17 Reacties

4 jaar geleden
Oh joh wat vervelend! Maar kan gebeuren toch? Wel stom dat ze daarna zegt dat het je eigen schuld is. Dat was echt onnodig.
Ik denk niet dat het kwaad kan hoor 😄 boter bederft volgens mij niet zo snel. Er staat vaak “ten minste houdbaar tot” wat betekent dat het tot ten minste die datum houdbaar is maar waarschijnlijk nog wel langer. Doen fabrikanten om zichzelf in te dekken.

4 jaar geleden
Allereerst vind ik de reactie van je schoonmoeder echt totaal ongepast. Alsof het aan jou is om alles wat zij op tafel zet te controleren op datum...
Verder denk ik niet dat het echt heel veel kwaad kan. Mocht je je de komende dagen wat ziek voelen kan je wel de gynaecoloog of vroedvrouw bellen. Maar zolang je zelf geen koorts hebt of je niet ziek voelt zou ik hier niet teveel mee inzitten!

4 jaar geleden
Wat rot!
Kijk hier kun je misschien wat gerustgesteld door worden
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/ik-heb-iets-gegeten-dat-niet-goed-meer-was-is-dat-schadelijk-voor-mijn-ongeboren-kind-.aspx#:~:text=Heb%20je%20tijdens%20je%20zwangerschap,meestal%20alleen%20vervelend%20voor%20jezelf.

4 jaar geleden
Oh ik heb dat ook wel eens met de mijne! Dan is het een dure grap want roomboter🧈 is maar 5 dagen open houdbaar! Maar dan moet ik het al weg gooien zonder dat het kuipje leeg is😩

4 jaar geleden
Oh ik heb dat ook wel eens met de mijne! Dan is het een dure grap want room ...
Overstappen op margarine of anders cupjes los kopen?

4 jaar geleden
Oh ik heb dat ook wel eens met de mijne! Dan is het een dure grap want room ...
5 dagen? Roomboter is veel langer houdbaar. In de koelkast en in afgesloten verpakking (kuipje) tot 6 weken. Ook als het buitenste laagje donkergeel is geworden, dan kun je dat wegsnijden en is de rest nog prima te eten. Het bederft niet door bacteriën maar door oxidatie van de vetten met zuurstof. Niets mee aan de hand dus en als het gewoon nog lichtgeel is en normaal ruikt kun je het zonder enig probleem eten.

4 jaar geleden
Weet dat ik bij mijn schoonouders altijd zelf op de datum moet letten. Die eten alles nog overdatum..
Maar dat even achterwege gelaten, ik denk dat het wel goedkomt. De kans dat je er echt last van zal krijgen, is erg klein. Krijg je wel klachten, is de kans alsnog klein dat je kindje er last van krijgt. Maar de zorgen hierover (ookal heb je nog geen klachten) zijn natuurlijk nooit leuk!

4 jaar geleden
Reactie op Saar-Jo
Dankjewel voor de reacties. Ik hoop inderdaad dat het niets kwaad kan zoals ...
Snap ik! Mocht je bezorgd en beroerd blijven vraag je VK hé! Daar zijn ze voor

4 jaar geleden
5 dagen? Roomboter is veel langer houdbaar. In de koelkast en in afgesloten ...
Ja op t pakje staat april 2021 maar als ik het etiket er af trek staat er na openen 5 dagen houdbaar

4 jaar geleden
Overstappen op margarine of anders cupjes los kopen?
Ik lust alleen roomboter🙈🙈