23 Reacties

5 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde dilemma dus ik lees eventjes mee. Onze dochter is van oktober 2019 en haar broertje zal in mei geboren worden. We willen hem ook eerst bij ons op de kamer houden voor ongeveer twee maanden en twijfelen ook of we voor onze dochter een peuterbed kopen of een ander ledikant tijdelijk aanschaffen.. Op dit moment neigen we wel erg naar een peuterbed (met randen natuurlijk) en kijken hoe het gaat, langzaam laten wennen. Als het echt niet gaat dan een goedkoop ledikant op de kop tikken of wellicht even overbruggen in haar camping bedje..

5 jaar geleden

Je hebt ook ledikantjes waarvan je een peuterbed kan maken. Misschien is dit iets? Zijn dan meestal wat groter. Uit me hoofd 70x140

5 jaar geleden

Reactie op Romana91

Je hebt ook ledikantjes waarvan je een peuterbed kan maken. Misschien is di ...
Ja! Die heb ik nu maar die worden al heel snel te klein

5 jaar geleden

Oeh dat is lastige keus, ik zou wachten om te kijken hoe je dochtertje ontwikkeld en slaapt. Je kan die keus denk ik beter maken rond haar 2de jaar. Ik werk op een dagverblijf en hoor soms dat kinderen te vroeg over gaan naar een groot bed en het dan 1 drama is.. Vooral met de middagdutjes. Maar een enkel kind kan het wel prima. Moet zeggen dat ik persoonlijk denk dat voor 2,5 jaar te vroeg is. Ik zag onze dochter ook echt niet eerder over gaan, ze was nu bijna 3 en dat ging heel soepel. Mn nichtje had trouwens een ledikant waar 1 kant uit kon als peuterbed en daar sliep ze tot bijna 4 jaar in en toen naar een 1persoonsbed. Ook nog een optie.

5 jaar geleden

Mijn dochtertje sliep heel slecht in haar ledikantje en die heb ik vanaf dat ze echt goed kon lopen (1,5 jaar) een peuterbed gegeven. Wereld van verschil! Eerste 2 weken het ledikantmatrasje ernaast gelegd, als ze eruit zou rollen of verkeerd eruit zou stappen maar dat was niet nodig. Let wel je kan ze geen slaapzak meer aan doen mocht je dat nog doen. Wel kwam ze iets vaker naar mij toe maar kon er ook makkelijk even naast gaan kroelen heerlijk!

5 jaar geleden

Dit bedje hadden we om te proberen 2de hands gekocht en bijna 4 jaar mee gedaan echt een aanrader.

5 jaar geleden

Kun je de zijkant van het ledikant afhalen? Dan zou ik daar mee starten zodat ze kan wennen dat het half open is en als de baby op de kamer bij zijn zusje gaat slapen zou ik voor een peuterbed gaan. Ze is dan al gewend aan heet half open ledikant en dan is de overgang niet zo groot. Wij zijn trouwens meteen voor een normaal formaat bed gegaan, maar er zit bij ons iets meer leeftijdsverschil tussen. Mijn zoontje krijgt deze voor zijn derde verjaardag en zijn ledikant (die al een hele tijd half open is) gaat naar zijn zusje.

5 jaar geleden

22wkn zwanger en een dochter van 20mnd. Was ook niet van plan een 2e ledikant te kopen dus gewn samen peuterbedje in elkaar gezet en ze wou er meteen in slapen. Gaat nu al een week goed!

5 jaar geleden

Petit Amélie heeft ook peuterbedden met een hekje! Mijn zoontje ging er met 24 maanden in.. maar had best wat eerder gekund... dus zou daar voor kiezen...

5 jaar geleden

Onze dochter wordt eind deze maand 2 en die gaat dan in een peuterbed van petit amelie! Of al iets eerder, want hij is al onderweg. Deze is heel mooi met een hekje er omheen!! En mooie maat ook, niet meteen zo'n reusachtig bed 😉

5 jaar geleden

Zag toevallig vandaag die van Petit Amélie en die leek ons inderdaad ook erg handig en mooi, dus goed om te horen dat ie anderen goed bevalt ☺️

5 jaar geleden

Reactie op MLTB

Zag toevallig vandaag die van Petit Amélie en die leek ons inderdaad ook er ...
Jaa haha inderdaad! Denk dat wij ook voor die gaan

5 jaar geleden

Wij hebben gelijk een ledikant gekocht met uitvalhekje. Geen enkel probleem qua omschakelen. Ik weet niet of je spijltjes uit het ledikant kan halen? Dat ze al een tijdje kan wennen/oefenen om in en uit bed te gaan?

5 jaar geleden

Reactie op MdeLange

Wij hebben gelijk een ledikant gekocht met uitvalhekje. Geen enkel probleem ...
Welke heb jij? Bij mij kunnen de spijltjes er uit maar mijn dochter is echt een draaier dus ik wou sws een peuterbed met uitvalhekje en dat heeft mijn ledikant niet als ik de spijlen weg haal

5 jaar geleden

Wij hebben toen wel nog een ledikantje via marktplaats opgehaald en vonden we toch echt reuze handig geen gedoe dat de oudste haar bedje moest inleveren incl. Alle nieuwe prikkels van een kindje erbij.

5 jaar geleden

Reactie op anoniemxte

Welke heb jij? Bij mij kunnen de spijltjes er uit maar mijn dochter is echt ...
Merk even kwijt moet ik opzoeken

5 jaar geleden

Onze zoon is 2 jaar en 3 maanden en gaat volgende maand (Als kamer klaar is met schilderen) in een "volwassen" bed. We leggen eerste periode een matras naast het bed mocht hij eruit vall3n dan valt hij zacht

5 jaar geleden

Je kunt ook losse bedhekjes kopen die volgensmij op bijna alle bedden passen

5 jaar geleden

Wij krijgen nu onze derde, bij onze eerste het sebra kili bedje gekocht. Want, uitschuifbaar tot peuterbed. Nou, na 3 maanden drama en wij dus slapeloze nachten een bed gekocht van 140x200. Met name zodat we er zelf naast of kunnen gaan liggen en we zo allemaal beter slapen. Hadden we meteen moeten doen! Sinds dat grote bed slaapt ze heerlijk! Ons zoontje ligt nu in het ledikant en tegen de tijd dat onze derde in het ledikantje zal gaan kopen we weer meteen een twijfelaar. Als je de ruimte hebt vind ik dat echt een aanrader. Met een knus hemeltje erboven liggen ze er echt niet “verloren” bij ofzo, onze dochter ligt te genieten in het midden van haar grote bed 😁