7 Reacties

7 maanden geleden

Wat een stomme reacties zeg! Net alsof het bij de ander altijd vlekkeloos gaat. Ik snap wel dat het je raakt als je onzeker bent. Het is heel lief dat je geeft om wat anderen denken. We leven in een samenleving en kinderen hebben veel te leren, die ervaring doen ze buiten de deur op en dat heb je als samenleving gewoon te accepteren.Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Van de week wel dat mijn zoon er als een raket vandoor ging en dat een man hem had gevonden en er opmerkingen over bleef maken dat ik hem kwijt was geraakt. Kon niet helemaal plaatsen hoe hij het bedoelde. Ik denk dat door veel oefenen je juist verder komt. Je kinderen moeten leren hoe ze zich gedragen in een winkel en jij moet ervaring opdoen hoe je hier op inspeelt.

7 maanden geleden

Ik denk dat je te open staat voor wat anderen mensen zullen denken waardoor je ook letterlijk alles gaat horen. Mensen die kijken en lelijke dingen zeggen wat voor ouders zijn dat?? Ik bedoel ik heb respect voor alle moeders als ik een moeder zie die het even moeilijk heeft met haar kids negeer ik het en kijk ik juist niet en waar ik kan helpen help ik. Bedoel maken we dit allemaal niet wel eens mee en hoe verschrikkelijk is het! Probeer als je kindje moeilijk je totaal niks aan te trekken van de hele wereld om je heen. Ongevraagde meningen tellen niet! sluit je daar van af! Misschien als je die spanning al niet meer voelt heb je je kids misschien ook wat eerder rustiger en zo niet FUCK IT xx

7 maanden geleden

Pff, zo niet fijn voor jou! Ik heb dit ook in de supermarkt gehad en ik heb mijn kar toen laten staan en ben met een schreeuwend, wild kind in mn armen snel naar buiten gelopen en heb daar wel een half uur gestaan tot hij rustig was. Met als boodschap dat we pas weer naar binnen gaan als hij weer gekalmeerd was en we gezellig konden winkelen. Meestal waren het moeders die juist een glimlach gaven, maar oudere mannen en tieners die heel oordelend gekeken of zuchtte. Gewoon niks van aantrekken ook al is dat moeilijk. Sommige peuters hebben nou eenmaal woede uitbarstingen. En volgens mij heb je gewoon goed gehandeld (rustig plekje zoeken enz). Daarbij zijn niet alle kinderen en ouders hetzelfde, dus gewoon lekker jouw ding doen en je niks aantrekken van die negativiteit!

6 maanden geleden

Ik denk dat mensen gewoon heel snel hun mening hebben klaar staan. Maar wat een stomme opmerkingen zeg. Alsof jij er om gevraagd hebt dat je kindje(s) zo doen in de supermarkt. Voor jou al erg genoeg en dan krijg je ook nog van die ongezoute opmerkingen. Mensen moeten daar echt mee stoppen. Mijn dochter doet dit nu dus ook. Als ze haar zin niet krijgt gaat ze huilen en boos worden. Echt vreselijk. Zo vermoeiend ook. Letterlijk, haha.

6 maanden geleden

En inderdaad snap ik het niet als bijvoorbeeld andere moeders zo veroordelend gaan doen. Als ik dit zie gebeuren dan denk ik alleen maar: pfoe ik heb met die vrouw te doen. Want ik weet hoe het is en hoe je je dan voelt op zo’n moment.

6 maanden geleden

Ik denk dat je pech hebt gehad. Mensen geven snel ongevraagd adviezen over kinderen. Helaas. Maar ik heb ook wel eens aantal keer achter elkaar gehad en dan weer hele tijd niet. Laatst reageerde ik terug dat ik niet wist dat ik advies had gevraagd en heb ook een keer gereageerd met iets als lief dat je een advies wil delen, maar ik vroeg er niet om, fijne dag en verder gelopen. Zoek t lekker uit. Makkelijk praten over een ander.

5 maanden geleden

Wat een kutmensen! Hoe zou je zelf reageren als je een mama zou tegenkomen met een verdrietig kindje? Ik heb het juist te doen met zo'n mama, en nog veeeeel anderen ook. Probeer daar maar aan te denken ipv te luisteren naar die rotopmerkingen