29 Reacties

5 jaar geleden

Zonder wijn!

5 jaar geleden

Zonder wijn!
Dat staat er ook toch ?

5 jaar geleden

Je hebt gewoon kant en klaar zonder wijn hoor. Moet je zelf toevoegen of niet doen. Kant en klaar pakjes bij de appie te koop

5 jaar geleden

Ze hebben deze ook bij de aldi (gehad), zonder de witte wijn. Maar met de aldi weet je natuurlijk nooit zeker of die vast in het assortiment zitten.

5 jaar geleden

Alcohol vrije wijn toevoegen! Ik heb ook zin in kaasfondue

5 jaar geleden

Wat je nodig hebt voor 4 personen (alleen de kaasfondue) – 250gr comté, geraspt – 250gr cantal, geraspt – 250gr Hollandse gatenkaas uit Maasdam, geraspt – 1 teentje knoflook – alcoholvrij: 300ml volle melk en vers citroensap – met alcohol: 300ml droge witte wijn, vers citroensap, 1el maizena en 1el kirsch – zwarte peper – nootmuskaat

5 jaar geleden

Bij de kaaswinkel kun dat laten samenstellen

5 jaar geleden

Je kan ook alcohol vrije wijn pakken. Ik heb vorig weekend stoofvlees met alcoholvrije wijn gemaakt 😁

5 jaar geleden

Als je alcohol op meer dan 70graden verwarmt, dan verdampt de alcohol. Daarom mag je gluehwein ook niet op meer dan 60graden verwarmen. We hebben tijdens mijn zwangerschap de kant en klaar pakken van Emmi gebruikt. Die bevatten wel witte wijn. Ik heb erop gelet het fondue lang genoeg te verwarmen bij meer dan 70graden, zodat de alcohol gaat verdampen.

5 jaar geleden

Als je de wijn 5 min laat koken is de alcohol er uit verdampt.

5 jaar geleden

Reactie op Chantal2019

Ze hebben deze ook bij de aldi (gehad), zonder de witte wijn. Maar met de a ...
Deze komen in het winterseizoen weer. Ik heb ook al alle supermarkten gehad op zoek naar alcoholvrije kaasfondue helaas nog geen succes!

5 jaar geleden

De alcohol verdampt nooit helemaal, ookal verwarm je het een paar minuten boven de 70°

5 jaar geleden

Wij hebben ook kaasfondue gegeten dit weekend en er alcohol vrije wijn in gedaan. Smaakte net echt 😊

5 jaar geleden

IK DUS OOK!!

5 jaar geleden

Reactie op EliseC.

Wij hebben ook kaasfondue gegeten dit weekend en er alcohol vrije wijn in g ...
Wat heb je erin gegooid ?

4 jaar geleden

Wie heeft er een lekker recept voor kaasfondue zonder alcohol? Tot vorig jaar kon ik de kant-en-klare kaasfondue 'Emmi Family' kopen bij de Jumbo of Hoogvliet (weet even niet meer welke), maar nu kan ik het nergens meer vinden. Deze was speciaal voor families met kinderen en er zat geen alcohol in. Ik baal! 🤣

4 jaar geleden

Reactie op MiriamMai

Als je alcohol op meer dan 70graden verwarmt, dan verdampt de alcohol. Daar ...
Kookpunt van alcohol is 78,37°c, pas boven die temperatuur verdampt alcohol. Je moet een behoorlijke tijd je vloeistof op meer dan deze temperatuur maar onder de 100°c houden om de alcohol volledig te laten verdampen. Het is slecht te meten of het echt er uit verdampt is. Een heel slecht advies dus! Gluhwijn mag niet warmer omdat de smaak optimaal is bij een bepaalde tempetatuur. Dat geldt ook voor koffie en verschillende soorten thee.

4 jaar geleden

Reactie op Mommy To My Girl

Wat heb je erin gegooid ?
Ja welke? 😂

4 jaar geleden

Reactie op Nsvb

Je hebt gewoon kant en klaar zonder wijn hoor. Moet je zelf toevoegen of ni ...
Ooh welk merk is dat dan? Want in de kant en klare van mijn appie bleek wel alcohol te zitten: Emmi Zwitserse kaasfondue classic 40+ #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi160608