34 Reacties
3 maanden geleden
Nou daar ben ik weer hoor, na 2 weken goede nachten zijn we weer terug bij af. Dit is nu de 2e nacht. Wanneer ze wakker wordt wil ze bij ons slapen en dit gaat door tot ze bij ons in bed slaapt, ik probeer dit nu niet te doen anders gaan we weer opnieuw in de circus maar ben nu alweer van 1 tot 3 bezig om haar in haar eigen bed te houden. Wat zeggen jullie tegen je peuters als ze deze vraag stelt? Ik merk nu dat ik er geen ander antwoord op heb en gewoonweg nee verkoop, dat zij een prima eigen bed heeft en wij die van ons, en als er iets is dan zijn we er gelijk. Verder knuffelen, en dan ook weer afstand door op een krukje te zitten bij de deur (waar ik dus momenteel zit). Het is steeds hetzelfde riedeltje wij zijn er zooo klaar mee…
3 maanden geleden
Hier ging het ook even goed en nu vannacht en gisternacht ook flink geschreeuw ik moet in jou bed!!! Ij had bedacht als het weer gebeurd leg ik een klein matrasje van het ledikant naast mijn bed en daar heeft ie verder geslapen ik dacht ik ga geen gevecht meer aan ik dacht vlak voor hij 4 wordt ga ik weer inversteren je gaat straks naar school je zussen slapen ook op hun eigen kamer enz. Enz nu zal hij het misschien nodig hebben en is t misschien wat verwend maar aan de andere kant hij doet het heus niet tot zijn 18de dus wat doe ik dan nu moeilijk zo slapen we allemaal t snelst.
2 maanden geleden
Reactie op Junobaby
Wat fijn! Hoe lang heeft het bij jullie geduurd?
Ik denk een maand misschien 2 kan ook je vergeet t snel als je weer goed slaapt 🫣
Maar het duurde wel een poosje dat ik dacht hoe kan het , wat hier helpt is toch nog een middagslaapje op sommige dagen voor nu zijn dat mijn werkdagen ik werk als gastouder en dan gaat hij zonder mopperen met de rest mee en die dagen zijn voor hem ook intensief omdat je de hele dag je moeder deelt met 4 andere leeftijd genoten of jonger dan hem zelf is hij de jongste binnen het gezin een nakomertje dus als ik niet werk moet hij mama nog steeds delen maar veel minder omdat de meeste al puber zijn en mama zoveel mogelijk ontlopen 🤣 tenzij ze me echt nodig hebben
2 maanden geleden
Reactie op Junobaby
Hoe gaat het nu bij jullie allemaal? Hier nog steeds hetzelfde..
Over het algemeen beter, ik denk dat ze in een week gemiddeld 5 nachten doorslaapt. De nachten waar zij wakker wordt, haal ik haar op om bij ons verder te slapen. Zo hebben wij allemaal de meeste slaap. De nachten dat zij wel doorslaapt, complimenteer ik haar zodra we opstaan en is ze ook trots en mag ze een sticker plakken.
2 maanden geleden
Reactie op Junobaby
Wat fijn zeg! Hoe lang heeft het bij jullie geduurd? En hoe ging je er mee ...
Denk dus wel zo’n 4 maanden, afgelopen maand ging het beter. Hoe zijn we ermee omgegaan in de nacht? Naja, eigenlijk niet. Ik heb haar ‘s nachts gewoon bij ons laten slapen. Heel soms een nacht waarbij ze dan beker warme melk wou (sorry loedermoederactie) en dan weer verder sliep in haar eigen bed. Vooral de positieve benadering met het doorslapen in eigen bed heeft volgens mij wel geholpen, want ze is nu helemaal trots als ze weer in haar eigen bed wakker wordt!
één maand geleden
Ha goedemorgen, het ging hier weer een tijdje mis toen heb ik vorige week in een opwelling zo'n slaap wekker gekocht zo'n schaapje waar de oogjes dicht gaan digitaal en smorgens weer open. Ik weet niet wat ik mee maak eigenlijk als hij snachts wakker wordt om te plassen is het geen strijd meer om hem in zijn eigen bed terug te leggen want schaap slaapt nog en hij komt echt elke ochtend als schaap wakker is. Dus al een hele week geen kwart voor 6 meer, maar half 7 of later🥳
En dit al een hele week! Het lijkt wel een tovermiddel😀