31 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb de metalen kruiken bij mijn dochter gebruikt, die is toen begin Mei geboren. Ze zijn maar heel kort gebruikt omdat het daarna al heel snel warm werd en ze niet nodig waren. Lijkt me zonde om hele dure elektrische aan te schaffen als je ze twee weken gebruikt.
5 jaar geleden
Bedankt dames, al zo veel reacties voor metalen kruiken, dat ik toch maar voor metalen ga. Heb er sowieso al ooit twee gekregen moet alleen rubberen ringetjes vervangen dus dan hou ik het lekker bij de metalen.
5 jaar geleden
Wij hebben beide.. 2 aluminium en een elektrische van zensy. Was ik erg blij mee, want mijn kraamverzorgster zei toen dat het niet veilig is de zensy bij de baby zelf te leggen aan het voeteneind, dus daar gebruikte we de aluminium voor. Maar als ik de kleine ging verschonen en voeden 's nachts legde ik de zensy warm in die tussentijd in haar bed en dan kon ik haar terug leggen in een warm bedje. 🥰
5 jaar geleden
Reactie op AN01
Waarom hebben we dit nodig?
Omdat kindje in het begin nog niet goed warmte kan vast houden
5 jaar geleden
Ik zou zeker voor een elektrische gaan (Zensy of soozly)
Ik ben kraamverzorgster.
De metalen kruiken gebeuren jaarlijks nog veel ongelukken mee, en in de nacht in de weer met kokend water.. de elektrische leg je aan het stroom en is met een paar minuten warm.
Je hebt er ook maar 1 van nodig.
5 jaar geleden
Electrische kruiken kunnen ontploffen
Dus in beide schuilt een gevaar en beide zou ik niet zomaar alleen bij kindje laten maar alleen gebruiken om bedje op te warmen tijdens het voeden als het even kan
5 jaar geleden
Dus in beide schuilt een gevaar en be ...
De vorige lading zensy’s was niet goed indd. Maar ontploffen is een groot woord. Ze zijn inderdaad wel eens geknapt en het geeft een knal, maar de vloeistof loopt er niet uit. Daarnaast is dit alleen maar gebeurd tijdens het opladen. En je legt een kruik nooit bij de baby terwijl hij aan het opladen is natuurlijk.
De elektrische kruiken die nu op de markt zijn is het nog nooit mee gebeurd die zijn echt zeker een heel stuk veiliger dan de heetwater kruiken.
5 jaar geleden
Dus in beide schuilt een gevaar en be ...
En een kruik zul je toch echt bij de baby in bed moeten leggen. Een pasgeborene kan zichzelf namelijk nog niet goed op temperatuur houden. Als een kindje te koud word kost dit enorm veel energie waar door dit ten koste kan gaan van bijvoorbeeld groei.
Uiteraard moet iedereen kiezen waar hij zich het beste bij voelt. Metalen kruiken of elektrische, maar een kruik heb je wel echt nodig om bij de baby in bed te leggen. En uiteraard gaat de kraamzorg je leren hoe je dit het meest veilig/verantwoord kan doen.