26 Reacties

4 jaar geleden
Interessant onderwerp, ben er ook mee bezig 😊. Ik begin met een gewone slaapzak. Indien blijkt dat inbakeren beter zou helpen, veranderen we. Een baby went daaraan en zou dan mogelijks moeilijker slapen als we achteraf terug overstappen naar een slaapzak, vandaar dat we eerst eeb slaapzak proberen. Sommige babies houden ook niet van inbakeren en een slaapzak is goedkoper dan een goede inbakerslaapzak. Mijn vroedvrouw zei dat de pacco piccolo beter zou zijn als de puckababy, heb dit ook gelezen in de reviews van de puckababy op bol.com.

4 jaar geleden
Persoonlijk begin ik met een dekentje en lakentje: lekker warm, kan je evt ook wat strakker leggen en ook gewoon fijn. Uiteindelijk liggen we allemaal onder een deken toch.
Inbakeren zou ik alleen doen als echt nodig is omdat de baby heel onrustig is en daardoor slecht slaapt. Maar je kan dan beginnen met inbakeren in een grote hydrofiele doek en alsnog een inbakerslaapzak kopen.
M'n dochter was wel onrustig met slapen maar vond inbakeren vreselijk omdat ze graag met haar handjes bij haar gezicht lag en nog steeds ligt.
In een gewone slaapzak (maat 56/62) paste ze pas met ik dacht 3 maanden. Ze was dan ook wel heel klein. Baby's kunnen er in zakken als je niet de goede maat hebt. Ze sliep dan trouwens in slaapzak en onder een deken +laken.
Maar goed dit is ook iets voor elke baby verschillend.. Maar een deken zou ik sowieso in huis halen en een gewone slaapzak in kleinste maat zijn ook de kosten niet.

4 jaar geleden
24 weken van een jongen en iedereen dacht dat het een meisje zou worden vanwege m'n buik😂🤷🏻♀️

4 jaar geleden
I ♥️ Puckababy! Hierdoor sliepen mijn kindjes door. Als ze zo klein zijn kunnen ze zichzelf wakker slaan. En met een puckababy kan dat niet. Ze vonden het echt heel fijn. Voelt lekker geborgen ♥️ En als ze kunnen rollen moet je gaan afbouwen. Dat ging heel soepel. S nachts deed ik hem zowiezo uit en smiddags nog wel om, omdat ik er dan bij ben.

4 jaar geleden
Wat ik heb begrepen is : niet inbakenen als het niet hoeft want anders moet je dat idd ook weer afleren
En geen slaapzak in het begin want hoofdje kan door gat slaapzak nog en dan kan zorgen voor verstikkingsgevaar
Advies kraamverzorgster (bij de intake): lakentje met dekentje strak opmaken, laag dus met voetjes bij het voeteneind zodat kindje niet onder deken kan komen te liggen met hllfdke

4 jaar geleden
Reactie op Sellie21
Persoonlijk begin ik met een dekentje en lakentje: lekker warm, kan je evt ...
Goeie tips! Ik heb nu voor mei een lakens en zomer dekens aangeschaft en twijfelde al over nog een slaapzak, maar wat je zegt een goedkoop slaapzakje in de kleinste maar zijn de kosten niet.. mocht ze het fijn vinden is een tweede zo aangeschaft

4 jaar geleden
Ik deed inbakeren gewoon in een XL hydrofiele doek. Van de kraamhulp geleerd, dus gelijk de eerste week al gedaan. Zou niet weten waarom het de eerste 3 maanden niet zou mogen, bij m'n zoon werkte het vooral in het begin heel goed om hem een beetje rustig te krijgen. Ik zou aanraden om het eerst gewoon met een doek te proberen, want het scheelt een hoop geld en er is natuurlijk best een kans dat je baby het prima doet zonder inbakeren.

4 jaar geleden
Ik heb voor mijn dochtertje wel de piep en toen de mini gebruikt van puckababy. Dit omdat zij nog echt geborgenheid nodig had. De swaddle en traditioneel inbakeren vond ik zelf minder prettig, dat lag veel strakker dan de piep.
Ik raad echt de piep wel aan maar zou dit niet "vooruit in voorraad" kopen. Gewicht en lengte is vooral erg belangrijk voor de producten van puckababy. Via facebook krijg je hiervoor advies op maat ect.

4 jaar geleden
Mijn oudste moest er niks van hebben.
Mijn 2e vond het fijn. Toen ben ik begonnen toen ze er al was met van die meyco inbakerzakjes. Daar ging goed dus toen pas zon slaapzak afschaft
Maar eerst gewoon begonnen met deken en laken.
Zoo zonde van de kosten anders.

4 jaar geleden
Ik heb nooit een inbakerslaapzak gebruikt. Wel dekentjes en slaapzakjes. Achteraf bleek dit voor mijn dochter de juiste keus, want die bleek heupdysplasie te hebben en dan zou inbakeren niet goed voor de heupjes zijn.

4 jaar geleden
Dochter lag gewoon onder deken met laken maar sloeg zichzelf steeds wakker. De puckababy piep toen gebruikt. Werkte fantastisch. Mijn zoontje was heeel onrustig. Onder deken en laken sliep hij niet. In de puckababy piep ook niet. Toen op aanraden van kinderarts+pedagoog de pacco gekocht en dat was dus ‘the key’. Strak Inbakenen. Afbouwen is een hele nog een hele toer geweest 😅. Maar was het wel waard!

4 jaar geleden
Bij onze dochter hebben we de puckababy piep gebruikt en later de mini. Ze ging hierdoor rustiger slapen en we zijn zeker tevreden. Daarna overgestapt naar een gewone slaapzak. De overgang en het zogenaamde afleren waar iedereen het hier over heeft komen ons totaal niet bekend voor. Dit is soepel verlopen (langzaam laten wennen overdag en daarna in de nachten). Wij gebruikten het trouwens ook alleen in de nachten.

4 jaar geleden
Ik heb dekens en lakentjes en ook al wat slaapzaken maar wil ook gaan inbakeren in het begin. Heb van veel vriendinnen gehoord dat dat fantastisch werkt en ze daardoor veel rustiger slapen en makkelijker in slapen! Het is denk ik meer wat je zelf fijn vind en je kindje fijn vind dan dat je daar een echte richtlijn in hebr

4 jaar geleden
Bij onze dochter de puckababy piep gebruikt en daarna de gewone slaapzak. Ga ik nu weer doen!