11 Reacties
5 jaar geleden
Ik ben vorige week ook weggeweest. Ik heb toen sochtends tussen 2 voedingen gekolfd en dit 2 ochtendjes gedaan en bij elkaar gegooid.
En de kleine man vlak voor het weggaan nog aan de borst gevoed. En na terugkomt weer aan de borst. Flesje kolf melk heb ik eigenlijk voor het geval hij eerder komt. Nou was ik maar 3 uurtjes weg vorige week. Hij heeft toen wel het flesje van 100ml ook leeggedronken🤭 hij was erg dorstig denk
5 jaar geleden
Ik kreeg de tip vsn de kraamzorg om direct na de nacht te kolven omdat de borsten dan vrij vol zijn. Ik drink dan veel, geef 1 borst en kolf de andere direct na de voeding. Na 2 uur heb ik dan weer voldoende voor de volgende voeding (dan geef ik 2 borsten). Zo kolf ik iedere dag 90 ml. Die geef ik of in een flesje voor dezelfde dag om flesweigering later te voorkomen of ik vries het in.
5 jaar geleden
Ik douche ongeveer een 30 minuten tot een uur na de ochtend voeding erg warm en kolf direct daarna
Dan nog veel melk ivm de nacht en de arme douche helpt ook goed met de productie :)
Deze melk geef ik met de avond (rond 1800) en om die tijd kolf ik nog eens wat in invries voor voorraad, op die manier kan ik ruim 200 mil per dag invriezen …
5 jaar geleden
Ik vroeg me af; als je dan niet thuis bent en het normale voedingstijddtip komt, ga je dan kolven op locatie of doe je daar dan niks mee? Bij mij schieten namelijk m’n borsten vanzelf vol rond bepaalde tijdstippen waar ik normaal de kleine voed. Ik heb komende week een avondje weg en merk dat ik dat lastig plannen vind
5 jaar geleden
Reactie op judith82
Ik vroeg me af; als je dan niet thuis bent en het normale voedingstijddtip ...
Ik heb gisteravond om 11 uur het flesje gegeven en dus niet zelf gekolfd… snachts had ik dus wel 1 borst die wat meer gespannen stond. Volgende keer ga ik denk ik toch wel om dat tijdstip kolven. Zo blijft m’n productie een beetje hetzelfde.