9 Reacties

4 jaar geleden

Volgens mij is de ademende functie in dit geval niet hetzelfde als bijvoorbeeld een aerosleep ademend matras. Dus geloof niet dat de overtrekken echt anders zijn dan die van de hema ofzo. Misschien dat die van de ikea wel mooier passen. Bij Aerosleep slapen de kindjes echt op een soort honingraadstructuur waardoor hij ademend is. Hier is het wel echt handig om de juiste overtrekjes aan te schaffen.

4 jaar geleden

Dit zijn inderdaad gewone hoeslakens en moltons (die van de ikea zijn wel dun, maar blijven verrassend mooi). Het matrasje bevalt ons al een tijd erg goed, de tijk is makkelijk te wassen en snel weer droog.

4 jaar geleden

Ik heb ook de ikea himlavalv besteld! Maar ik ga denk ik gewoon hema hoeslakens gebruiken hoor...allebei 100% katoen dus denk dat er weinig verschil inzit

4 jaar geleden

Hi, consumentenbond heeft hier ook een artikel over geschreven! Conclusie is inderdaad wat jij al denkt, er is geen enkele aanwijzing dat n topdekje of matrasbeschermer de veiligheid verhoogd, en matrasbeschermers die waterdicht zijn juist onveilig. Beste is een luchtdoorlatend matras met gewoon katoenen beddengoed (dus zowel hoeslaken als molton). Denk dat merk dan niet uitmaakt, als het maar goed past. Het artikel: https://www.consumentenbond.nl/babymatras/matrasbeschermers-en-topdekjes

4 jaar geleden

Bedankt allemaal!

4 jaar geleden

Haha oeps heb hier niet eens op gelet. Heb de Himlavalv besteld en hoeslakens van de Hema 😋

4 jaar geleden

Haha oeps heb hier niet eens op gelet. Heb de Himlavalv besteld en hoeslake ...
Ga ik ook doen hoor denk ik ☺️

4 jaar geleden

Ik heb de aerosleep op mijn matras met erover een normaal katoenen hoeslaken. Origineel kocht ik de aerosleep topper voor het fijne idee dat bij eventueel buikslapen m’n kindje minder verstikkingskans had maar het ook heel fijn dat onder de honingraat structuur het geen vocht doorlaat. En dus je matras beschermd. Ook ligt je kindje bij bijvoorbeeld spugen minder in zijn/haar nattigheid omdat dit naar beneden zakt.

4 jaar geleden

Haha oeps heb hier niet eens op gelet. Heb de Himlavalv besteld en hoeslake ...
Die passen ook erg goed hoor hihi, die simpele goedkope witte van de babypark zijn wat strak