28 Reacties

4 jaar geleden

On a positive note: maak je wel meteen antistoffen aan waar de kleine wat aan heeft 😋

4 jaar geleden

Heb er vorig jaar veel last van gehad in het najaar krijg ik het altijd. Ik heb wel eens gehoord van iemand als je voelt dat je lip wat dikker voelt savonds tandpasta erop smeren. Bij mij krimpte het wel een beetje zeg maar. En ja gewoon koortslippen crème bij de drogist. Voor de rest heb ik ook nog steeds geen wonder middel gevonden helaas 😅😅

4 jaar geleden

Ja ik heb er ook last van maar, die van mij komt alleen als ik heel ziek ben of zwanger. Ik voel het meestal aankomen en smeer direct een zalfje erop. Dan komt het niet door of is het binnen 1 a 2 dagen weg. Ik gebruik dit. Veel alkaline fruit en water drinken helpt ook.

4 jaar geleden

Enige wat echt helpt is de koortslip crème... Zovirax of eigen merk Kruidvat werkt ook prima.

4 jaar geleden

Ik heb ook veel last van koortslip gehad tijdens m’n zwangerschap maar ik smeer meteen (en paar keer per dag) Akolip. Nooit Zovirax of iets want dat helpt niet. Akolip is voor mij echt een wondermiddel. Het droogt ‘m meteen uit en blijft klein en is zo weg! Normaal slik ik ook lysine maar mag niet tijdens zwangerschap.

4 jaar geleden

Reactie op BabyE2021

On a positive note: maak je wel meteen antistoffen aan waar de kleine wat a ...
Ja weet ik, maar de angst ze eerder komt & ik dan een koortslip heb😩

4 jaar geleden

Reactie op Syllii17

Heb er vorig jaar veel last van gehad in het najaar krijg ik het altijd. I ...
Met tandpasta wordt het erger bij mij net als met koortslip crème, oma weet raadt stond bij zinkzalf werk beter

4 jaar geleden

Ik heb ook veel last van koortslip gehad tijdens m’n zwangerschap maar ik s ...
Klopt slik ik normaal ook, maar zinkzalf droogt ook meteen uit, voelde hem vanmorgen aankomen dacht nee de ander is net weg

4 jaar geleden

Ik heb laatste tijd ook veel last van een koortslip en heb van de dokter aciclovir tabletten gekregen om een uitbraak te onderdrukken. Ik hoop hiermee te voorkomen dat ik een uitbraak krijg als ik net bevallen ben. Herpes is levensgevaarlijk voor baby's en zou dan tijdens een uitbraak een mondkapje dragen en krampachtig mijn handen wassen. Ik hoop dat het helpt. Mijn baby krijgt wel antistoffen mee van mij maar zit er alsnog totaal niet op te wachten, zo'n koortslip!

4 jaar geleden

Ik gebruik vaak sudocreme om het in te laten drogen. Dan voor het snellere herstel gebruik ik tea tree olie. Dit werkt voor mij meestal het best!

4 jaar geleden

Reactie op Lelie91

Ik gebruik vaak sudocreme om het in te laten drogen. Dan voor het snellere ...
Is het zelfde als zinkzalf in sudo crème

4 jaar geleden

Is het zelfde als zinkzalf in sudo crème
Er zit inderdaad zinkzalf in, maar ook wat extra bestanddelen voor de heling van je huid.

4 jaar geleden

Oh zo irritant! Ik heb er deze zwangerschap ook al drie gehad... zo snel mogelijk zinkzalf smeren werkt bij mij toch altijd het beste. Maar dat die je al lees ik! Heb verder niet echt advies helaas :( als iemand de gouden tip heeft hoor ik het graag!

4 jaar geleden

Ooh in heb er ook 1🙈 ik droog hem uit met eau de cologne. Hebben jullie ook dat er een gezwollen kliertje onder je kaak zit dan?

4 jaar geleden

Met tandpasta wordt het erger bij mij net als met koortslip crème, oma weet ...
Oh echt ja dan zeker niet doen! Ja het werkt bij mij ook niet super. Maar bij iedereen verschillend natuurlijk. Heb het nu gelukkig al een tijdje niet meer. Maar die zinkzalf zal ik zelf ook even onthouden

4 jaar geleden

Ik heb er deze zwangerschap ook al 3 gehad en heel erg bang om er bij de bevalling/ daarna te krijgen. Maar door slaapgebrek en misschien tijdelijk minder gezond kunnen eten na de bevalling (tijdsgebrek dan 😊 ) zit de kans er dik in. Ik gebruik zovirax zalf (vrij te verkrijgen bij de apotheek) maar helpt eigenlijk alleen als je echt heel snel begint te smeren, van bij de lichtste tinteling op je lip al.

4 jaar geleden

L-lysine tabletten ! Dit werkt super goed, onderdrukt het of verminderd de uitbraak. Daarnaast smeren met zinksulfaat gel, is doorzichtig dus valt niet zo op :)

4 jaar geleden

Oh zo irritant! Ik heb er deze zwangerschap ook al drie gehad... zo snel mo ...
Verse knoflook droogt ook uit

4 jaar geleden

L-lysine inderdaad! Zinksulfaat smeren in combinatie met die pillen. Top! Soms werkt zo’n “brander” ook goed! Bekijk Herpotherm koortslip behandelpen op: https://www.bol.com/nl/p/herpotherm-koortslip-behandelpen/9200000115227215?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

4 jaar geleden

Ik heb het trouwens gekregen van mijn vader als baby, redelijk onvermijdelijk omdat hij er vreselijk last van had. Was heel vervelend, maar omdat mijn ouders altijd alleen zinkzalf/andere vette zalf hebben gebruikt om de korstjes zacht te houden is het nooit heel erg geworden. Heb natuurlijk wel van die gigantisch lelijke korsten gehad als kind, ook op schoolfoto's terug te zien😂 Maar een nichtje van mij dat van baby af aan meteen is volgesmeerd en gestopt met chemische troep heeft er nu nog veel meer last van dan ik. Dus mocht je kindje het toch krijgen, helpt het denk ik wel om de ruimte de geven voor het maken van lichaamseigen antistoffen!