8 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben van België en er zijn in de meeste (om niet alle te zeggen) een wachtlijst. Je moet eigenlijk je kind bijna inschrijven voor je zwanger bent. 🤷🏻‍♀️ Als je nog specifieke vragen hebt laat het maar weten.

4 jaar geleden

Je hebt hier twee systemen, eentje afhankelijk van je inkomen en eentje met een vaste prijs. Daarnaast heb je nog twee soorten opvang, je hebt enerzijds crèches waar er vaak veel kinderen zijn opgesplitst in verschillende groepjes, en anderzijds onthaalouders waar er minder kinderen zijn omdat het maar bij één persoon is. https://www.samenferm.be/diensten/kinderopvang Hierop vind je heel wat info

4 jaar geleden

Reactie op MaritDPL

Ik ben van België en er zijn in de meeste (om niet alle te zeggen) een wach ...
Oh dan ben al heel laat! Moeten in België ook allebei de ouders werkende zijn?

4 jaar geleden

Reactie op Chay-ummi

Oh dan ben al heel laat! Moeten in België ook allebei de ouders werkende zi ...
Geen vereiste!

4 jaar geleden

Reactie op Helloo

Je hebt hier twee systemen, eentje afhankelijk van je inkomen en eentje met ...
Wat adviseer je? Een kinderopvang of een onthaalouder?

4 jaar geleden

Reactie op Chay-ummi

Wijzelf hebben crèche gekozen maar gewoon omdat we geen onthaalouder vonden, het is niet dat ik een voorkeur had. Is een puur gevoelsmatige keuze. Ik zou je aanraden beiden te bezoeken en nadien je keuze te maken (indien je keuze hebt natuurlijk!). Elk type heeft z'n voor en nadelen. Onthaalmoeder is iets huiselijker en ze heeft minder kindjes om voor te zorgen dan in een crèche. In een crèche is de infrastructuur dan net iets beter denk ik omdat het niet in iemands huis is waar die ook leven. Maar ik zou je aanraden gewoon op te zoeken waar er plek is, die plaatsten te bezoeken, en dan je gevoel volgen!

4 jaar geleden

Reactie op Chay-ummi

Mijn zoontjes gaan naar een kinderopvang. Niet zo’n bewuste keuze op het moment zelf maar achteraf toch wel enkele voordelen ontdekt. Vb onze crèche is zelden gesloten. Terwijl een onthaalmoeder ziek kan worden, vakantie nemen... en dan direct helemaal uitvalt. En doordat ze meer in leeftijdsgroepen zitten, wordt er ook meer geknutseld en andere activiteiten die afgestemd zijn op hun leeftijd.

4 jaar geleden

Dank je wel dames! Ik ga voor allebei kijken en hopen natuurlijk of we nog plek is