4 Reacties

één jaar geleden

Ik zou me hier ook niet goed bij voelen en ik vind je totaal niet 'zeuren' (zoals je het zelf omschrijft) volgensmij is het namelijk verre van zeuren. Ik zou zeker mijn gevoel uiten!

één jaar geleden

Een intakegesprek is inderdaad wel handig, dat zou ik alsnog aanvragen. Hebben jullie dan geen enkel gesprek gehad over de stijl van de opvang? Bij onze opvang is zelfstandigheid ook heel belangrijk. Daar drinken ze op de babygroep ook al uit een open beker en doen de kinderen veel zelf. Naar de wc gaan wordt ook gestimuleerd. Juist prettig toch? Persoonlijk vind ik 2, bijna 2.5, niet super vroeg om te beginnen aan zindelijkheid. En uit een open beker drinken gaat gepaard met oefeningen en ongelukjes. En is ook niet heel gek om dat op deze leeftijd te leren/kunnen. Wellicht dat je wel kan vragen of ze hem droge kleding aan willen doen?

één jaar geleden

Ik zou een gesprek aanvragen waar je deze punten rustig kunt bespreken. Bij ons doen ze bijvoorbeeld ook al vanaf begin uit een open beker, ik wist dit van te voren dat ze dit deden, maar ook dan gebeuren er ongelukjes. Is wel hun taak om schone kleding dan aan te doen. Denk dat het belangrijk is dat ze in zijn tempo meegaan en dingen bespreken met jou als ze iets "nieuws" willen doen.

één jaar geleden

Goedemorgen ☺️ Ik vind persoonlijk niet dat je hem klein houdt. Jij kent je kleine tenslotte het beste. Voor wat betreft de kennismaking die ontbreekt vind ik dit heel slordig en onpersoonlijk. Ik had dit niet geaccepteerd en alsnog een kennismakingsgesprek aangevraagd. Het is wel jouw kind hè waar een ander voor gaat zorgen en de volledige verantwoordelijkheid heeft. Ik zou het hoofdkantoor even bellen en dit uitleggen en alsnog een gesprek aanvragen. ☺️ Dat hij op een potje wordt gezet en niet is overlegd zou ik ook niet accepteren. Ik vind dit heel vreemd als dit dus gedaan wordt zonder overleg. Ook dit zou je kunnen aankaarten bij het kennismakingsgesprek. Misschien doen ze het bij alle kindjes, maar goed, het lijkt mij.. Als jij dit niet wilt, dat het ook niet gebeurt. Op de opvang van mijn kleine man gebeurt dit in ieder geval niet. Uit een open beker drinken doen ze op de opvang bij mijn zoontje ook vanaf het begin. En ook hij was in het begin regelmatig nat. Hij heeft door het daar te doen wel echt geleerd hoe hij uit een open beker kan drinken. Thuis drinkt hij helaas nog niet uit een open beker, omdat hij thuis denkt dat het leuk is alles op de grond te gooien. 😂🙈 Maar ook dit zou je dus bij een gesprek kunnen bespreken. Misschien een idee om een schoon shirtje mee te nemen en hun te vragen, als hij heel erg nat is, even een droog shirtje aan doen. Ik vind niet dat het ‘zeuren’ is hoor. Juist heel belangrijk om aan te geven wat je als ouder wel of niet accepteert. Dus ik zou zeggen: hoofdkantoor bellen, uitleggen en gesprek aanvragen! 🌸 Je doet het goed! ❤️