12 Reacties

één jaar geleden

Bij ons was het écht een groot drama. Mijn zoontje was 2 toen zijn zusje er bij kwam. Hij wilde er niks van weten. Toen zij in beweging kwam (spelen, kruipen, lopen). Foei! Hij kon haar echt niet zien of luchten. Ik heb uiteindelijk ondersteuning gehad vanuit het consultatiebureau omdat het gewoon niet ging en ik ten einde raad was. Nu zijn ze 2.5 en (bijna) 4.5 en gaat het perfect. Maar dit heeft echt 1.5 jaar geduurd bij ons helaas haha!

één jaar geleden

Eerste paar dagen vond onze dochter ( 2 jaar) het lastig. We merkte echt een heel ander kind, wilde niet na haar zusje omkijken, vond niks leuk, werkte alles tegen, veel boos etc. Echt na 4-5 dagen totaal omgeslagen. Heel lief naar der zusje, kusjes geven, knuffels. Zodra der zusje uit haar oog verdween begon ze echt te huilen en zijn ze onafscheidelijk. nu is ze 3 weken oud en we genieten zo enorm. Ze doet soms gewoon alsof het haar dochter is 🤣🤣. Ze helpt graag met het verschonen, in bad doen en der speentje geven als ze huilt etc. Hier in het begin dus ff vervelend. Maar zo fijn hoe het nu gaat!

één jaar geleden

Reactie op Thvd2021

Bij ons was het écht een groot drama. Mijn zoontje was 2 toen zijn zusje er ...
Wow klinkt heftig! Fijn voor jullie dat het nu beter gaat.. Ik hoop natuurlijk op een betere reactie van onze oudste dochter haha

één jaar geleden

Reactie op esi007

Eerste paar dagen vond onze dochter ( 2 jaar) het lastig. We merkte echt ee ...
Oh klinkt zo leuk! 😚 Onze oudste dochter is nu al grote fan van de de baby in mijn buik, dus hopelijk zet dat zich gewoon voort..

één jaar geleden

Reactie op Lore13

Oh klinkt zo leuk! 😚 Onze oudste dochter is nu al grote fan van de de baby ...
Ja dat herken ik 🤭 Ze was vanaf toen mijn buik begon met groeien ook echt super lief. Kusjes, knuffels en praten op haar manier met de buik. Ik hoop dat het voor jullie ook goed komt! 💖 En succes nog met de laatste loodjes! Ik ben met 40+5 bevallen maar vond de laatste 2 weken echt pittig haha.

één jaar geleden

Reactie op esi007

Ja dat herken ik 🤭 Ze was vanaf toen mijn buik begon met groeien ook echt ...
Dankjewel 🥰 het begint nu wel zwaar te worden, die laatste weken.. anderzijds wil ik ook nog even genieten van onze oudste dochter en de tijd met ons drie, zo dubbel weer.. Maar komt goed ❤️

één jaar geleden

Eerste week echt extreem jaloers en echt heel heftig reageren maar het werd langzaam minder en nu onze jongste bijna 6 maanden is vind ie hem hardstikke leuk

één jaar geleden

Hier is het echt mee gevallen. Soms als ze even geen aandacht kreeg gaat ze de baby nadoen, dus huilen, om aandacht te krijgen. Maar dat is nu na 3 maanden eigenlijk wel weg.

één jaar geleden

Eerste 3 weken was de baby leuk, tot mijn verbazing ook niet jaloers en erg lief en zorgzaam. Maar daarna wel jaloers. Nu nog beetje lastig vaak maar ik neem aan dat dit wel beter wordt binnenkort. Zijn fases! Onze peuter wil nu vaak de baby aaien en knuffelen maar aan het eind deelt hij dan een krab uit. Dus we moeten er boven op zitten :)

één jaar geleden

Onze peuter van 2 vond het de eerste 2 weken even wennen, maar nu de baby er alweer 11 weken is vindt ze het héél leuk. Ze laat bijvoorbeeld zien aan hem wat ze allemaal kan, hij moet dan klappen van haar, en als ik uitleg dat hij dat nog niet kan gaat ze tegen de baby vertellen dat hij nog moet groeien voor hij kan klappen. Ik vind het heel leuk ze samen te zien. De peuter pakt vaak haar baby born en doet alles na wat ik doe met de baby en wil overal bij helpen.

één jaar geleden

Hier tot op heden een trotse en lieve zus die veel aandacht heeft voor haar 4 weken oude broertje. Wij zijn niet meer zo interessant haha. Leuk om te zien dat ze ook alles nadoet zoals "ssssst" zeggen als de baby huilt. Soms moet ik der juist wat afremmen in der enthousiasme, tot op heden dus verder geen jaloezie hier. (Alvast) veel geluk met jullie tweede kindje!

één jaar geleden

Mijn zoontje was 22 maanden (net geen twee dus) en had opeens heel veel frustratie naar mij… hij was boos op mij en vooral ontzettend in de war. Hij begreep er niets van! Voor zn zusje had hij eigenlijk geen oog, niet positief maar ook niet negatief. Maar eigenlijk van korte duur, want vanaf dat zijn zusje 2 weken oud is, zijn ze niet van elkaar af te scheiden. Hij wilt haar alleen maar kusjes geven, knuffelen, uit bed halen, aaien, fles geven, samen spelen. Ze zijn gek op elkaar! 😊