16 Reacties

4 jaar geleden
Hey, mijn vriend is Filipijns. In de filipijnen zijn de katholieken nog heel trouw aan hun geloof. We hebben daarol voor bijbelse namen gekozen. Onze oudste zoon heet Gabriël, onze 2de Matteüs ( we twijfelde eerst heel erg met Samaël) en ons komende babytje zal Raphaël gaan heten ( twijfelde eerst met Michael en Joshua). Hopelijk komen jullie er zelf ook snel uit welke naam bij jullie kindje past.

4 jaar geleden
Hey wij krijgen ook een gemixt kindje (man is Jamaicaans/Brits), dus zijn ook echt op zoek geweest naar namen die zowel in het Engels als NL goed klinken. Namen als Daniël, Thomas, Ruben, Victor, Adam etc kwamen wij op uit. Teun of Gijs gaat hem niet worden!

4 jaar geleden
Wij hadden Sunnery met zijn echte namen die hij kreeg bij zijn geboorte voor hij geadopteerd werd

4 jaar geleden
Reactie op Lis7
Juist super leuk als een gemixt kindje een oer Hollandse naam heeft.
Alleen jammer dat dan de helft van de familie de naam al niet uit kan spreken... En sluit ook niet uit dat we ooit nog eens terug verhuizen naar het VK.

4 jaar geleden
Er zijn toch genoeg namen die zowel Nederlands als Surinaams zijn. De oude Surinaamse namen zijn juist Nederlands. Ik ben half Surinaams en half Brits- Guyanees mijn man Nederlands. Onze kinderen hebben Engelse namen voor ons vierde kindje heb ik nu een Italiaanse naam in mijn hoofd maar weet niet of dat past bij de andere namen. Ik kies trouwens gewoon wat ik mooi vind en niet zo zeer kijkend naar onze afkomst. Wel moet het passen bij de andere namen en mag het nergens op rijmen.