6 Reacties
5 jaar geleden
Dat zou echt gaaf zijn als dat al kon! Maar helaas, je kindje is pas 1,6 cm groot ongeveer. Zijn of haar hartje dus nog kleiner dan 'n mm. Dus nee, dat is niet mogelijk.
Jammer eigenlijk he, dan wist je altijd als je dat voelde dat het goed ging. Maar helaas. Je gaat dat de hele zwangerschap niet voelen. Helaas is alleen de hartslag op echo en met dopler te horen. En mogelijk op 't laatst ook met stethoscoop. Als 't tegen je buikwand ligt op de juiste manier. Maar je hebt vast binnenkort termijn echo. Dan zul je het weer te horen krijgen. Good luck!
5 jaar geleden
Dat zou echt gaaf zijn als dat al kon! Maar helaas, je kindje is pas 1,6 cm ...
Wat voel ik zo kloppen dan me eigen hartslag? Of slaan me darmen op hol. Wel eng gevoel best!
5 jaar geleden
Ja je darmen en mogelijk je eigen hartslag omdat je buikslagader daar zit. En wat later ga je inderdaad echt wat in je baarmoeder voelen. 'n soort plofjes. Maar nee, nu niets om je zorgen om te maken.
5 jaar geleden
Ik weet precies welk gevoel je bedoelt, helaas is het nog niet mogelijk om je kindje te voelen. Voor nu zit de kleine nog achter het schaambot en de blaas. Het hartje kun je trouwens nooit voelen, wel kun je tegen het einde van de zwangerschap (eigenlijk jouw partner) het hartje horen via de buik. Ik vraag mij ook wel af wat het gevoel veroorzaakt.. wellicht de groeiende baarmoeder die ruimte moet maken 馃槉
5 jaar geleden
Je hebt meer bloed en daardoor voel je makkelijker je eigen hartslag, op verschillende plaatsen in je lichaam. Zeker in de buik, waar het bloed heen moet. Hartslag van baby is trouwens 2-3x zo snel 馃槈 Ik heb het in het verleden ook al gedacht hoor,werkt toch nog kalmerend, al zou het wel enorm leuk zijn als het zo was 馃グ
Vanaf 12 weken kan je het hartje wel beluisteren met zo'n apparaatje. Zonder lukt helaas niet. En vroeger ook niet
5 jaar geleden
Grote kans dat het je eigen hartslag is :) je grootste slagader (de aorta) loopt door je torso. Ik voel die bij mezelf ook heel gemakkelijk. Ook als ik bijvoorbeeld op mijn buik lig, dan voel ik het kloppen in mijn buik.
Wat ook kan is dat je je hartslag gewoon in je vingers voelt!