34 Reacties

4 maanden geleden

Sterkte met de gebroken nachten.. wat wij met succes geprobeerd hebben: een slaaptrainer gebruiken. Rood lampje is slapen, is hij groen dan mag je uit bed. En een beloningssysteem met een eierdoosje en kralen. Na iedere goede nacht mochten ze een kraal uitkiezen en in een bakje van het eierdoosje doen. Bij een vol eierdoosje volgde een beloning.

4 maanden geleden

De slaaptrainer heeft ze al en reageerde ze al direct heel goed op. ‘s Nachts komt ze ook niet uit bed, het is meer roepen en dus huilen als wij weer terug naar bed willen lopen. En dat kan heel lang aanhouden tot wij dus wel naast haar gaan liggen. Maar wellicht dat een beloningssysteem kan helpen! Thanks!

4 maanden geleden

Oooo ik heb precies hetzelfde elke nacht weer feest ( ik ben helemaal gebroken ) Slaapt ze inmiddels bij jullie alweer door?? Ik weet echt niet meer wat we kunnen doen dus hopelijk wat tips hihi 🫣

4 maanden geleden

Reactie op Roos🦋

Oooo ik heb precies hetzelfde elke nacht weer feest ( ik ben helemaal gebro ...
Eerlijk? Helaas niet. Afgelopen week misschien 2 nachten gehad dat ze doorsliep. Overige nachten steeds weer 1x wakker. We proberen er nu wel weer wat strikter mee om te gaan, daardoor duurt het feest wel korter in mijn beleving en liggen we ‘s nachts niet meer op het kleedje op de grond 😂

4 maanden geleden

Mijn dochter weigert trouwens een deken over zich heen te hebben. Zou een verzwaringsdeken hierin kunnen helpen?

4 maanden geleden

Pff hier ook hetzelfde. Hij wil het liefst helemaal in 1 van ons kruipen... en overdags is het ook echt een drama. Overal boos om worden overal om "zeuren" (en dna vooral zeuren om dat wat hij wil maar niet krijgt op dat moment. Hopen dat het weer een fase is 🤞

4 maanden geleden

Reactie op HLN92

Mijn dochter weigert trouwens een deken over zich heen te hebben. Zou een v ...
Hier wordt m'n zoontje ook helemaal gek van een deken of laken. Wij zijn terug naar een slaapzak en dat gaat wel beter (zoontje is wel eerder klein voor z'n leeftijd: 93 cm, dus maat 110cm past hem nog wel net zonder ongemakkelijk te zijn aan z'n voeten)

4 maanden geleden

Je zou ook de chairmethode misschien toe kunnen passen? Ik weet niet meer helemaal precies hoe die gaat 😅 Ik dacht 1 minuut ernaast zitten (in een stoel), dan 1 minuut uit de kamer, dan weer 1 minuut erbij, dan 2 minuten uit de kamer, enz. En de tijd dat je weg bent steeds langer maken. Maar je zou het even goed op moeten zoeken dan. En dit dan consequent toepassen en als het goed is, is het spoken na maximaal 2 weken over 😊

4 maanden geleden

Reactie op S83

Je zou ook de chairmethode misschien toe kunnen passen? Ik weet niet meer h ...
Ja deze methode heb ik toen ze baby was ook toegepast. Ben het toevallig weer opnieuw gaan gebruiken, wel met wat sneller opbouwen. En dat gaat weer goed! Lijkt ‘s nachts ook weer vaker weer door te slapen, en anders gaat mijn vriend er nu maar heen zodat ik beter kan slapen 😂

4 maanden geleden

Reactie op HLN92

Ja deze methode heb ik toen ze baby was ook toegepast. Ben het toevallig we ...
Partner laten gaan werkt hier ook (voor mijn nachtrust 😋)

4 maanden geleden

Pffff hier ook sinds 3/4 weken dramaaaaaaaa 😫 Er komt voor mijn gevoel ook geen einde aan. We hebben echt alles al geprobeerd, maar hij blijft vanaf een uur of 3:00 ieder uur schreeuwen, de trap op lopen, lawaai maken etc. Behoorlijk vervelend voor broertje die de kamer er naast slaapt + onze eigen nachtrust. Beiden kinderen slapen namelijk al sinds hun geboorte door, dus geen idee wat dit nu weer is…

4 maanden geleden

Hier ook gaande! In de avond absoluut niet naar bed willen en in de nacht wakker om een uur of 2 en dan krijsen (niet huilen, echt extreem hard krijsen en stampen en slaan) totdat ie bij ons in bed mag. Ik vind het heel heftig aangezien we de eerste 2 jaar ook al extreme gebroken nachten en vroege ochtenden hebben gehad. Kan wel janken

4 maanden geleden

Nou vanaf mijn laatste bericht nog maar 1 x doorgeslapen 😫 Afgelopen nacht de slaapzak geprobeerd maar toen werd ze 4 x wakker 🥱😫 ze weigert ook gewoon in haar eigen bed te slapen. Proberen wel even op de gang te blijven maar dan komt ze er 100 x uit 🫠 pff nu helemaal ik zwanger ben voel ik me echt een verzopen zombie 😅 weet het echt niet meer.

4 maanden geleden

Hier het zelfde! Onze dochter is eind mei 3 geworden en heeft altijd heel goed geslapen. Zonder problemen naar bed en sliep gewoon de hele nacht door. Sinds een tijdje is dit over en heeft ze al moeite om alleen naar bed te gaan, en vervolgens word ze in de nacht wakker en wil dan bij ons slapen. Zal wel weer een fase zijn denk ik dan maar haha. Voor dat ze 18 is zal het wel weer over zijn 😂

4 maanden geleden

Wij zijn begonnen met een sticker kaart. Ze krijgt de volgende dag een sticker als ze goed is gaan slapen en als ze dan ‘s nachts wakker is en weer is gaan slapen zonder drama (zonder eten/drinken/boekje ectr. te willen) en het lijkt te werken.

4 maanden geleden

Hoe gaat het bij jullie ondertussen? Hier nog steeds moeilijk. Blijven vragen om bij haar te zitten ‘‘s avonds alsook in de nacht roepen en lang volhouden man man

4 maanden geleden

Reactie op S01

Hoe gaat het bij jullie ondertussen? Hier nog steeds moeilijk. Blijven vrag ...
Bij ons gaat het ondertussen weer beter! Ze slaapt ‘s nachts weer door hallelujah! En ‘s avonds met naar bed gaan blijft ze onze grenzen opzoeken, maar we houden de regels aan waardoor ze uiteindelijk wel makkelijk in slaap valt. Wij hebben ook een tijdje nog aan de deur gezeten, buiten haar zicht. Nu is dat ook niet meer vaak nodig en kan ik iig op onze kamer wachten tot ze slaapt. Dus het lijkt een fase te zijn geweest.

4 maanden geleden

Reactie op HLN92

Bij ons gaat het ondertussen weer beter! Ze slaapt ‘s nachts weer door hall ...
Hoe lang heeft deze fase geduurd? 🤨

4 maanden geleden

Reactie op S01

Hoe lang heeft deze fase geduurd? 🤨
4 a 5 maanden

4 maanden geleden

Hier ook ineens gedoe en vroeger niet het zal er dan wel bij horen ...het gaat hier inmiddels beter met een beloningskaart denk nu 6 nachten wel goed en 2 niet dus meer wel goed met beloningskaart ik heb beloningen gedaan die niet groots zijn bijvoorbeeld een ijsje eten als toetje hij mag niet zelf kiezen ofzo gewoon waterijsje is al feest zeg maar of een extra verhaaltje voorlezen voor het slapen die vind hij het leukst om te verdienen of we doen een spelletje samen .