10 Reacties
4 jaar geleden
Je hebt volgens mij alles gedaan wat je kan doen. Ik herken het van onze oudste dochter, die was er op die leeftijd net zo aan toe. Vooral de paracetemol even vol blijven houden, als de kleine ook last heeft van het mondje, kan het daardoor net wat fijner eten / drinken. Vocht is inderdaad erg belangrijk, als dat er maar in komt, komt de rest ook wel weer goed. Zet 'm op, het wordt beter, het klinkt in ieder geval alsof je nu op de piek zit, het kan alleen beter worden.
Schrale troost, Onze oudste dochter had ze, zoals ik al zei, op deze leeftijd ook zo heftig: ze heeft ze nooit weer gehad ook al zijn ze vaak genoeg voorbij gekomen.
4 jaar geleden
Wat ik als kind zelf fijn vond was de mentholpoeder. Het werkte echt verkoelend ofzo.
4 jaar geleden
Ach wat een ramp hè. Mijn dochter had het ook zo extreem. Wat een hell was het. Hier was wel het enige dat een beetje hielp een havermoutbad en daarna helemaal insmeren met Koelzalf. Zetpil en sokken om de handen. Het was vreselijk. Ik heb helaas geen andere tips voor je. Na een kleine week was het voorbij. Sterkte hoor!!!!
4 jaar geleden
Dank!! Inmiddels bij apotheek geweest en bepaalde mousse gekregen. We hadden foto laten zien, die schrokken wel heel erg en waren verbaasd dat we vannacht niet naar de huisartsenpost mochten komen. Inmiddels deze avond iig 1x gelukt om in bed te leggen zonder meteen huilen. Duurde wel maar 5 minuten, maar toch, beter dan al huilen bij 't zien van z'n bedje. Nu 38.4 en gelukkig geen 40.0meer. Hij is nu zelfs aan 't spelen😱 dat deed hij sinds zaterdag al niet meer. Het is wel bedtijd maar slapen doet ie nu niet. Dus beter dan ff spelen dan huilen en proberen 'm te laten slapen denk ik? Ben al blij ff niet te hoeven tillen haha.
Eén voordeel hiervan, we krijgen zo wel echt spierballen (hij weegt 11,3 kg hebben we ontdekt😂)
4 jaar geleden
Reactie op suusjej
Wat heftig zeg. Wat sneu voor je kleine en wat akelig voor jullie. Moe zij ...
Pfff nou, ik was zelfs aan 't knikkebollen terwijl ik 't zoveelste rondje met hem reed. Nu is ie in de maxi cosi in slaap gevallen. Ben eigenlijk geen voorstander daarvan, maar niet alleen voor hem, voor ons ook goed om even te kunnen slapen.
4 jaar geleden
Het lijkt op z'n retour te zijn! Slaapt nu weer in eigen bedje, wel iets schuin staan zodat de druk op z'n oortjes wat minder is, die ook ontstoken zijn.
Wat hier heel goed heeft geholpen: amoxiline (zal 't vast fout schrijven, maar antibiotica kuur) tegen de ontstoken waterpokken en oorontsteking en fusilinezuur (crème tegen de ontstoken en jeukende waterpokken). Beide op recept bij de HA. Echt, bracht bijna meteen verlichting leek.