18 Reacties
5 jaar geleden
Ja de merken verschillen nogal onder elkaar, welke wil je zoal graag weten? Heb ook al een meisje van 4,5 en nu weer 30 weken van een meisje... 💕🎀
5 jaar geleden
Reactie op Aliceinwonder8
Ja de merken verschillen nogal onder elkaar, welke wil je zoal graag weten? ...
Ik heb wat dingen bij H&M besteld maar sommige dingen zien er echt bizar klein uit, ook van de grotere maten.. en andere dingen weer groter. Maar hoe lang blijft zo kleine druif ongeveer maat 50😅. Ik hoop echt dat de winkels in mei weer open zijn dat je in nood altijd wat kan halen.. maar als winkels nog dicht zijn - beter goed voorbereid zijn..
5 jaar geleden
Reactie op mzmz
Ik heb wat dingen bij H&M besteld maar sommige dingen zien er echt biza ...
Hoe lang in 50 is bij iedereen wisselend.. mijn kindje was 4 weken te vroeg en heeft dit 5 weken aan gekund. Ik zou niet meer dan 50/56 en 2 setjes 62 doen. Dan weet je wel ongeveer hoe hard ze groeit en of je bijv meer zomer of najaar moet kopen. Als je maat 50 te kort komt, bij hema zo gehaald! Hier bij newborn feetje, z8, noppies, tumble&dry, trixie, prenatal en hema favoriet. H&m en Zara altijd te breed. Het is toch uitproberen wat bij jullie kindje past! Succes;)
5 jaar geleden
Kijkend naar de kleertjes dat ik heb gekocht valt het mij op dat Zara maat 56 vaak overeenkomt met Zeeman maat 50🤷🏽♀️. H&M valt hier een beetje tussen.
Maar het verschil ook wel weer per kledingstuk zelf..
Dit is mn eerste kindje dus ik heb geen idee of het dan wel/niet op maat valt haha
5 jaar geleden
Ik begreep van een vriendin dat dirkje klein valt! Vooral de jurkjes waarbij er een bandje rond de buik zit zeg maar. Dat bandje zit nogal strak waardoor het lastig aan te krijgen is.
En ik kwam er achter dat de Hema groot valt tegenover alles.... Ik heb een shirtje en rompertje van de Hema gekocht gisteren en die valt een ruime maat groter dan dezelfde maat vanuit de zeeman en de romper (maay 50) valt zelfs groter uit dan een maat 56 romper van jolein geloof ik 😅
5 jaar geleden
De vorige keer met de kinderen geconstateerd dat over het algemeen Hema en H&M groot vallen. Zeeman valt in de babymaten wel oke, grotere kinder maten klein vind ik, ondergoed wel goed op maat. Ik zou niet teveel maatje 50 kopen, vooral 56 en dan ook niet teveel 62. 62 zijn ze vaak ook snel uit of slaan ze over.
5 jaar geleden
Hema en H&M lijken groot te vallen. Noppies klein en prental goed op maat als ik het allemaal een beetje met elkaar vergelijk.
Hoever je vooruit koopt is natuurlijk helemaal aan jou. Ik heb al kleertjes liggen in maat 74 omdat ik alles gewoon te leuk vond 🤭 en wilde beetje rekening houden met het seizoen(was erg dik stof).
50 (als ze dat al passen) en 56 zijn ze vaak snel uit. Vanaf 62 doen ze in principe wat langer met de kleertjes. Maar het is per kind verschillend. Natuurlijk ook afhankelijk van hoe groot je kindje is bij de geboorte en hoe hard het groeit en welk moment het groeispurten krijgt... lastig lastig lastig. En dan natuurlijk nog de vraag aan jezelf, hoe vaak wil je een was moeten draaien...
5 jaar geleden
Hema en H&M groot, prenatal en noppies niet veel van gehad. Veel merkjes die ik leuk vind op marktplaats gescoord of nieuw gekocht en daarna op marktplaats verkocht. Zo blijft het een beetje betaalbaar 🙈. Of fijne sites die collecties van vorig seizoen verkopen zoals across the street. Hier alleen kleertjes gekocht voor de eerste 3 maanden, de rest komt daarna wel.
5 jaar geleden
Reactie op Dropje16
Petit Filippe, Noppies, Koeka, Zara, Prenatal... Maar instagram onlineshop ...
Ik vind het ook altijd leuk om een paar 'uniekere' setjes te hebben. Er zijn superveel leuke webshopjes, helemaal fijn nu 'echt' shoppen er even niet inzit. En voor wat low budget dingen koop ik vaak bij Kiabi.
5 jaar geleden
Tja lastig. Zou beginnen met maat 50 en 56. Maatje 50 past niet elk kind maar m'n dochter zat er juist weer heel lang in. Gemiddeld denk ik dat de meeste kinderen 2 weken in 50 zitten en dan passen ze 56 ook wel al een beetje mocht je te kort hebben. Met 5 setjes 50 kom je dus al een heel eind. Ik heb in 50 ook niet te dure dingen gekocht, Zeeman is echt top!
Feetje en dirkje, noppies zijn erg leuke merken! Valt wat kleiner dus 56 kopen.
Met het seizoen is het lastig veel verder vooruit te kopen. Wat je kan doen is jurkjes met korte mouw kopen in 62. Als het koud is romper met lange mouw eronder en legging. Als het warm is, romper met korte mouw en misschien zelf geen legging als het heel heet is. Ik heb zelf maar 2 of 3 setjes in 62 en vraag ook aan visite. En voordat ze daar in zitten, heb je tijd genoeg om te bestellen 🙈
Kijk is op schattigebabykleertjes, veel verschillende merken.
En naar de Zeeman gaan voor de kleine maatjes, ook echt een aanrader. Je kan ook click en collect doen via Facebook van de Zeeman in je buurt.
Hema en H&M ook altijd leuk, valt iets groter. Prenatal maat 50 vind ik wel een kleine 50. Ideaal als eerste pakjes.
Veel plezier met shoppen!