19 Reacties

één jaar geleden

Meestal wel 1,5 uur tegenwoordig.. soms bij uitzonderingen 2 uur (als hij ziek is zelfs 3) maar ook vaak maar 45 minuten tot een uur

één jaar geleden

Hier kan ze gerust nog 3 uur slapen, maar maak haar wel na ongeveer 2 uur wakker.

één jaar geleden

Ik laat hem niet uitslapen 🙈 maar maak hem na 1,5 á 2 uur wakker.

één jaar geleden

Hier slaat ze haar dutje afgelopen weken steeds vaker over. Als ze slaapt, is dat 1-2 uur lang. Als ze ziek is, kan ze zo 3+ uur slapen, maar dat zijn uitzonderingen.

één jaar geleden

Hier geen dutje meer sinds 3 maanden. Ze is van mei 2021.

één jaar geleden

Tot voor kort altijd 2 uur. Nu meestal 1.5. 's avonds duurt het opeens lang voordat ie blijft liggen, lijkt ook bang in het donker (ondanks lampje) en voor krokodillen in zn kamer? Afgelopen 3 nachten was ie opeens ook 's nachts eruit. Hij slaapt uiteindelijk van 20:30 tot 6:30 uiterlijk. Hopelijk is het een fase want ik heb 's avonds en 's nachts m'n handen al vol aan z'n zusje van een maand 🙈

één jaar geleden

Hier nog 2 uur soms 2,5a 3 uur als ze heel moe is door omstandigheden

één jaar geleden

Reactie op Nyn1993

Meestal wel 1,5 uur tegenwoordig.. soms bij uitzonderingen 2 uur (als hij z ...
hier hetzelfde. van mei 2021. hangt af van hoe de nacht geweest is en hoe druk de ochtend was.

één jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Tot voor kort altijd 2 uur. Nu meestal 1.5. 's avonds duurt het opeens la ...
Ahah wat grappig, hier is het dd leeuw die wel is op bezoek komt🤣

één jaar geleden

Niet. Nu slaapt hij van 18.30-07.30/08.00. Als ik hem ‘s middags laat slapen, pas om 20.30/21.00-06.00.

één jaar geleden

Bedankt allemaal voor jullie reacties, en fijn te lezen dat het zo uiteen loopt bij onze kleintjes ;) Het is duidelijk dat ze allemaal hun eigen ritme volgen! Zo kan mijn 4 jarige zoon in het weekend gerust net zo lang overdag slapen als mijn 2,5 jarige dochter, en dan maar een half uurtje tot een uurtje later naar bed zonder problemen de volgende ochtend 😂

één jaar geleden

1,5 uur slaapt hij maar duurt steeds langer voordat hij in de avond slaapt, dat durft ie al niet meer alleen sinds juni 2023… Binnenkort gaan we oefenen met alleen slapen, want dat kon hij altijd wel…

één jaar geleden

Vergeten te zeggen, maar mijn dochter heeft ook een "ding" met donker hoor. Ik moet altijd de deur van haar kamer een flink stukken open laten met het ganglicht aan. Ikea heeft trouwens knuffels met daarin een lichtje wat vanzelf na een bepaalde tijd uit gaat. Die hebben allebei mn kinderen en ze zijn er heel blij mee!

één jaar geleden

Ze ligt tussen 12.30 en 13.00 in bed, ik maak haar rond 14.30 wakker omdat het anders zo lang duurt voor ze slaapt 's avonds. Afhankelijk hoe lang het duurt voor ze in slaap valt dus, gemiddeld 1 tot 1,5 uur. Heerlijk dat ze überhaupt nog een middagslaapje doet (want zwanger van de 2e, 28wkn, dus fijn om zelf ook even te kunnen liggen). Af en toe valt ze niet in slaap maar dan ligt ze gewoon een uur heerlijk te chillen in bed en ik hoor d'r niet 👌😉

één jaar geleden

Verschild hier momenteel best erg, ik vind het sowieso een onrustige fase. Ons zoontje is pas zinnelijk misschien komt het daardoor. Dutjes variëren hier van 1 uur tot soms 3 uur maar meestal 1,5 uur

één jaar geleden

Ik maak m'n zoontje wakker na 1,5u. Want hij ligt pas rond 13u30 in bed (gaat sinds januari halve dagen naar school). Hij slaapt dan tot 15u. Want anders valt hij 's avonds niet voor 20u30 in slaap, wordt 's nachts meer wakker en is 's ochtends - als vroege vogel - nog moe. Ik denk wel dat wij wat in een vicieuze cirkel geraken zo: de nachten zijn nog altijd rommelig waardoor hij niet uitgeslapen is. Kan daardoor geen hele dag naar school (waar geen rust of slaap mogelijk is). Slaapt in de namiddag heel goed. Valt 's avonds veel te laat in slaap... And here we go again...

één jaar geleden

Ik ga vandaag korter proberen, 1 a 1,5 uur. Vaak is het thuis 1,5 a 2 uur. maar 's avonds wordt t steeds moeilijker in slaap vallen. dus eens kijken of dit helpt.

9 maanden geleden

Hier al een paar maanden geen dutjes meer. Merk wel dat ze die soms nog nodig heeft. Soms begint ze om half 11 al te gapen... maar in bed liggen wil ze niet meer dus als ze slaapt dan op de bank. Ik maak haar wel na max 3 kwartier wakker anders slaapt ze savonds niet

9 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties! Mijn dochter slaapt nu standaard een uurtje 's middags, zowel thuis als op de opvang. 'S avonds doet ze er wel ongeveer een half uurtje over om in slaap te vallen, is dit herkenbaar bij jullie? Ze ligt rond 7/7:15 in bed en valt dan een half uurtje later in slaap. Als ik haar om half 8 in bed leg doet ze er net zo lang over 😅