Hallo mama's,
Heb vandaag rond 15.30 uur aan mijn kind ( 5maanden) kiwi met appel gegeven. Nu zie ik op zijn gezicht ( wangen, wenkbrauwen, onder kin allemaal rode vlekjes. Kan het door de kiwi komen? Moet ik iets aan doen? Zorgen maken? Is het erg.. of moet ik gewoon afwachten ? Hoor graag van jullie. Weet namelijk niet wat ik hiermee moet. Alvast bedankt
Ik ben zelf voor meerdere soorten fruit allergisch, dus wat dat betreft kan het zeker. Weet alleen niet hoe dat bij baby's zit. Je zou het overmorgen nog een keer kunnen proberen, maar dan een klein beetje.
En anders sowieso ff bureautje of de huisarts vragen
Yep, de pitjes uit de kiwi kunnen een allergische reactie veroorzaken onder de 1 jaar. Ik vind het veel te veel werk om die pitjes eruit te plukken.. genoeg andere soorten fruit toch
Yep, de pitjes uit de kiwi kunnen een allergische reactie veroorzaken onder ...
Ik schil de kiwi en vervolgens snij ik het buitenste fruitvlees, dus blijft alleen het midden met al die pitjes achter. Dus valt best mee! En mijn dochter is gek op kiwi!
Mijn dochtertje heeft allergie v appel. Komt blijkbaar veel voor bij baby's. Je kan het testen door enkel appel te geven. Als ze dan rode vlekken krijgt, is het daar van. Mijn dochtertje heeft het bij peer ook..
Vooral opletten op benauwdheidsklachten als je een allergische reactie vermoedt. Als het alleen bij huiduitslag blijft, dan hoef je verder niks te doen (behalve de prikkel te vermijden).
Hier is zoontje van 6 maanden gek op kiwi. Slurpt het helemaal op 😁.
Kiwi kan naast allergie, ook enkel een huidreactie geven bij aanraking omdat het wat zuurder is, net zoals oa tomaat.
Advies is geloof ik om nogmaals kiwi te geven op een andere dag, waarop je verder niks nieuws geeft op die dag. Even goed kijken wat er gebeurd, waar de vlekken ontstaan, of er eventueel jeuk in de mond ontstaat etc.
Is dit idd het geval maar blijven ernstige reacties verder uit(benauwdheid etc), na een half jaar nog eens uitproberen. Mogelijk is je kindje er dan (deels) overheen gegroeid.
Kiwi kan naast allergie, ook enkel een huidreactie geven bij aanraking omda ...
Oh oke. Dankjewel voor je reactie. Heb eerlijk gezegd na die dag hem geen kiwi meer gegeven, bang om weer die rode vlekjes te zien. Maar moet toch denk ik weer even proberen kijken of het idd van de kiwi komt.