4 Reacties

7 dagen geleden

Oh, wat vervelend..! Ik proef uit je verhaal dat het vooral angst voor de harde knallen is en niet zozeer voor het vuurwerk zelf, of wel? Want anders zou je samen vuurwerk af kunnen steken en uitleggen wat het is en zo. Je zou er een spel van kunnen maken: iedere keer als er vuurwerk afgestoken wordt een wedstrijdje naar een vel papier en daar een sticker op plakken/op een rolfluitje blazen/o.i.d. Dan associeert ze het met iets leuks. Iets op laten zetten wat het geluid dempt, zoals een muts/oorwarmers/gehoorbeschermers. Een huisje opzoeken in de middle of nowhere zal lastig worden.. White noise/radio aan. Zoiets?

7 dagen geleden

Reactie op S83

Oh, wat vervelend..! Ik proef uit je verhaal dat het vooral angst voor de h ...
Onze dochter is sowieso heel gevoelig voor geluid. Het zijn inderdaad vooral de knallen en het knetter vuurwerk waar ze voor als de dood voor is. Zo zielig. Voor volgend jaar gaan we misschien inderdaad een huisje huren zodat we niet in de knallen zitten. Bij ons is het vuurwerk echt belachelijk veel in de straat helaas.

2 dagen geleden

Zie dit topic nu pas. Onze dochter van dezelfde leeftijd heeft precies hetzelfde. Bij ons in het dorp is vuurwerk afsteken ook extreem populair en de buren hebben inderdaad ook veel afgestoken. Dit jaar heeft ze met noise cancelling koptelefoon op aan het diner gezeten en 's avonds mocht ze in ons bed slapen omdat onze slaapkamer aan de tuinkant van het huis zit (normaal slaapt ze nooooit in ons bed, ook niet heel even), tot wij om half 2 zelf naar bed gingen. Toen brachten we haar naar haar eigen bed en vroeg ze slaperig 'is het vuurwerk nu afgelopen?'. Ze lag wel met haar vingers in haar oren, maar toch heeft ze goed geslapen. Voor nu dus te laat, maar wie weet heb je er volgend jaar wat aan (of iemand anders). Hoe heb jij het nu opgelost?

één dag geleden

Reactie op Eiksop1234

Zie dit topic nu pas. Onze dochter van dezelfde leeftijd heeft precies hetz ...
Onze dochter is op 31 december wat later naar bed gegaan. Rond 20:45 was ze heel moe. Er was toen wel vele vuurwerk ook maar ik heb haar uitgelegd dat als ze binnen in huis is ze niet bang hoeft te zijn vuur vuurwerk en dat ze veilig is in haar bedje. We hadden al bedacht dat als ze rond 0:00 wakker zou worden dat we haar lekker bij ons zouden laten zitten beneden maar dit was niet nodig. Ze is niet meer wakker geworden tot de volgende ochtend. Wat ik super knap vind want er was bi-zar veel vuurwerk. Echt niet normaal 🤣