12 Reacties

één jaar geleden

Een (stuk) banaan kan ook helpen. Of koe/haver/soja melk gewoon uit een bekertje iets warm maken. Wij eten sinds de avondfles eraf is (dat was hier de laatste) 's avonds iets later, rond 17.30 en dan nog een toetje rond 18.00 en rond 19.00 verhaaltje en dan om 19.30 ligt ie in bed. Maar na t verhaaltje krijgt ie soms nog een half bekertje warme melk. Hij sliep trouwens ook nooit door en moest soms wel 11x eruit of sliep indd ook bij hem. Bedje verschoven naar andere kant vd ruimte en sliep door. Nu in groot 1 persoonsbed. Eerste nachten weer drama en ineens, sliep ie weer door. Eerst stond t 1p bed op de oude plek van ledikant. Toen weer op laatste plek van ledikant gezet en toen sliep ie weer door. Denk toch door hoe hij dan de kamer in keek ofzo. Misschien bij jullie ook?

één jaar geleden

Reactie op MamaHH

Een (stuk) banaan kan ook helpen. Of koe/haver/soja melk gewoon uit een bek ...
Wat een goed idee. Zijn 1 persoonbed staat om de hoek. Erg afgeschermd. Misschien vind hij dat niet fijn. We gaan hem maar eens verplaatsen naar waar zijn ledikant stond. Misschien bevalt hem dat toch wat beter. Bedankt voor je tips en het delen van je ervaring!

één jaar geleden

Mijn dochter drinkt vaak nog wat warme melk voor het slapen gaan. Mijn oudere dochter heeft dat ook nog best lang gedaan. Als hij behoefte heeft aan die fles/beler, geef het lekker 😉

één jaar geleden

Mijn zoontje drinkt voor het slapen nog steeds een (grote) fles melk. Het is geen geweldige eter dus heeft dit echt nog nodig. Ik zie er geen probleem in om dit te blijven doen tot hij zelf aangeeft dit niet meer nodig te hebben. PS. Hier is het wel geen sleutel tot succes: ook mijn zoontje sliep (bijna) nog nooit de hele nacht door.

één jaar geleden

Mijn dochter wil ook vaak nog iets eten voor het slapen gaan. Ik kies dan voor een stuk fruit of een bakje yoghurt. En dan krijgt ze ook nog steeds een fles melk. Ze heeft er nog steeds behoefte aan. Ik denk dat ik het met 3 jaar weer eens ga kijken of het eraf kan. Maar voor nu geeft het rust.

één jaar geleden

Reactie op AnnieD

Mijn zoontje drinkt voor het slapen nog steeds een (grote) fles melk. Het i ...
Ja wij vonden het ook geen probleem dat hij hem nog lekker nam! hij heeft hem helaas zelf laten vallen. Hij vroeg er nog 3 weken om en dan maakten wij het ook, maar hij dronk het niet.. geen idee waarom ineens niet meer. Dus nu zijn we beetje naar iets anders opzoek!

één jaar geleden

Reactie op Sevyfay

Mijn dochter drinkt vaak nog wat warme melk voor het slapen gaan. Mijn oude ...
Ja helaas wil hij geen melk meer drinken, maar heeft hij wel vaak een borrelende buik tijdens het naar bed brengen.

één jaar geleden

Hoe gaat het avondeten? Eventueel nog wat fruit of komkommer/paprika bijvoorbeeld na het eten geven is geen gek idee. Als hij wakker wordt heeft hij dan misschien dorst? Wat water laten drinken helpt dat niet? Slaapt hij smiddags nog? Anders is het misschien tijd om daar mee te stoppen? En de speen zou je ook mee kunnen stoppen. Hij slaapt nu toch al slecht, misschien juist een goed moment om dat te doen? Als hij straks weer beter slaapt dan wordt het nog moeilijker om daar een goed moment voor te kiezen.. En helemaal anders, heeft hij het koud als hij wakker wordt of is het heel donker? Wij hebben een klein nachtlampje in het stopcontact wat de hele nacht aan blijft. Dat hielp hier ook. En een dikke pyjama met sokken en een dik dekbed. Voordat ik ga slapen controleer ik of hij nog onder de dekens ligt en leg ik het goed als het nodig is. Ik benoem maar wat. Erg vervelend als ze niet goed slapen en zo vroeg wakker zijn. Hopelijk gaat het gauw weer beter.

één jaar geleden

Reactie op Aprilmoeder

Ja wij vonden het ook geen probleem dat hij hem nog lekker nam! hij heeft h ...
Oei, dat is inderdaad wel lastig. Mijn zoontje zit soms tijdens de maaltijd al naar zijn melkje te vragen (wat uiteraard ook niet de bedoeling is). Maar wat pap of volle yoghurt na het eten lijkt me dan inderdaad wel een goed idee ja. Een banaan vult ook goed en zou een slaapbevorderende stof bevatten las ik eens.

één jaar geleden

Je kan proberen hem al die dingen te vragen? Meerdere keren op verschillende manieren op verschillende momenten. Zo kom ik er meestal achter wat “het probleem” is😅 Misschien bij jou kindje een manier zoeken om hem zelf te laten uiten wat het probleem is waarom hij niet wilt slapen of waarom hij wakker wordt..

één jaar geleden

Reactie op AnnieD

Oei, dat is inderdaad wel lastig. Mijn zoontje zit soms tijdens de maaltijd ...
Dat over de banaan kan ik beamen hoor! Hij lust het alleen niet. Ik maakte vorig jaar bananenbrood en toen sliep hij door. Daar is die ook mee gestopt om te eten dus ik gestopt met het te maken. Zou het graag weer ergens in willen verwerken wat hij lust..

één jaar geleden

Jazeker! Wij eten ons avondeten rond 5/6 , en voor het slapen eet ons zoontje nog een banaan, wat kwark, een broodje ; net wat hij wilt, heb altijd wel het idee dat dit helpt. Ons zoontje is gaan doorslapen toen hij een grote jongens bed kreeg, voordeel is ook dat ik er bij kan gaan liggen natuurlijk. Autootjes mee naar bed, en hij kan gemakkelijk bij zijn boekjes, zo issie vaak ook zelf even zoet als hij niet kan slapen en valt ie dan zelf weer in slaap. Ik zeg altijd voor het slapen, dat als hij wakker wordt hij wel weer moet proberen te slapen en moet blijven liggen. Maar het blijft altijd gokken waar het aan ligt natuurlijk 🥸