22 Reacties

4 jaar geleden

Ik volg even want bij mij is dit ook precies zo!

4 jaar geleden

Reactie op Colette&Amélie

Ik volg even want bij mij is dit ook precies zo!
Ja is toch wat haha. Heb ook al de luier vaak verschoont denkende dat een volle plas luier misschien vervelend is. Maar meneer slaapt gewoon door en blijft kreunen en persen. Ook bakeren we hem al een tijdje in aangezien hij veel met zijn handen en voeten beweegt. Sindsdien slaapt hij nog beter alleen snachts dat kreunen en persen haha. Geen idee wat het is. Hopelijk kan iemand me/ons helpen.

4 jaar geleden

Reactie op Japink

Ja is toch wat haha. Heb ook al de luier vaak verschoont denkende dat een v ...
Dat doet ons zoontje ook. Maar dan heb ik het idee dat hij juist in het slaap aan het vallen is. Echt kreunend piepende geluiden. Hij is bijna 6 weken.. heel maffe geluiden.. Inbakeren doen wij ook omdat hij heel druk is met handen. Grappig dat je dan toch niet de enige bent he?

4 jaar geleden

Mijn dochter doet dat ook, maar niet abnormaal lang orzo. Meestal als ik haar wegleg, dan denk ik ‘shit, ze is weer wakker.’ Maar ze valt dan juist in slaap door dat kreunen en steunen 😂

4 jaar geleden

Dat doet ons zoontje ook. Maar dan heb ik het idee dat hij juist in het sla ...
Ok. Ja weer in slaap vallen kan natuurlijk ook. Ik dacht dat hij het in slaap doet, maar vind het erg lastig om te zien. Ja haha je denkt dat je de enige bent hierin maar gelukkig dus niet. Dat is wel fijn haha

4 jaar geleden

Reactie op HLN92

Mijn dochter doet dat ook, maar niet abnormaal lang orzo. Meestal als ik ha ...
Ja apart hè. Ik denk zelf ook niet dat het honger was want die signalen van hem zijn heel anders. En hij huilt ook niet ofzo en lijkt ook geen pijn te hebben.

4 jaar geleden

Hier ook maar dat komt dan vaak omdat ze krampjes heeft. Heel sneu.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft juist hetzelfde. Dit is wat de slaapcoach (vroedvrouw) zei Dat kan al veel verklaren. Zoals ik al zei premature baby's maar ook dysmature baby's (baby's met laag geboortegewicht) maken vaak heel vreemde geluiden in hun slaap. Ik heb 13 jaar op de prematuren afdeling gewerkt en deze geluiden waren daar dagelijkse kost. Soms was het even stil en dan herbegon er terug eentje... Is heel typerend wanneer kinderen in lichtere slaapfases komen. Tussen 24u en 4u in de ochtend neemt de melatonine productie af, hierdoor slapen kinderen niet meer zo diep en kunnen ze gemakkelijk wakker worden. Wanneer een premature of dysmature baby in deze fases komt gaan ze vaak erg onrustig slapen met dit geluid als gevolg. Dit kan vervelend zijn om naast te slapen maar het is wel iets heel normaals. Het groeit er ook uit naarmate kinderen ouder worden maar het kan al snel 4-6 maanden aanhouden! Hoe beter de slaap zich ontwikkeld, hoe minder dit zal opvallen. ❤️

4 jaar geleden

Reactie op marietdusa

Mijn zoontje heeft juist hetzelfde. Dit is wat de slaapcoach (vroedvrouw) z ...
Mijn zoontje is met 41 +5 gekomen dmv keizersnede en doet dit ook

4 jaar geleden

Hier ook. Geboren met 35 weken. Nu 8 weken maar gecorrigeerd 4 weken. Veel lawaai en denk ook steeds dat ze ongemakkelijk is 😣

4 jaar geleden

Heb dit ook nagevraagd met de pediater, had zelfs een filmpje laten horen. Omdat het naar ons gevoel zo hevig was. Maar was normaal. Sommige baby's maken nu eenmaal heel veel kabaal in hun slaap.

4 jaar geleden

Hier ook al vanaf de geboorte, hele dierentuin komt zowat langs.. Zoveel lawaai komt er uit mijn zoontje🤣 word er zelf ook vaak wakker van maarja. Het is niet anders.

4 jaar geleden

Herkenbaar! Wij slapen nu met white-noise aan, deels voor hem, deels voor mezelf, zo slaap ik een stuk beter! Ik heb zelf het idee dat er veel lucht vast zit, S ochtends wordt ik namelijk getrakteerd op een scheetjesconcert 😂 Ik geef hem nu de avondvoeding huid op huid waardoor hij iets rustiger is. Geen idee of dit ook echt helpt, maar voor mijn gevoel wel (hij laat dan ook allemaal hele zachte scheetjes haha)

4 jaar geleden

Ja wat een kabaal kunnen ze dan maken he haha. Blij te lezen dat meerdere kindjes het hebben en het dus vrij normaal is haha.

4 jaar geleden

Hier ook, ik noem het ook de dierentuin. Zo rond 4/5 uur begint net. Fijn de herkenning. En jammer dat niemand de oplossing heeft ;) Ja, groter groeien dus en geduld.

4 jaar geleden

Bij ons ook maar bleek toch beetje maagzuur achtig krampjes te zijn! We dikke nu savonds de afgekolfde melk iets in met Johannes broodpitmeel en nu maakt ze deze geluiden niet meer! Wellicht helpt t jullie ook!

4 jaar geleden

Reactie op mamabar

Bij ons ook maar bleek toch beetje maagzuur achtig krampjes te zijn! We dik ...
Ik had nochtans gehoord bij de apotheker dat het Johannes broodpitmeel net voor meer krampjes zorgt.. ?

4 jaar geleden

Reactie op mamabar

Bij ons ook maar bleek toch beetje maagzuur achtig krampjes te zijn! We dik ...
Dat gebruiken wij ook! Als we het bij elke fles gebruiken, krijgt ze veel buikpijn, maar bij 2 of 3 flessen per dag 1 schepje (totaal krijgt ze er 5), gaat het goed.

4 jaar geleden

Die geluidjes herken ik, dat hoor ik hier ook! Dan rol ik mijn bed uit om er een speen in te stoppen, of om haar uit bed te halen voor een fles. Sta je naast die wieg. Is ze weer stil met haar ogen dicht. En het irritante is. Ik word daar dus wakker van, en kan dan niet meer slapen als zij steeds ligt te kreunen en te murmelen. En ondertussen ligt mijn vent een oerwoud om te zagen naast me😂 Die slaapt overal doorheen, behalve als ze tekeer gaat als een speenvarken🙊🙉🙈

4 jaar geleden

Mijn zoon heeft dit ook. Beentjes gaan ook helemaal de lucht in 🤣 Vaak slaapt ie er doorheen en tref ik met zijn nachtvoeding een volle luier aan