21 Reacties

4 jaar geleden

Je kan de huisartsen post altijd bellen voor overleg. Maar aangezien ze nog plast , eet en drinkt, en alert is verwacht ik helaas niet dat de huisartsenpost iets kan doen. Maar voor je eigen rust is overleggen ook altijd mogelijk en dan morgen langs je eigen huisarts

4 jaar geleden

Morgen langs de huisarts. Ben overlaatst ook naar de wachtpost gegaan en daar hebben ze me gwn wandelen gestuurd. Zolang ze alert is eet drinkt en plast gaan ze niets doen

4 jaar geleden

Inderdaad wat hieronder al gezegd is, zo lang ze nog wat vloeistof binnen heeft, gaan ze weinig zeggen behalve wachten tot morgen. Wel lastig voor jullie natuurlijk! Zou het Corona kunnen zijn? Veel beterschap alleszins en dat het maar snel morgen is!

4 jaar geleden

Dank jullie wel voor de snelle reacties! Wij wachten idd maar tot morgen. Ik heb geen idee wat het weer zou kunnen zijn. Denk geen Corona, dat hebben we toen in januari al gehad namelijk

4 jaar geleden

Alsof je mijn dochter beschrijft. Hier sinds afgelopen maandag niet lekker, hangerig en erg hoesten. Eten en drinken deed ze wel, maar alles alleen maar vloeibaar en kleine beetjes. Sinds gisteren weer koortsvrij en weer een hele actieve dame, gelukkig! Alleen brood eten wilt ze nog niet en is nog hees, denk toch nog wat last van haar keel. Onze huisarts deed niks, omdat ze nog wel at, dronk en plasluiers had. Als het maandag nog niet over zou zijn dan moest ik weer contact opnemen. Hopelijk is jouw meisje er ook snel weer bovenop!

4 jaar geleden

Misschien ter geruststelling; laatst is mijn dochter ook 2x ziek geweest. Eerste keer 4 dagen tegen de 40C aangezeten, plaste minder maar dronk nog wel. Na een piekmoment de laatste dag en nacht, zakte de koorts ineens heel snel en was ze weer beter. 2de keer 3 dagen tegen de 40C aan en daarna nog eens 4 dagen tussen de 37,5-38,5C. Ze oogde echt ziek en dronk en at ook weer minder dus minder plasluiers. Slaap ook drama natuurlijk. Maar na een week was het weer over (op snotneus na). Enige wat ik kon doen was knuffelen, zorgen dat ze haar warmte kwijt kon, zetpillen geven tegen ongemak en vele kleine beetjes vocht aanbieden.

4 jaar geleden

Er heerst een griepvirus met hoge koorts! En is een heftige griep die lang kan duren.. Meestal zeggen ze 3 dagen afwachten en anders huisarts bellen. Mn zoontje heeft 5 dagen koorts gehad en paracetamol deed bijna niks. Op dag 3 of 4 wilde de huisarts hem wel even zien om te kijken of z'n longen nog schoon waren maar alles was oké. Doen dan ook verder niks. Volg je gevoel, wil je graag geruststelling van een arts, dan zou ik nu bellen voordat je de nacht in gaat. Maar ook prima als je het gevoel hebt dat je de nacht nog kan afwachten. Bij twijfel zou ik overleggen met huisartsenpost.

4 jaar geleden

Ons meisje is sinds vrijdag weer ziek (2 weken geleden ook al ziek en vorige week ook 2 dagen koorts). Wij gaan morgen of overmorgen toch maar naar de dokter want we gaan volgende week zondag op vakantie. Wil uitsluiten dat het een oorontsteking is. Beterschap voor je dochtertje 🍀. Ziek zijn is zo sneu altijd. Ligt het aan mij of zijn er de laatste tijd wel erg veel virussen rond aan het gaan. Kindjes zijn altijd wel snel ziek maar het lijkt nu wel nog erger dan “normaal”. Hoor om me heen alleen maar mensen met zieke kindjes en ook veel volwassenen in mijn omgeving zijn nu ziek. Bizar.

4 jaar geleden

Reactie op H0bbezak

Ons meisje is sinds vrijdag weer ziek (2 weken geleden ook al ziek en vorig ...
Alle virussen hebben weer vrij spel na 2 jaar vol lockdowns en afstand houden van elkaar! Daarbij moet iedereen weer even wat weerstand opbouwen. Ik hoor echt overal dat er bizar veel zieke zijn.

4 jaar geleden

Als ze minder tot niet plast, wanneer ze wakker is suf reageert, slecht drinkt en aanhoudende koorts zou ik wel even aan de bel trekken. Niet dat je kindje uit droogt. Luchtig kleden, regelmatig drinken aanbieden. Elk slokje is er toch weer 1. Evt bedje iets schuin zetten. Knuffelen.... Evt lekker smoothies maken. Vind ze warm of koud nu juist lekker? Kan je evt ook wat melk doorheen doen ..

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook heftig griep gehad duurde wel 3 weken want door de snot en hoesten ook nog eens lichte oorontsteking er bij gekregen. Sokjes uit laten dan kan de warmte uit de voetjes. En misschien toch in de nacht een flesje geven. Neusspray ! En misschien een ui naast het bedje in de nacht. Kamertje elke keer voor het slapen goed laten luchten en door waaien.

4 jaar geleden

Reactie op Mariielle

Alsof je mijn dochter beschrijft. Hier sinds afgelopen maandag niet lekker, ...
Oh wat fijn om te horen dat jouwe alweer aan de betere kant is! Maar heftig hè?! 😩 Ik dacht inderdaad ook al zoiets, dus zal maar afwachten

4 jaar geleden

Reactie op Sevyfay

Misschien ter geruststelling; laatst is mijn dochter ook 2x ziek geweest. E ...
Is zeker een geruststelling om even Andrew😤💛😄🙏😩💔 verhalen te horen! Wij zitten nu ook tegen de 4e dag aan, maar lig nu naast haar en koorts lijkt al te zakken. Ik doe idd precies hetzelfde als jij, heeeel veel knuffelen. 🥰 kan ook niet anders want als ik haar op de grond leg is het direct huilen..

4 jaar geleden

Reactie op Sellie21

Er heerst een griepvirus met hoge koorts! En is een heftige griep die lang ...
Ohhh goed om te weten! Wist helemaal niet dat het zo erg heerst 🤧 volgens mij lijkt de koorts sinds vanavond beetje te gaan zakken! 5 dagen koorts voor je zoontje is lang zeg, hopelijk is hij nu weer de oude!

4 jaar geleden

Reactie op H0bbezak

Ons meisje is sinds vrijdag weer ziek (2 weken geleden ook al ziek en vorig ...
Jeetje ook zwaar aan jullie kant dus! Ook veel beterschap aan jouw dochtertje! Ze zijn zo zielig he als ze ziek zijn 😭😿

4 jaar geleden

Reactie op HLN92

Ohhh goed om te weten! Wist helemaal niet dat het zo erg heerst 🤧 volgens ...
Ja gelukkig knapte hij snel op daarna. M'n dochter van 4 was 1,5 week ziek. En wij allebei ook. 1 dag met z'n 4en op de bank met koorts, heel heftige dag! Maar gered en iedereen weer oké. Ik werk in de opvang en wij hebben een week gehad dat we soms maar 5 kinderen over hadden einde van de dag en dat van de 12 of 14. En op meerdere groepen, drama! Koorts en hoesten... Maar beterschap, hopelijk snel weer de oude!

4 jaar geleden

Reactie op HLN92

Dank jullie wel voor de snelle reacties! Wij wachten idd maar tot morgen. I ...
Veel beterschap, hier is ons zoontje ook af en aan ziek. Vorige keer 40 graden koorts voor 4 dagen. Zolang hij af en toe blij was en nog plaste moest ik het afwachten zelfs toen hij na 5 dagen nog steeds koorts/ verhoging had. Ik ben langzamerhand wel een beetje klaar met huisartsen laatst werd ik echt behandeld alsof ik die moeder ben die overbezorgt is… Ik dacht ook hallo 5 dagen al koorts hoesten (geen corona), maar op de opvang wel corona.

4 jaar geleden

Reactie op Iris18

Veel beterschap, hier is ons zoontje ook af en aan ziek. Vorige keer 40 gra ...
Ja snap ik heel goed! 5 dagen is ook lang, tuurlijk wil je dan dat een arts je serieus neemt. Ondertussen is het ook dag 4 bij ons en nog steeds koorts. Ze wil alleen maar gedragen worden, wat het zorgen voor extra zwaar maakt. Partner is alleen maar aan het werk. Ik zeg, ik bestel vanavond maar gewoon weer thuisbezorgd 😂

4 jaar geleden

Ons zoontje heeft ook een week lang koorts gehad, op een gegeven moment zelfs 40.7. Zo naar he?! Was een virus, die idd heel erg heerst onder kinderen momenteel. Daarnaast had hij ook oor- en oogontsteking, dat hielp allemaal niet mee. Ik hoop dat je kindje snel helemaal op mag knappen!❤ En voor jezelf idd ook zwaar, je rust pakken en jezelf af en toe lekker verwennen met lekker eten! Sterkte!♡

4 jaar geleden

Reactie op HLN92

Jeetje ook zwaar aan jullie kant dus! Ook veel beterschap aan jouw dochtert ...
Net bij de dokter geweest en ze blijkt oorontsteking te hebben. Daar komt de koorts vandaan. Ook is ze heel verkouden wel. Nu wederom antibiotica gekregen zodat de oorontsteking weg is als we zondag gaan vliegen.