12 Reacties
één jaar geleden
Ik maak groentesauzen en vries die ik kleine porties in. Die gaan dan op de tosti, pizza, pasta enzovoorts. Verder is die van mij inderdaad ook wel gek op het begrip "snoepgroente". Nog een tip: kijk even op instagram naar Bakkenmetbel. Zij heeft ook veel recepten met verstope groente 😊
één jaar geleden
2 dingen die hier nog wel eens werken:
- Een dipsausje naar keus erbij zetten.
- Mee laten helpen tijdens het koken.
Ik snij dan de groentes, zij mag het in een bak(je) gooien. Af en toe snoep ik dan een stukje, benoem de groente, vraag of zij ook wil en benoem de kleur etc.
Als een soort spelletje. Soms wil ze proeven en eet de ineens de halve paprika op. Soms wil ze niets.
één jaar geleden
Reactie op Maloe1991
Heb je een receptje voor zo'n groentesaus die lekker is voor tosti etc?
Wortel, paprika, courgette en pasata.
Groente even lekker zacht bakken en daarna alles blenden 😊.
Ik gooi het dan in ijsblokvormen in de vriezer en dan gewoon 1 zo'n blokje per keer er uit halen
één jaar geleden
Kan ook met de leeftijd te maken hebben ipv de geboorte.
Hier at hij eerst alles. Toen een tijd alleen broccoli. Nu ook bloemkool, wortel, pompoen. En rauw ook paprika, komkommer en tomaat. Die snoept ie dan zo rond 16 uur op. Ik merk dat als ik het juist ergens tussen probeer te proppen, hij het helemaal niet meer wil. Vandaag at ie ook sperzieboontjes. Had er 4 op z'n bord gelegd naast alles waarvan ik wist dat ie t toch wel at. En ineens was t op en wilde ie nog meer...
één jaar geleden
Ik heb er wel eens een spelletje van gemaakt. Bijvoorbeeld met zo'n zakje gemengde groenten. Wortel,bloemkool,broccoli,paprika en hem dan een zaklamp gegeven 😂 zoek de wortel. Dan scheen hij erop en at het op 😆.
Nu elke keer als we die gemengde groenten eten roep hij zelf al : schijnen!!
één jaar geleden
Ben met een hoop tips al aan de slag geweest.
En sommigen hebben al gewerkt.
Samen koken deden we al wel maar nu idd spelletje van gemaakt met de boontjes samen te koken en dan aantal te tellen en warempel hij at er 5 op tijdens het tellen.
Ook bloemkool ging er in met beetje sausje.
En wat vaker groente als snack aangeboden zoals komkommer.
Die tip van de zaklamp ga ik ook nog keer proberen. En die saus/groente in tosti etc. Ook nog
Vooral de spelletjes lijken de truc te zijn.
één jaar geleden
Onze zoon is niet eens zo avontuurlijk om iets te proeven tijdens een spel... hij doorziet het meteen en roept dan "mama jij opeten!"
De enige uitgesproken groente dat hij zo eet is spinazie(stamppot).
Maar ik heb wel nog een recept waarmee ik hem worteltjes kan laten eten (hij kokhalst er anders van, zowel in soep als stamppot):
100gr bloem (ik doe soms wel 1/4 havermout)
1 ei
250ml melk
20gr boter
Snuifje zout
Snuif kaneel
50-80gr geraspte worteltjes
Alles in de blender knallen en pannenkoeken van bakken, serveren met wat ahornsiroop.
één jaar geleden
Mijn peuter is dol op pizza! Bodem van bloemkool ( of lekker handig die van Magioni kopen), gegrilde groenten (zakje uit diepvries of zelf courgette, aubergine en paprika snijden) bakken in olijfolie met tomatenpuree en dan fijn pureren tot pizzasaus. Dan beleggen met favoriet beleg. Gaat er megagoed in hier!