19 Reacties
MOD
één jaar geleden
Tot voor kort altijd 2 uur. Nu meestal 1.5.
's avonds duurt het opeens lang voordat ie blijft liggen, lijkt ook bang in het donker (ondanks lampje) en voor krokodillen in zn kamer? Afgelopen 3 nachten was ie opeens ook 's nachts eruit. Hij slaapt uiteindelijk van 20:30 tot 6:30 uiterlijk.
Hopelijk is het een fase want ik heb 's avonds en 's nachts m'n handen al vol aan z'n zusje van een maand 🙈
één jaar geleden
Bedankt allemaal voor jullie reacties, en fijn te lezen dat het zo uiteen loopt bij onze kleintjes ;) Het is duidelijk dat ze allemaal hun eigen ritme volgen! Zo kan mijn 4 jarige zoon in het weekend gerust net zo lang overdag slapen als mijn 2,5 jarige dochter, en dan maar een half uurtje tot een uurtje later naar bed zonder problemen de volgende ochtend 😂
één jaar geleden
Vergeten te zeggen, maar mijn dochter heeft ook een "ding" met donker hoor. Ik moet altijd de deur van haar kamer een flink stukken open laten met het ganglicht aan. Ikea heeft trouwens knuffels met daarin een lichtje wat vanzelf na een bepaalde tijd uit gaat. Die hebben allebei mn kinderen en ze zijn er heel blij mee!
één jaar geleden
Ze ligt tussen 12.30 en 13.00 in bed, ik maak haar rond 14.30 wakker omdat het anders zo lang duurt voor ze slaapt 's avonds. Afhankelijk hoe lang het duurt voor ze in slaap valt dus, gemiddeld 1 tot 1,5 uur. Heerlijk dat ze überhaupt nog een middagslaapje doet (want zwanger van de 2e, 28wkn, dus fijn om zelf ook even te kunnen liggen). Af en toe valt ze niet in slaap maar dan ligt ze gewoon een uur heerlijk te chillen in bed en ik hoor d'r niet 👌😉
één jaar geleden
Ik maak m'n zoontje wakker na 1,5u. Want hij ligt pas rond 13u30 in bed (gaat sinds januari halve dagen naar school). Hij slaapt dan tot 15u. Want anders valt hij 's avonds niet voor 20u30 in slaap, wordt 's nachts meer wakker en is 's ochtends - als vroege vogel - nog moe.
Ik denk wel dat wij wat in een vicieuze cirkel geraken zo: de nachten zijn nog altijd rommelig waardoor hij niet uitgeslapen is. Kan daardoor geen hele dag naar school (waar geen rust of slaap mogelijk is). Slaapt in de namiddag heel goed. Valt 's avonds veel te laat in slaap... And here we go again...
9 maanden geleden
Bedankt voor jullie reacties! Mijn dochter slaapt nu standaard een uurtje 's middags, zowel thuis als op de opvang. 'S avonds doet ze er wel ongeveer een half uurtje over om in slaap te vallen, is dit herkenbaar bij jullie? Ze ligt rond 7/7:15 in bed en valt dan een half uurtje later in slaap. Als ik haar om half 8 in bed leg doet ze er net zo lang over 😅