Dat is van meerdere factoren afhankelijk.
Wat was het geboortegewicht?
Volgt hij zijn eigen curve goed?
Mijn zoontje is van 29 april en is geboren met 3750 gram en woog vandaag bij het cb 8010 en volgens hen was dit prima
Nee hoor dat is netjes. Als het goed is kan je in het Ouderportaal van het consultatiebureau inloggen en daar de diagrammen van je kindje zien. Volgt hij zijn lijntje dan is het helemaal goed.
Mijn dochter is van 26 mei en woog toen net geen 4 kilo, nu precies een half jaar later bijna
8 kilo. Het is normaal dat het gewicht ongeveer verdubbeld is na 6 maanden. Ze zit wel bovenin alle curves, ook met haar lengte (zit al in maat 74, nog een paar dingen maat 68 passsn).
Mijn zoontje is van 25 mei en woog op 29 oktober al 8,53kg en was toen 71cm. Helemaal goed volgens het cb. Hij volgt gewoon de bovenste lijn al vanaf het begin.
Bij de geboorte woog hij 4064kg.
Zoontje van 3 mei 13kg en 71cm. Met exact drie maanden woog hij 8,3kg. Zijn geboortegewicht was 4,4kg, daar moet je ook bij elke baby naar kijken. De een groeit beneden aan de curve en de ander boven, helemaal prima.
Als je borstvoeding geeft is het advies trouwens om de WHO curve te volgen. Daar zijn alleen borstgevoede kindjes in meegenomen en die groeien net even wat harder in het begin dan met kunstvoeding.
4 mei geboren. Was toen 3700 gram en 52 cm. Nu is ze 6700 gram en 65 cm en ze krijgt volledige borstvoeding. Blijft wat achter, maar niks om ons zorgen over te maken. Ze is vrolijk en heeft voldoende plas en poepluiers 馃挬
Dochter van 2 juni (was uitgerekend voor 31mei)
Bij geboorte 3,665kg en 51cm.
Nu 7,800kg en 69,5cm.
Ze zit perfect op haar curve, alleen ligt deze wel een stuk boven het gemiddelde.