31 Reacties

5 jaar geleden

Bij Luna is het ook echt een oe omdat Luna Latijn is en zo moet worden uitgesproken. Bij Juna las ik spontaan een uu

5 jaar geleden

Ik las ook Juuna

5 jaar geleden

Wij overwegen Lune Ik ken een Juna. De moeder heeft gezegd het is met een u en zo wordt het ook uitgesproken door iedereen

5 jaar geleden

Ik zou het uitspreken als Juuna. Alternatief: June.

5 jaar geleden

Reactie op Truuke

Wij overwegen Lune Ik ken een Juna. De moeder heeft gezegd het is met een ...
Ook leuk! Spreek je dat dan ook uit als Luune?

5 jaar geleden

Reactie op Hanne8888

Bij Luna is het ook echt een oe omdat Luna Latijn is en zo moet worden uitg ...
Ja dat denk ik ook. Vraag me alleen af of veel mensen Juna daardoor ook automatisch als Joena gaan uitspreken. Als we voor Yuna kiezen denk ik wel, maar vind de Hollandse schrijfwijze wat leuker...

5 jaar geleden

Hele leuke naam! Heeft ook een hele tijd hoog op ons lijstje gestaan. De uitspraak zou voor ons Juuna worden.

5 jaar geleden

Ik las het als Juuna😊

5 jaar geleden

Ik las ook Juuna

5 jaar geleden

Ik lees dan weer Djoena, maar als je erbij zegt hoe je het uitspreekt, zullen mensen dat toch wel onthouden?

5 jaar geleden

Reactie op Rainbow-91

Ik lees dan weer Djoena, maar als je erbij zegt hoe je het uitspreekt, zull ...
Maar ik vind t wel echt n mooie naam! 😍

5 jaar geleden

Juuna, heel leuk! 😍

5 jaar geleden

Juuna

5 jaar geleden

Reactie op Rainbow-91

Ik lees dan weer Djoena, maar als je erbij zegt hoe je het uitspreekt, zull ...
Ja dat is waar maar was even benieuwd omdat ik het vervelend zou vinden als iedereen het standaard anders zegt dan je had gedacht. Maar deze reacties zijn wel handig. Thanks!

5 jaar geleden

Juuna. Mijn nichtje heet ook Juna, en ik heb nog nooit iemand Joena horen zeggen.

5 jaar geleden

Juna zou ik ook als juuna uitspreken, leuke naam hoor! 😍

5 jaar geleden

Ik zou Djuuna zeggen, June met een a op het eind zeg maar😄

5 jaar geleden

Ik denk dat het redelijk automatisch als Juuna uitgesproken zal worden, maar je hebt volgens mij altijd typetjes die het net verkeerd doen en het is dan maar net of je dit zelf heel erg vindt en daardoor een nog duidelijkere naam zou willen kiezen. Ik heb zelf twee keer een June en een Jula in mijn omgeving. Bij June twijfelde ik zelf of dat op z’n Engels uitgesproken moet worden (Djoen) of Nederlands (Juune). Jula was gelijk duidelijk eigenlijk en denk dat dat voor Juna ook is.

5 jaar geleden

Het kan allebei, ik ken 2 meisjes met deze naam en bij het ene meisje is het juuna en het andere meisje joena. Kijk vooral welke uitspraak jullie mooier vinden, fouten qua uitspraak zullen er altijd gemaakt worden. (Bij welke naam tegenwoordig niet😉)

5 jaar geleden

Bij het lezen van Juna zou ik Juuna uitspreken