11 Reacties

3 jaar geleden

Ons zoontje loopt nu 2 maanden denk ik en kan het heel lang volhouden om zelf te lopen! Het is meer dat ik het soms irritant vindt dat hij overal aan zit en pakt waardoor ik hem oppak, maar anders zou hij zo doorwandelen. Ons zoontje heeft ook astma! Hij heeft hier geen last van zo met het wandelen, maar ik snap jouw gedachten wel. Zou zo maar kunnen! Is het dus alleen zo nu met de kou of eerder ook al?

3 jaar geleden

Hier merk ik ook een groot verschil tussen binnen en buiten. Zoontje wandelt nu zo'n 2 maanden en kruipt binnen bijna nooit meer. Hij stapt de hele tijd, oefent zelfs met lopen en springen. Maar buiten is het precies alleen de weg die hij kent: naar de auto, crèche, stukje naar de brievenbus, op de oprit bij de grootouders. Ergens onbekend wil hij meteen opgepakt worden (en dat vind ik ook niet erg, lekker knuffelen en snuffelen aan dat nekje 🥰)

3 jaar geleden

Buiten nog niet maar binnen het hele huis

3 jaar geleden

Hier loopt ze binnen alles. Maar buiten maar een paar meter en dan wil ze weer getild worden. De buggy is ook niet goed genoeg.... so annoying!

3 jaar geleden

Geen idee wat een normale afstand is. Verschilt denk ik heel erg per kind. Mijn dochtertje loopt nu 6 maanden en afgelopen maandag heeft ze het hele stuk naar de bakker zelf gelopen. Dat is zeker 1km. We hebben er ongeveer 25 minuten over gedaan. Ik had de kinderwagen mee maar ze wilde er niet in zitten. Gelukkig op de terugweg wel want dat ging toch ff wat sneller in de kou. Ze vind lopen erg leuk en wil ook steeds vaker niet in de kinderwagen zitten. Toch zet ik haar vaak na zo’n 15 minuten toch even in de wagen omdat ze anders overal aan zit of van alles ziet waar ze heel lang naar kan kijken en dan stopt met lopen. Dat is dus meer voor mijn eigen gemak. Als het aan haar ligt loopt ze zelf door.

3 jaar geleden

Ons zoontje stapt nu bijna 5 maanden. Een 6-tal weken geleden heb ik met hem eens een blokje om gelopen, wat oefenen om aan de hand te lopen en gelijk een frisse neus halen. Ik heb het net even op Google maps gezet, blijkt een halve kilometer te zijn, met op het einde een pleintje met speeltuigen waar hij zich nog op heeft uitgeleefd. Het was op zijn tempo en dus moest elke brievenbus ge-high5-ed worden. Dit is zeker geen dagelijkse of wekelijkse afstand. Vaak vraagt hij na 50m al om hem te dragen 😅 (of doe ik dat gewoon, omdat er niet altijd tijd is om aan elk plukje van de haag te prutsen)

3 jaar geleden

Paar 100 meter. Verder niet geprobeerd want het gaat in een slakkentempo

3 jaar geleden

Ons zoontje loopt rustig het hele rondje met de hond , ongeveer 20 minuten als ik zelf zou lopen maar hij doet er langer over want alles is interessant.

3 jaar geleden

Ze loopt ongeveer een uur achter elkaar. Op de opvang is dat een uur buiten spelen bijvoorbeeld. Als we samen boodschappen doen, loopt ze ook ongeveer een uur.

3 jaar geleden

Reactie op Meimamma

Ze loopt ongeveer een uur achter elkaar. Op de opvang is dat een uur buite ...
Oh en onze dochter heeft ook astma. Ze heeft haar medicatie dagelijks nodig, maar gelukkig kan ze met de medicatie lange tijd op stap zijn! Ze loopt sinds ze 13 maanden is zelfstandig en is nu 19 maanden.

3 jaar geleden

Ik heb nooit een buggy gehad en tillen gaat niet zo soepel hier. De supermarkt is 1.8 km heenweg en dat wandelt hij helemaal zelf (vindt hij leuk). Hij loopt sinds 11 maanden en is nu 18 maanden.