23 Reacties
4 jaar geleden
Ik lees ook even mee, heb drie weken geleden wel zo een kussentje gekocht voor m’n zoontje maar vind het tot dusver niet echt helpen… Gisteren bij CB geweest en weer gevraagd wat te doen, ze zeiden dat het meestal vanzelf bijtrekt, er valt weinig aan te doen. Ik wacht nog even af en dan verder uitzoeken.
4 jaar geleden
Yes top! Onze kleine meid had ook een afgeplat hoofdje rond 2 maanden. Zijn met 2.5 maand begonnen met het kussen ( babymoov love nest) op aanraden van de fysio. Zij sliep er heerlijk op en met 4.5 maand was haar hoofdje weer mooi rond!
4 jaar geleden
Reactie op Babymeimeisje
Yes top! Onze kleine meid had ook een afgeplat hoofdje rond 2 maanden. Zijn ...
P.s afplatting zat rechts dus niet achterop. ( was overigens niet mega erg maar wel zichtbaar) Weet niet of het ook zo goed helpt als er echt een heel ei al op zit.
4 jaar geleden
Hier ook de babymoov lovenest. Mijn meisje heeft afplatting rechts/achter. Ook hebbeb we een speciale zijligger waar ze 1 kan werkt ook erg goed. Ik leg/span een hydrofiele doek strak over het kussentje zodat ze hem niet onder haar vandaan kan trekken dit werkt goed voor alsnog. Ik zie echt verandering wel kleine stapjes.
Hier verder ook fysio en een osteopaat.
4 jaar geleden
Ons zoontje van net 4 maanden heeft ook een afplatting rechts en we gaan ook naar de fysio, maar het enige wat ze tegen mij zeiden is zorgen dat hij veel naar links blijft kijken
4 jaar geleden
Reactie op Jinxiepoes
Ons zoontje van net 4 maanden heeft ook een afplatting rechts en we gaan oo ...
En ik zie nog weinig verschil trouwens 😩
4 jaar geleden
Reactie op Jinxiepoes
Ons zoontje van net 4 maanden heeft ook een afplatting rechts en we gaan oo ...
Haha ja dat zeiden ze tegen mij ook, maar hoe moet ik een baby dwingen naar links te kijken. Dan sta ik met vanalles aan haar linkerkant en dan lukt het haar niet om haar hoofd goed te draaien en dan word ze heel gefrustreerd en boos, niet echt een succes. We voeden haar wel altijd zo dat ze naar links kijkt en dat gaat wel goed maar ik zie dus ook geen verschil
4 jaar geleden
Hier helaas ook hetzelfde probleem met een afplatting aan zoontjes linkerkant. De fysio zegt dat we snachts hem gewoon moeten laten slapen en mochten we wakker worden zijn hoofdje moeten draaien. Ze vinden een kussen onveilig. Hij werd met de metingen in de meest heftige schaal gemeten dus ik ben wel een beetje bang voor zijn hoofdje. We doen veel oefeningen thuis maar toch blijft hij steeds draaien naar de verkeerde kant. 🙁
4 jaar geleden
Ik heb ook zo´n kussen maar hij slaagt er steeds in om naar beneden te zakken of hem schuin te leggen om er toch maar niet op te moeten liggen. Zielig om te zien. Overdag zoveel mogelijk proberen op zijn buik te leggen en in de draagzak of dan wel op het kussen in de draagmand. Maar verbetert zeer traag.
4 jaar geleden
Wij hebben niet zo’n kussentje maar een zoontje met een flinke afplatting. Ook een blokkade in z’n nekje. Dus osteopathie en fysio. Ons zoontje slaapt bij ons, snachts, op z’n zij. Hij vind het zelf heerlijk, rolt zelf al naar z’n zij als jij 1sec het matras voelt. Na 2 maanden op z’n zij liggen zien we nu gelukkig wel echt al een verbetering maar de kuil/afplatting heeft nog wel even nodig om bij te trekken helaas.
4 jaar geleden
Ik heb deze gisteren binnen gekregen aangezien de babymoov lovenest maar tot 4 maanden gebruikt mag worden, nou maar hopen dat het werkt 🤞🏻