6 Reacties

één jaar geleden

Dit kan een fase zijn. Ik zou je er niet teveel zorgen over maken. Inprincipe hoeven ze dit pas te kennen als ze naar school gaan. Dus dat komt vast goed 😉 en de meeste kleuters in de klas weten dit zelfs vaak niet dus zelfs dan komt het goed, maar als ik dit zo hoor verwacht ik echt even een fase dat hij wat nieuws aan het leren is en dit daardoor even er niet bij kan onthouden. Komt straks wel weer! Lekker spelenderwijs blijven aanbieden!

één jaar geleden

Mijn dochter roept ook heel overtuigd… Dit is rood!! Terwijl het dan gewoon blauw is ofzo 😆. Geen idee of mijn zoon op deze leeftijd de kleuren wel al spatzuiver kende. Maar ik geloof dat het wel goed komt hoor.

één jaar geleden

Ik merk dat dingen die ze eerst goed benoemde nu weer meer op de achtergrond komen. Ze leert nu hele zinnen samenstellen, ja dan vervalt het andere weer een beetje. Blijven oefenen en komt vast weer goed!

één jaar geleden

Onze dochter haalt ook bepaalde kleuren door elkaar. Geel en oranje zijn lastig. Die haalt ze altijd door elkaar. Denk inderdaad ook dat het ligt aan welke ontwikkeling ze op dat moment door maken.

één jaar geleden

Wat al gezegd wordt: dit is een fase. Er zal iets anders in ontwikkeling zijn wat veel vraagt van hem, dat kan ook iets zijn wat je nu nog niet merkt. Maar dan ineens kan hij die kleuren en dieren weer goed benoemen en is hij ook ineens gegroeid lichamelijk, mentaal of juist cognitief. Bij het ene kind gaat het wat meer in sprongen, bij de ander geleidelijker. Of verschilt het per ontwikkelingsgebied hoe het verloopt. Bij onze oudste kon je de klok gelijk zetten op het sprongenboek en ging alles precies zoals in het boek beschreven staat. Bij onze jongste gaat lichamelijk heel geleidelijk (en wat trager dan gemiddeld), mentaal loopt ze precies in de maat, cognitief maakt ze soms ineens grote sprongen en tussendoor lijkt het lang ‘stil’ te staan.

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Hij kon een paar maanden terug veel kleuren en dieren benoemen en nu zegt hij het vaak verkeerd. Soms verbeterd hij zichzelf wel dan. Maar ik merk ook dat hij een enorme sprong maakt in spraak dus denk dat het dan daar mee te maken heeft. We blijven oefenen!