18 Reacties

5 jaar geleden

Ga naar materniteit ze gaan je testen met een strip, maar zeker alles zeggen zoals je hier hebt geschrijven. Enige test dat ik kan is hard in je vuist blazen en als nog loopt zonder dat je kan stoppen is een vruchtwater.

5 jaar geleden

Je kan een boterhamzakje in je ondergoed leggen en dan kijken hoe het ruikt/eruit ziet en desnoods verloskundige laten testen. Wat je ook kan doen is plat gaan liggen en je benen optrekken en dan hard op de achterkant van je hand blazen. Als er dan water uit loopt dan is het hoogstwaarschijnlijk vruchtwater.

5 jaar geleden

Reactie op Sab2020

Je kan een boterhamzakje in je ondergoed leggen en dan kijken hoe het ruikt ...
Maandverband of inlegkruisje kan ook gebruiken die zonder geur is. Zo test ik ook zelf

5 jaar geleden

Jemig wat stom zeg dat je zo lastig naar het toilet kon! Spannend of het vruchtwater is of niet, ik zou m'n VK vragen :)

5 jaar geleden

Ik snap je twijfels. Ik had het ook en mij toch maar voor de zekerheid laten testen en het bleek vruchtwater te zijn. Sinds gisteren lig ik in het ziekenhuis te wachten tot de bevalling begint 😊. Al moet ik er wel bij vermelden dat ik gisterenochtend wel ineens een heel maandverband vol vruchtwater had op 2 uur tijd. Nu loopt het er dus regelmatig in grotere hoeveelheden uit.

5 jaar geleden

Ja boterhamzakje in je ondergoed. Het is gewoon doorzichtig dus niet gelig en het schijnt heel zoet te ruiken.

5 jaar geleden

Hydrofiele doek een strook af knippen. 15 min in je onderbroek. Daarna in een zakje dichtknopen. Als je het na een uur opent en het ruikt zuur is het urine... ik heb zelf van die inlegkruisjes die testen op vruchtwater... die dingen zijn mega duur dus tot nu toe pas 2 x gebruikt

5 jaar geleden

Zeker even contact opnemen met je verloskundige of gynaecoloog! Bij je termijn wil je dit wel zeker weten en langdurig gebroken vliezen kan ook gevaarlijk zijn (bij elke termijn), dus zou echt even bellen! Wat een rotsituatie trouwens, weinig begrip zeg...

5 jaar geleden

Oh jezus wat moet je geschrokken zijn! Ik zou even je VK bellen hoe of wat

5 jaar geleden

Ik zou direct contact opnemen met je vk. Zij kunnen dit testen met een staafje. Want met dat je gevallen bent en je steken had en dan plots dat water. Hopelijk is alles oke

5 jaar geleden

mij hebben ze gezegd een kraammaandverband in te doen urine/afscheiding trek erin vruchtwater blijft erop liggen of iets in die richting zou je is moeten vragen aan je vk. en op je hand blazen als er dan uit komt is het grote kans dat hrt vruchtwater is. je banden hebben waarscheinlijk een flinke klap gehad met het vallen wat de pijn veroorzaakt. ben zelf in mijn zwangerschap ook gevallen (flauwgevallen) en echt wrl paar dagen flinke pijn gehad 🙈.

5 jaar geleden

Vk heeft mij een trucje geleerd, als je op je had blaast, zet je druk op je buik. Zou je vruchtwater verliezen zou dit dan naar beneden lopen/druppelen. LET OP! doe het niet met een volle blaas.

5 jaar geleden

Begrepen dat vruchtwater zoetig ruikt Verder hoeft urine niet te stinken als je genoeg drinkt/regelmatig gaat En ziet vruchtwater eruit als heel waterige urine dus lastig de verschillen zien

5 jaar geleden

Altijd naar het zk bellen of gaan . Ze testen dat daar . Geen risico nemen´ en hoe is het verlopen?

5 jaar geleden

Laat mij weten of dat je vruchtwater was

5 jaar geleden

Lieve allemaal, Ik heb de testjes gedaan en er kwam geen vruchtwater uit, gelukkig. Ik heb ook contact gehad met de verloskundige en die gaf aan dat als het vruchtwater was, ik gedurende de dag ook kleine beetjes zou verliezen. Dat is gelukkig niet het geval. Bedankt voor jullie reacties en adviezen❤❤❤

5 jaar geleden

Reactie op Salma1706

Lieve allemaal, Ik heb de testjes gedaan en er kwam geen vruchtwater uit, g ...
Gelukkig 🙏

5 jaar geleden

Door de val kan er een scheurtje ontstaan en ik zal dan naar je verloskundige gaan of gynaecoloog waar je dan zit en dan gaan ze je laten hoesten als je ligt en dan zien ze het ook stromen