoogslaper.
Misschien kan je eerst kijken hoe stil je kindje ligt als hij/zij in het ledikantje slaapt met een dekbed? Onze dochter schopt haar deken toch nog weg, al slaapt zij al zeker een jaar onder een deken. Maar wie weet scheelt goed instoppen wel voor jullie kindje 😊
één jaar geleden
Dat zal echt per kind verschillen. De een zal het prima aankunnen, de ander zal het eng vinden of zal het nog niet veilig genoeg voor zijn. Je kind moet snachts en sochtends ook goed door hebben dat ze niet zomaar uit het bed kunnen stappen zoals met een gewoon bed, en ze niet al rollebollend kunnen spelen in bed zonder valgevaar.
Mijn kinderen zijn beide rond hun 4e/5e naar een halfhoogslaper overgestapt, zonder problemen.