34 Reacties

3 jaar geleden

Ik geef 2x 200 cc (na het wakker worden en voor het slapen gaan) dreumesmelk van nutrilon. Melk is ook gezond hoor en word nogsteeds aangeraden! Het is alleen de fles waar ze vanaf moeten. Probeer het in een tuitbeker of iets te geven. Doen we hier nog niet maar we proberen het wel elke keer (ze wilt nog niet, naja prima😁)

3 jaar geleden

Die van mij drinkt meer🤣. 200 ml nutrilon + wat borstvoeding in de ochtend en ook in de avond. Overdag water. Hij eet ook prima (wel wat minder dan normaal, maar ik denk dat het ook door de warmte komt).

3 jaar geleden

Oh ik dacht dat ze in ieder geval 300ml melk hoorde te krijgen? Of heb in dat mis? 🙈 mijn kleine van 15 maanden neemt er ook nog ong 3 van 150.

3 jaar geleden

In ochtend en middag beker halfvolle melk, en voor 't slapen nog 180 cc opvolgmelk nr 2. Drinkt hij soms helemaal op, soms laat ie 90 staan.. Rest van de dag is ong zo: Ontbijt 3/4 a 1 boterham +beker melk Tussendoor 1 a 2 stuks fruit Lunch 1 a 2 boterhammen + beker melk Tussendoor abrikoosjes, koekje, stukje groente/fruit Avondeten wat wij eten (behalve 't vlees, dat wil hij niet😂) En dan voor 't slapen dus 180 cc opvolgmelk (uit flesje) Rest van de dag continu water/thee en soms diksap.

3 jaar geleden

Je kan de Nutrilon ook vervangen voor gewone melk? En dan tussen de middag water of thee? Ik ben meteen gestopt met 1 jaar, scheelt ook in de portemonnee en hij vindt gewone melk net zo lekker. (wel warm)

3 jaar geleden

Ze hebben rond deze leeftijd rond de 300ml zuivel nodig. Dit kan uit melk maar ook uit bijv. Yoghurt bestaan. Hier drinkt ze smorgens een volle beker halfvolle melk. Savonds na het eten als toetje een bakje yoghurt en verder geen flessen meer. Heel soms als ze slecht in slaapt komt nog een kleine fles maar dat is sporadisch.

3 jaar geleden

Ik geef thee met volle melk. 2x 150 ml per dag. In de ochtend en savonds voor het slapen gaan en dit blijft voorlopig zo. Ik zie geen probleem waarom flesje warme melk niet meer mag. Wel kun je prima nutrilon vervangen door gewone volle melk.

3 jaar geleden

Een tijd terug gestopt met de melk in flesjes. Avondfles dronk ze zelf niet meer leeg, dus appeltje eitje. Ochtendfles was een klein drama. De kleine kreeg die altijd bij ons in bed, maar zo ongeduldig. Wakker worden en meteen gillen om die fles. Ik was er helemaal klaar mee. Dus hardcore gestopt door beneden melk in een tuitbeker te geven. Twee ochtenden jammeren en toen was het weer gewoon. Nu in de ochtend een beker volle melk en later op de dag nog een verse smoothie of wat extra volle melk.

3 jaar geleden

Hier ook gewoon van de een op andere dag mee gestopt savonds. Sochtends de poeder vervangen voor volle melk. En na het eten savonds bakje yoghurt.

3 jaar geleden

Hier blijven we flesjes geven tot hij ze zelf niet meer wil. S ochtends als we beneden komt, wijst hij er direct naar " Da Da daaaaaa" en s avonds geniet hij er ook nog zo van. Avondeten gaat ook nog niet zo goed (brood met beleg) dus daar houd ik de fles zeker nog wat aan. Hij drinkt s ochtends 150ml (Nutrilon nr2) en wat koemelk uit een bekertje op te proeven, en dan s avonds zelfs nog 240ml die meestal helemaal op gaat.

3 jaar geleden

Onze is 2 dagen jonger (19 mei) en krijgt ´s ochtends 180+6 opvolgmelk uit een fles. Zo heeft ie al een flinke portie zuivel (en aangevulde vitaminen en mineralen) binnen + kan hij goed gehydrateerd aan de dag beginnen. Hij kan nadien nog 1, soms 2 boterhammen op. ´s Avonds gaven we eerst nog iets van 160 à 180 koemelk, ook met de fles. Maar sinds we op vakantie zijn geweest geven we ´s avonds de koemelk via brikje (onderweg) of tuitbeker (thuis). Er kan 150ml in zo´n beker, soms laat ie wat staan, om andere dagen vraagt ie wat meer.

3 jaar geleden

Advies is maximaal 300 ml te geven. Heeft te maken met de hoeveelheid eiwitten die er in zitten. Deze hebben ze nu niet zoveel nodig en is volgens mij ongezond om nu te veel van binnen te krijgen voor de niertjes volgens mij. Daarnaast remt het ook de eetlust dus als je minder melk gaat geven gaan ze vanzelf meer vast voedsel eten.

3 jaar geleden

Ik geef thee met volle melk. 2x 150 ml per dag. In de ochtend en savonds vo ...
Wij doen exact het zelfde. Heerlijk lekker drinken en ik zie er ook geen kwaad in.

3 jaar geleden

Reactie op mei20212021

Advies is maximaal 300 ml te geven. Heeft te maken met de hoeveelheid eiwit ...
Oh ik dacht minimaal 🤦‍♀️. Moet toch beter lezen 😅

3 jaar geleden

Reactie op mei20212021

Advies is maximaal 300 ml te geven. Heeft te maken met de hoeveelheid eiwit ...
Dit advies is blijkbaar heel erg landgebonden... NL zegt max 300ml, BE zegt 350-500ml, VS zegt tot zelfs 750ml en bij WHO vind ik 200-400ml indien je kwalitatieve voeding (lees: West-Europese kwaliteit, niet A-merken vs huismerken) kan geven.

3 jaar geleden

Vanaf dat hij 1 is bekertje melk bij ontbijt en lunch en na avondeten wat yoghurt. Fles krijgt hij dus al niet meer sinds hij 1 is en dat gaat helemaal prima. Heeft nooit problemen gegeven hier.

3 jaar geleden

Ik geef thee met volle melk. 2x 150 ml per dag. In de ochtend en savonds vo ...
Ons werd op het CB geadviseerd om half volle melk te geven ipv volle melk. Al mag ons meisje vest wat meer spekkies krijgen 🤔

3 jaar geleden

Reactie op H0bbezak

Ons werd op het CB geadviseerd om half volle melk te geven ipv volle melk. ...
Appart. Kinderdietist die ik laatst nog sprak zegt dat volle melk toch echt beter is voor kleintjes. Omdat (goeie) vetten juist 1 van dé dingen is waar ze op groeien. Cb is denk ik meer gevestigd op het voorkomen van overgewicht. Met alles.

3 jaar geleden

Yep hier ook advies volle melk vanuit CB

3 jaar geleden

Reactie op Sevyfay

Appart. Kinderdietist die ik laatst nog sprak zegt dat volle melk toch echt ...
Gevestigd moet gefocust zijn🤦‍♀️