5 Reacties

één jaar geleden

Geen ervaring maar misschien een simpele gedachte, de vrouwen zijn daar ook zwanger neem ik aan? Lijkt mij verwaarloosbaar de risico’s en de kans dat je het überhaupt oploopt? Ik heb echt geen idee hoor, misschien denk ik te simpel/makkelijk.

één jaar geleden

Ik zou niet zo bang zijn van ziektes. Daar zijn ook zwangere vrouwen. Ik zou het eerder niet zien zitten om te reizen als ik zwanger ben maar dat is meer door mijn ervaring. Ik heb 2 zware zwangerschappen gehad waarvan de 2e echt verschrikkelijk afzien was omdat ik al een peuter had. Maar goed dat is een. Ander verhaal.

één jaar geleden

Ik zou persoonlijk het risico niet nemen. Wij gaan ook vijf maanden reizen waar zika is en stellen onze kinderwens uit tot 2 maanden na de reis. Ook al is de kans klein, als je het toch krijgt wordt het misschien geen zorgeloze zwangerschap. Toevallig omdat ik er zelf ook mee bezig was heb ik een topic gelezen op dit forum van een zwangere vrouw die in bali het zika virus heeft gekregen. Deze kan je zelf ook terug lezen als je bij het algemene forum zoekt op 'zika'. Succes met het maken van je keuze!

één jaar geleden

Reactie op Lizel

Ik zou persoonlijk het risico niet nemen. Wij gaan ook vijf maanden reizen ...
Ik sta er zelf meer zo in. Prachtige reis om te maken, lekker van genieten, en gewoon een maand of 2 daarna voor je kinderwens gaan. Je wil het risico gewoon niet lopen denk ik. Ik snap overigens dat een paar maanden wachten als heel lang kan voelen, zelf ook moeten doen maar dan voor een behandeling. Maar omdat dit zo'n mooie reis en kans is zou ik me proberen daarop te focussen en dan lekker bezig 2 maand na terugkomst.

één jaar geleden

Ik denk dat ik zelf niet meer 100% zou kunnen genieten van de reis. Ik zou het daarom niet doen, zou ik wat zonde vinden van het geld en de ervaring.