Hoi meiden, ik heb even jullie hulp nodig. Ik vind de naam Juna super mooi maar hoe zouden jullie dit uitspreken als je de naam ziet?
- Juuna
- Joena
En welke uitspraak vinden jullie daarnaast het mooiste? Luna wordt vaak als Loena uitgesproken vandaar mijn twijfel...
Super thanks!
Bij Luna is het ook echt een oe omdat Luna Latijn is en zo moet worden uitg ...
Ja dat denk ik ook. Vraag me alleen af of veel mensen Juna daardoor ook automatisch als Joena gaan uitspreken. Als we voor Yuna kiezen denk ik wel, maar vind de Hollandse schrijfwijze wat leuker...
Ik lees dan weer Djoena, maar als je erbij zegt hoe je het uitspreekt, zull ...
Ja dat is waar maar was even benieuwd omdat ik het vervelend zou vinden als iedereen het standaard anders zegt dan je had gedacht. Maar deze reacties zijn wel handig. Thanks!
Ik denk dat het redelijk automatisch als Juuna uitgesproken zal worden, maar je hebt volgens mij altijd typetjes die het net verkeerd doen en het is dan maar net of je dit zelf heel erg vindt en daardoor een nog duidelijkere naam zou willen kiezen. Ik heb zelf twee keer een June en een Jula in mijn omgeving. Bij June twijfelde ik zelf of dat op z’n Engels uitgesproken moet worden (Djoen) of Nederlands (Juune). Jula was gelijk duidelijk eigenlijk en denk dat dat voor Juna ook is.
Het kan allebei, ik ken 2 meisjes met deze naam en bij het ene meisje is het juuna en het andere meisje joena. Kijk vooral welke uitspraak jullie mooier vinden, fouten qua uitspraak zullen er altijd gemaakt worden. (Bij welke naam tegenwoordig niet😉)