29 Reacties
4 jaar geleden
Het bedje al daar zetten met ballonnen in, als die erin springt knappen die. Doe dat een paar nachten en die zal niet bij de baby kruipen .. wij hebben chance onze katten vinden het niet erg als we ze buiten zetten, sliepen ook bij ons maar sinds ik zwanger ben niet meer (slaap heel slecht nu, en liggen altijd op mijn deel van het bed dus heel vervelend).
4 jaar geleden
Ik heb een kat genomen toen we al probeerden voor een kind en met die gedachte de kat altijd opgesloten in de living 's nachts. Er zijn speciale hoezen die je boven een babybed kan bevestigen zodat de kat er niet op springt. Katten gaan graag op babies liggen want die zijn lekker warm en idd zo verstikken ze soms, de dame in het asiel zei het nog. Ik ga ook zo'n hoes kopen voor op de box, moest de baby in de living slapen.
4 jaar geleden
Goede vraag! Hier had ik nog niet over na gedacht. Wij hebben ook 2 katten die altijd op bed willen slapen. Zodra we de deur dicht doen is het drama met krabben en miauwen 😫.
4 jaar geleden
Ben er ook nog niet helemaal uit maar ik denk dat wij een cosleeper nemen waar je een net overheen kan doen zoals op de foto. Ik heb geen zin in de strijd om de kat uit de slaapkamer te houden en vind het bovendien veel te gezellig. Na ongeveer 2 a 3 maanden wil ik ons kindje denk ik toch naar het eigen kamertje verplaatsen en daar kan de deur gewoon dicht.
4 jaar geleden
Op youtube had ik iemand gezien met hetzelfde probleem. Zij had de katten afgeleerd dat ze in de kamer mochten. Dan moet je helaas wel een paar nachten door het gemiauw heen ben ik bang.
Volgens mij waren zij nog op vakantie geweest en in die week al de deur dicht gehouden. Dus nadat ze terug kwamen van vakantie mochten de katten niet meer in de kamer en hielden ze de deur dicht..
4 jaar geleden
Ik lees even mee want ik zit met dezelfde uitdaging. Dat miauwen aan de deur herken ik maar al te goed 😅 Mijn inschatting is dat de katten straks niet bij de baby gaan liggen, veel te veel beweging en geluidjes. Ze liggen bij ons vaak aan het begin van de nacht bij het voeteneind, maar daarna gaan ze toch ergens in de woonkamer liggen (benedenwoning). De kinderkamer gaat wel dicht als de kleine daar gaat slapen. Maar zo'n net houd ik zeker in gedachte. Bedankt voor de tip!
4 jaar geleden
Onze kat mag sowieso niet op onze slaapkamer omdat mijn man dat niet fijn vindt.. Babykamer gaat ook standaard dicht.
Ze slaapt wel vaak op de kamer van mijn dochter van 7.
Ze heeft wel nachten lopen mauwen en krabbelen voor onze deur, maar de aanhouder wint. Zolang je niet regeageert erop, zal het op een gegeven moment minder worden. Als het té erg werd (voorsl het krabbelen aan de deur) pakte we haar wel eens op om beneden in de woonkamer weer neer te zetten.
Misschien handig om nu alvast te oefenen.
4 jaar geleden
Reactie op deJong01
Ben er ook nog niet helemaal uit maar ik denk dat wij een cosleeper nemen w ...
Dit vind ik een mooie oplossing! Mijn kat ligt ook altijd bij me. Ik kan haar er vanaf gooien wat ik wil, maar ze komt toch terug. Deur dicht resulteert in een paar maanden non stop snachts miauwen.. we hebben het wel eens geprobeerd🙄. Ze heeft flinke verlatingsangst door een zwerf verleden. Ik vind het ook heel gezellig nu dus we moeten iets vinden zodat ze er bij kan zijn. Dit klinkt goed☺
4 jaar geleden
Onze kat slaapt ook altijd bij ons maar heeft nooit bij de baby gelegen. Wij hebben voor de veiligheid er wel voor gekozen om daarom geen cosleeper te gebruiken en de baby gelijk in zijn eigen bedje op zn eigen kamer te leggen. En in t begin hadden we de babyfoon s nachts aan zodat je wel alles hoort. Dit ging in ons geval erg goed.
4 jaar geleden
Bij ons precies hetzelfde.. voor de bevalling toch de poesjes beneden gehouden met de tussendeur dicht en kattenbak in de beurt. Raakte ze vrij snel aan gewend.
Nu weten ze nie beter.
Ik werd op gegeven moment ook allergisch kan er ook niet meer tegen katten haren op bed. Vervelend maarja
4 jaar geleden
Ik heb hier echt totaal nog niet over nagedacht. Ik slaap zelf ook heel graag met m’n kat. Daar word ik helemaal blij van, dus ik denk dat wij eens gaan kijken naar zo’n net. Lijkt me ideaal!
4 jaar geleden
Onze katten slapen ook altijd op onze slaapkamer en eentje in ons bed. Toen mijn dochter geboren was moest ze bij ons op de kamer, omdat ze vruchtwater had ingeslikt en lag ze dus tussen ons in op een voedingskussen (op advies van de kraamzorg) De katten vonden de baby maar raar en hebben de eerste dagen onze kamer vermeden, omdat ze de baby eng vonden. Daarna hebben we onze dochter op haar eigen kamer met babyfoon aan in haar eigen bedje laten slapen (dit kwam omdat ik echt niet kon slapen met mijn dochter naast mij met alle geluiden die ze maakte). De deur voor de katten dicht gehouden. Nu nog steeds gaat 1 kat elke keer weg als mijn dochter maar iets in de buurt komt en de andere interesseert het niet zo. Ik laat ze niet alleen met de katten in huis, nog steeds niet! Zowel kinderen als de kat blijft onvoorspelbaar naar elkaar. Onze katten gingen wel beneden op de spullen van de baby liggen, we hebben dit laten gebeuren, zodat ze aan de geur wennen. We hebben wel met 20 weken de box in de kamer gezet en ze elke keer eruit gehaald als ze erin gingen. Toen de baby er was gingen ze er nooit meer in! Ik kijk er met een goed gevoel op terug!
Ik zou gewoon kijken hoe de katten op de baby reageren. Ik hoorde van mijn kraamverzorgster dat katten vaak de baby in eerste instantie vermijden. Laat ze rustig aan elkaar wennen, maar jaag katten niet weg. Zij kwamen altijd op 1 en nu minder, dus voor hun ook erg wennen!
Ohja, let goed op je kat. Onze kat kreeg zulke stress van de baby dat hij niet meer kon plassen. Uiteindelijk is hij geopereerd en gaat het nu goed. Dit was in de kraamweek..
Heel verhaal en iedereen denkt er vast anders over, maar ook de katten moeten erg wennen aan de nieuwe situatie.
4 jaar geleden
Onze kater mag wel altijd in de slaapkamer.. maar vaak slaapt hij beneden op de bank.. dus ik denk dat de deur dicht s'nachts geen problemen oplevert.. alleen zodra wij wakker zijn in de ochtend komt hij als een idioot naar boven om te knuffelen op bed.. wat super lief is maar dat zal hij misschien nu ook moeten gaan afleren.. heb laatst geprobeerd de deur dicht te houden maar hij gaat krassen achter de deur, en dat vind ik zo zielig 🤣
één jaar geleden
Reactie op deJong01
Ben er ook nog niet helemaal uit maar ik denk dat wij een cosleeper nemen w ...
Was dit bedje met kap een succes voor de kat? Ben benieuwd 😊
één jaar geleden
Was dit bedje met kap een succes voor de kat? Ben benieuwd 😊
Hee morning!
Ja dit heeft onze kat wel op afstand gehouden en de muggen. Ook als je weg bent dan kan je het net dicht ritsen en gaat de kat er niet alsnog in liggen.
Al met al, zeker een aanrader :)
één jaar geleden
Reactie op Jessiejess
Hee morning!
Ja dit heeft onze kat wel op afstand gehouden en de muggen. ...
Dat is goed om te weten, dankjewel!
één jaar geleden
Reactie op Jessiejess
Hee morning!
Ja dit heeft onze kat wel op afstand gehouden en de muggen. ...
Heb je nog andere tips voor baby met kat samen? Alvast bedankt. Ben nu 4 weken zwanger maar denk er al over na 😊