12 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb ook last gehad van hormonale acné. Ik heb toen wel Roaccutane gebruikt en dat heeft goed geholpen. Ik hou het nu onder controle door nog elke dag met Inderm te deppen. Dat is antibiotica in de vorm van een tonic achtig goedje. Ik gebruik het 6 weken en dan 2 weken pauze. Laatst even geprobeerd wat langer te stoppen om te kijken of het wegbleef, meteen 3 puistjes op m’n kin/kaaklijn.

3 jaar geleden

Same here... ga nu bij een orthomoleculair therapeut in consult en laat een EMB bloedtest af nemen zodat ik meer inzicht krijg in welke hormonen uit balans zijn. Wil er nu eindelijk eens achter komen hoe het zit met mijn hormoonbalans.

3 jaar geleden

Ik had er tijdens mijn zwangerschap ook geen last van. Maar na het stoppen met borstvoeding ook weer uitbraken. Sinds dien weer in mijn oude gezichtsroutine gevallen. Dat betekend voor mij het stappen plan van clinque. met de reiniger zonder alcohol voor de gevoelige huid, de tonic voor de gevoelige huid zonder alcohol en een crème. Dat pakte voor mij na duizenden consulten en afspraken en medische zalven het beste uit. Ik heb er nu in de ergste week nog een stuk of 4 puistjes.

3 jaar geleden

Delia skin clinic :) ook gratis advies!

3 jaar geleden

Ik heb ook last gekregen na het stoppen met borstvoeding (na 6 maanden). Nooit echt last van acne gehad, nam de pil vanaf mijn 15. Ik was voor ik zwanger werd al 1,5 jaar gestopt met die pil (om alvast die hormonen uit men lijf te krijgen) en in die tijd geen last van acne gekregen. Nu neem ik de pil nog steeds niet, omdat we nog aan een tweede willen beginnen eind van de zomer. Ik hoop maar dat die acne niet blijvend is na de tweede (en laatste) zwangerschap, maar heb dus wel het idee dat die zwangerschap iets verstoord heeft aangezien ik in die pilloze periode geen last had. De acne uit zich in kleine, blijvende “korreltjes” op mijn slaap en af en toe een uitbraak in een mega dikke puist op mijn voorhoofd. Producten en routine van Caudalie lijken niet te werken.
Ik was bijna kaal door roaccutane, nou geloof me dan heb je liever een hoofd vol acne dus dat zou ik ook niet aanraden.. Het is echt troep al was mijn huid wel mooi daarna voor een paar maanden het was de ellende niet waard zo’n trekkerige uitgedroogde huid is ook niet fijn voor je zelfvertrouwen. De clinique anti blemish solution producten helpen bij mij goed maar vind ik wel prijzig. Sinds een paar maanden ben ik overgestapt op ordinary skin care ben ik ook heel tevreden over en een stuk goedkoper. Ik gebruik deze producten; https://www.douglas.nl/nl/p/5009144004?variant=840415&trac=nl.01psh.goo.9976225783.840415.127901915186.000000&gclid=Cj0KCQjw_4-SBhCgARIsAAlegrWxJBl5ocodnLmw4FIFZ5SdMnbh_NOlDEiKOdCilmIrLozoNS4J9XAaAm3uEALw_wcB https://www.douglas.nl/nl/p/3001043635 https://www.douglas.nl/nl/p/3001043639 Daarnaast reageer ik op bepaalde koemelk producten, zoals half volle melk en yoghurt. Kwark kan ik wel tegen. En van Soja word word mij huid helemaal een grote ellende. Ik ben hier achter gekomen door een dagboek bij te houden maar je zou ook een intolerantie test kunnen laten doen. Succes 🍀

3 jaar geleden

Ik heb de gouden tip! TRETINOIN Je mag het niet gebruiken als je zwanger bent. zoek het op op tiktok of youtube!

3 jaar geleden

Reactie op Neveä

Ik heb de gouden tip! TRETINOIN Je mag het niet gebruiken als je zwanger be ...
Ik zie filmpjes op tiktok, resultaat is heel mooi idd. Ik ga me er even beter in verdiepen dankjewel

3 jaar geleden

Isotretinoïne is de werkzame stof van Roaccutane.

3 jaar geleden

Reactie op Ange lique

Isotretinoïne is de werkzame stof van Roaccutane.
Ik zie nu ook weer meerdere bijwerkingen en nadelen idd....

3 jaar geleden

Bij mij helpt de effaclar lijn van la roche erg goed. 👍🏻