Ik ben zelf helemaal niet bekend met heimwee en dacht zelfs lang dat je daar wel overheen kon komen als je gewoon door zou zetten 🙊
Nu vraag ik mij af; kunnen peuters heimwee hebben?
Mijn dochter van 2 raakt in totale paniek zodra zij of wij samen bij andere mensen slapen. Huilen, niet willen slapen, gillen, dat ik bijna twijfel of ze in een paniekaanval over zal gaan. Gisteravond ging ze dus toch slapen na enige tijd huilen en werd ze om 01:00 helemaal hysterisch wakker, ik ben zojuist met haar naar huis gereden omdat werkelijk niks hielp…
Vaak als we ergens naar toe gaan, al is het maar voor een paar uur, jammert ze in de auto al ‘huis’..
Ze heeft thuis altijd perfect geslapen totdat we een aantal maanden geleden haar speen afgepakt hebben, ze heeft wel gewoon een knuffel en thuis is ze in ieder geval rustig in bed maar slaapt ze dus ook moeilijk in.
En als baby sliep ze bij anderen eigenlijk ook gewoon prima, maar dit is inmiddels al best een tijdje aan de gang…
(Als we ergens anders slapen nemen we altijd haar knuffels en eigen deken mee. En ze heeft het op plekken waar ze nooit eerder is geweest maar ook bijvoorbeeld bij mijn moeder waar ze minimaal 1 a 2 keer in de week is)
Ze huilt verder eigenlijk nooit maar is wel heel aanhankelijk aan mij, loopt altijd aan mijn been en ik moet overal mee naar toe 😅 ik hoop dat dat na de zomervakantie iets beter zal gaan als ze start op de peuterspeelzaal..
Hebben jullie tips? Bedankt alvast 🍀