19 Reacties

4 jaar geleden

Ja ik kolf wel eens. Gemiddeld 70 tot 90 CC uit 1 borst.

4 jaar geleden

Ligt er heel erg aan. Soms wel 130 ml uit 1 borst en de andere dan een stuk minder. Ligt er heel erg aan uit welke ze voor het laatst heeft gedronken en hoe lang dit geleden is.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Reactie op Lelie91

Ligt er heel erg aan. Soms wel 130 ml uit 1 borst en de andere dan een stuk ...
Oh wauw! Ik krijg er 60cc uit. Doe je iets voor meer melkproductie?

4 jaar geleden

Reactie op Geennaam123

Ja ik kolf wel eens. Gemiddeld 70 tot 90 CC uit 1 borst.
Doe je iets om de melkproductie te stimuleren?

4 jaar geleden

Tussen de 50 & 100 ml per borst. Ik kolf dan 15 minuten per kant.

4 jaar geleden

Reactie op esfisa

Oh wauw! Ik krijg er 60cc uit. Doe je iets voor meer melkproductie?
In het begin had ik ook minder productie, ongeveer vergelijkbaar met jou. Onze kleine meid is nu 6 weken en de melkproductie wordt steeds hoger. Zij zorgt wel voor een hogere productie.

4 jaar geleden

Vanaf hoeveel weken zijn jullie gestart met kolven?

4 jaar geleden

Reactie op Lottemie

Sinds de geboorte. Ik probeer dan elke dag of om de dag een borst te kolven en de kleine te voeden met de fles. Dit zodat hij ook gewend raakt aan de fles

4 jaar geleden

75 cc per borst. Dus 150 cc. Ik kolf om de dag of wanneer mijn borsten keihard en pijnlijk aanvoelen.

4 jaar geleden

Reactie op esfisa

Sinds de geboorte. Ik probeer dan elke dag of om de dag een borst te kolven ...
Blijft hij goed aan de borst drinken ook? Mij was aangeraden pas met 6 weken te kolven en ook pas dan eens een flesje te geven... Maar aangezien hij 's nachts continue wil drinken raak ik echt oververmoeid raak en zou ik dus graag willen dat de papa ook eens een flesje kan geven...
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Reactie op Lottemie

Blijft hij goed aan de borst drinken ook? Mij was aangeraden pas met 6 weke ...
Ja hij blijft gelukkig ook goed aan de borst. Alleen laatste 2 dagen merk ik dat hij minder wil drinken. Denk dat het met de regeldagen te maken heeft

4 jaar geleden

150 per borst 😄😅

4 jaar geleden

Bij mij 120 tot 150 per borst

4 jaar geleden

Reactie op Lottemie

Ik op de 4e dag na de geboorte. Ik had heel veel last van stuwing en ze kon gewoon niet uit mijn borst drinken.

4 jaar geleden

Ik kolf vanaf het begin. Toen met een gehuurde kolf vaak 130cc per borst, want had enorme overproductie en uiteindelijk enorme borstontsteking met meer dan 40 graden koorts en ziekenhuisopname tot gevolg. Nu is na 6 weken de productie gelukkig weer veel lager (lang leve saliethee) en kolf ik ‘s ochtends zo’n 130cc uit de borst die hij al sinds de avond ervoor niet meer gehad heeft. Als ik tussendoor een keer kolf dan is het maar 60-80cc per borst. Ligt dus heel erg aan het tijdstip en hoe lang het geleden is dat hij voor het laatst uit die borst gedronken heeft. Tip: haal de speen van medela die het voeden uit de borst nabootst. Hier geen enkel probleem om te wisselen tussen fles en borst vanaf het begin. Mijn man geeft vanaf het begin ook vaak de fles met gekolfde melk.

4 jaar geleden

Dames, in het begin heeft een baby heel weinig borstvoeding nodig(vooral in verhouding tot flesvoeding)..60 ml is al heel erg ruim, alles erboven is afhankelijk van hoe oud je baby nu is richting overproductie....mijn tip..op fb heb je borstvoedingsgroepen, meld je hier aan en als je vragen hebt, stel ze ook daar, want ze hebben daar lactatiekundige ibclc die adviseren bij klachten/problemen. Ze hebben ook onder de documenten een schemaatje dat je kan uitrekenen aan d hand van het gewicht van je kindje, en hoe vaak hij of zij drinkt, hoeveel het nodig heeft

4 jaar geleden

Reactie op Nathalie1991

Dames, in het begin heeft een baby heel weinig borstvoeding nodig(vooral in ...
Welke groep is dat?

4 jaar geleden

Reactie op Lottemie

Blijft hij goed aan de borst drinken ook? Mij was aangeraden pas met 6 weke ...
Tip: kolf na de ochtend voeding, dan heb je de meeste voeding.. en dan flesje geven savonds de laatste voeding. Kun jij lekker vroeg naar bed! Werkt hier goed

4 jaar geleden

150 uit elk ongeveer, totaal rond de 300 per kolfbeurt