10 Reacties

één jaar geleden

Hier hetzelfde hoor 🙈 Later dan 6:30 is ie sowieso nooit wakker.

één jaar geleden

Hier slaapt ie van 22.00 tot 7.30 a 8.00. En middagdutjes ene dag wel andere dag niet😅

één jaar geleden

Wij hebben er gelukkig nooit last van gehad. Later gaan slapen is meestal de normale tijd opstaan of soms misschien toch een halfuurtje langer slapen. Standaard slaapt ze hier van 20:30 tot 8:30 ongeveer.

één jaar geleden

Reactie op AN01

Wij hebben er gelukkig nooit last van gehad. Later gaan slapen is meestal d ...
Ooh wat lekker dit! Hier is het vaak wel, later in bed = vroeger wakker. Maar ook alleen als dit consequent zo is. Met maar een paar nachtjes proberen wordt ons zoontje ook gewoon op z'n oude vroege tijd wakker. Sowieso slaapt ons zoontje maar zo'n 10,5 uur per nacht. Soms 11. Vaak van 20:00 tot 6:30-7:00.

één jaar geleden

Deze 'slaaplogica' geldt nogsteeds voor mijn 2- en 9 jarige dochters. Wel eens gelezen dat het iets te maken heeft met het feit dat ze savonds tegen de vermoeidheid adrenaline aanmaken, waardoor het slaapritme snachts in de war raakt oid. Mijn stiefdochter van 13 heeft ondertusse wel leren uitslapen na een late avond, maar dat schiet weer een beetje de andere kant op😅

één jaar geleden

Bij ons wordt hij op hetzelfde uur wakker als hij er wat later inligt 's avonds. Wat ik wel merk is dat als hij zijn dutje overdag overslaat, dan slaapt hij de nacht nadien minder goed... 🤷‍♀️

één jaar geleden

Hier geldt de baby slaaplogica niet zo. Hier slaapt ze meestal van 20.00 tot 07.30/08.00. Als ze later naar bed gaat, kan dit verschillen. Meestal blijft het rond zelfde tijd, maar ook weleens uitgeslapen tot 09.00. Proberen het niet later te maken, zodat ze savonds niet in de problemen raken. En heel af en toe juist wel vroeg om 07.00. Maar wij kunnen haar dan rustig nog een halfuur laten liggen dan speelt ze met haar knuffels tot wij naar binnenkomen.

één jaar geleden

Reactie op Sevyfay

Deze 'slaaplogica' geldt nogsteeds voor mijn 2- en 9 jarige dochters. Wel e ...
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik kijk al uit naar die andere kant 😉😅 Hier is het echt extreem vind ik eigenlijk. Gaat niet om een paar vermoeiende dagen /opstapeling van vermoeidheid maar gewoon bij 1 dag al. Gisteren zoontje naar de crèche geweest, geslapen van 12u15 tot 14u. Vermoeid thuisgekomen maar ipv om 18u45 lag hij om 19u45 in bed. Deed er een kwartiertje over om zelf in slaap te vallen maar dan vannacht verschillende keren een korte schreeuw en om 5u klaarwakker. Ik vind dit zooooooooo frustrerend. Ik kan hem gelukkig nog lang in bed laten spelen, rusten, rollen en beetje snoezen. Maar ik slaap ondertussen niet meer want zit me helemaal op te boeien en kijk nu eerlijk gezegd gewoon op tegen de dag want hij is dus stikkapot en heeft dan een vreselijk kort lontje (en ik ook).

één jaar geleden

Hier moet de kleine man op tijd naar bed. Later erin betekent niet uitslapen. Vaak juist eerder wakker in de ochtend.

één jaar geleden

Ja, helaas geldt dit ook bij mijn oudste zoon. Hoe later hij naar bed gaat (zoals nu onvermijdelijk op de vakantie), hoe vroeger hij op staat (tussen 05:30 en 06.00). En dit is ook echt bij 1 dag al 😐 Mijn dochter haalt het allemaal prima in, dat is een betere slaper 😊