56 Reacties

茅茅n jaar geleden

Hier nog in een ledikant. Slaapt hij nog goed in, hij krijgt wel binnenkort een kinderkamer en dan gaan we waarschijnlijk wel de zijkant van het ledikant eruit halen zodat hij een beetje kan wennen. Wel sinds kort over op dekens ipv slaapzak.

茅茅n jaar geleden

Hier in een 1 persoons bed, met uitvalbeveiliging. Hierop overgestapt omdat ik zwanger was van de tweede en ze bleek het meteen goed te doen.

茅茅n jaar geleden

Een eenpersoonsbed met hekje. Een peuterbed vind ik niet echt nodig. Mijn zoontje werd nog af en toe wakker snachts en ging dan weer verder slapen als hij naast ons lag. Ik kan niet echt slapen met een kind naast me. Vandaar de keuze voor een groter bed, dan kan ik er even naast liggen en vervolgens weer terug naar mijn eigen bed. Of kind naast mijn man en ik in bed van mijn zoon. Mijn oudste ging gelijk keurig onder de deken slapen, mijn zoontje die gaat nu wel nog het hele bed door. Als ik naar bed ga leg ik hem vaak even recht en doe ik de deken weer goed over hem heen. Hij gaat het hopelijk een keer leren dat hij onder de deken moet blijven馃槄

茅茅n jaar geleden

Onze dochter slaapt nog prima in haar ledikant. Wij hebben een meegroeiledikant, dus zijkant kan nog eerst af voor we het ombouwen tot peuterbed. Ik denk zolang ze er niet uit wil klimmen en het nog niet te klein is, lekker in laten slapen. Met 3 jaar ga ik wel echt de overstap maken. En dan hoop ik dat ze ook direct begrijpt dat ze erin moet blijven 馃槀

茅茅n jaar geleden

Hier aan het twijfelen over de stap naar peuterbed (of 1 persoonsbed).. zoontje slaapt nog wel goed in zijn ledikant maar gaat steeds vaker met zijn buikje op de rand hangen dus een dezer dagen kukelt hij er een keer uit als hij door krijgt dat hij zn benen alleen nog omhoog hoeft te gooien.. In onze vakantie (september pas) moet hij noodgedwongen een paar nachtjes in een 1 persoonsbed (geen ruimte voor een campingbed in het huisje) dus als dat goed verloopt gaan we daarna denk ik wel over

茅茅n jaar geleden

Zoontje van 26 mei slaapt nu twee weken in een eenpersoonsbed (peuterbed vonden we zonde van het geld). In december komt z'n zusje, dus we wilden 'm voor die tijd over hebben.

茅茅n jaar geleden

Dochtertje van 20 mei slaapt nu een paar weken in een eenpersoonsbedhuisje met uitvalbeveiliging. Ze heeft een periode gehad met slecht slapen, toen ze weer goed sliep hebben we de overstap gemaakt. We gaan in september op vakantie en daar slaapt ze in een eenpersoonsbed dus we wilden haar vantevoren al thuis laten wennen.

茅茅n jaar geleden

Hier nog een ledikant. Zoontje slaapt sinds een maand ein-de-lijk door dus ik wil niks riskeren dat het slechte slapen weer terugbrengt 馃檲 hij ligt er ook nog goed en graag in, probeert er niet uit te klimmen. Wij doen zo dus nog wat verder.

茅茅n jaar geleden

Ons zoontje van 19 april slaapt nog in z'n ledikant. Peuterbed staat wel al op zijn kamertje zodat hij al kan wennen. We gaan over 2 weken op vakantie waar hij nog in een campingbedje moet slapen. Daarna willen we toch eens langzaam beginnen om hem het peuterbed te laten slapen.

茅茅n jaar geleden

Onze dochter was bijna 2 toen we een peuterbed probeerden. Dit ging direct goed en ze sliep/ slaapt er heerlijk in. Wij hebben dit geprobeerd omdat ik zwanger was van de 2e dus als het peuterbed lukte, hoefden we er niet een 2e ledikant bij te kopen.

茅茅n jaar geleden

Hier nog in een ledikant en gewoonweg nog geen reden om over te stappen naar een peuterbed of eenpersoonsbed.

茅茅n jaar geleden

Hier ook nog een ledikant maar wel over op dekens ipv slaapzak. Nu liggen de dekens nog overal maar soms is het ook wat te warm. Pas als ze er van het najaar goed onder blijft liggen gaan we over. Misschien gaan we wel binnenkort het peuterbedje op de kamer zetten

茅茅n jaar geleden

Mijn dochtertje slaapt al van 18 maanden in haar peuterbedje. We hadden het gekocht omdat haar ledikantje naar haar broertje zou gaan die in maart geboren werd maar we vonden het al wel ok茅 dat ze erin zou slapen slaapt, dus sinds eind november.

茅茅n jaar geleden

Reactie op AN01

Mijn dochtertje slaapt al van 18 maanden in haar peuterbedje. We hadden he ...
En we zijn nu sinds 2 weken over gegaan op dekens.

茅茅n jaar geleden

Hier nog ledikant, slaapzak en op onze kamer 馃槃

茅茅n jaar geleden

Hier slaapt ze sinds een maandje in een peuterbed. Vanaf het moment dat ze hem zag staan, wilde ze ook echt onder de dekens en zonder slaapzak. Reden dat we over zijn gegaan? 1. We zagen een compleet bedje voor een leuk prijsje op mp. Een peuterbed is toch nog net wat knusser en veiliger dan een echt groot bed. 2. Ze is altijd een slechte slaper geweest. Het inslapen gaat sinds het peuterbed wel stukken beter. Het doorslapen helaas wat minder.

茅茅n jaar geleden

Sinds 1 jaar over gegaan naar een ikea kura bed met lattenbodem op e grond. Inmiddels 2j3m en slaapt op normale hoogte. Over een paar jaar word het een hoogslaper. Bevalt prima!

茅茅n jaar geleden

Mn dochter is sinds 2 weken over naar een eenpersoonsbed met bedhekje en dekbed. De reden om over te stappen is omdat ze een broertje heeft gekregen en hij binnenkort niet meer in z鈥檔 wieg past. Zo kunnen we de bedjes mooi doorschuiven. Anders hadden we dit nog niet gedaan, want m鈥檔 dochter sliep nog prima in het ledikant. Een peuterbed vonden we zonde van het geld, daarom meteen voor een eenpersoonsbed gegaan. Gaat prima eigenlijk!

茅茅n jaar geleden

Hoe werkt het 眉berhaupt als je overgaat van een slaapzak naar een dekbed? Gewoon eronder leggen en that鈥檚 it of moet je ergens nog op letten? En wordt hij straks dan niet wakker met de deken op zijn hoofd en is dat erg?

茅茅n jaar geleden

Reactie op Moe-der

Mn dochter is sinds 2 weken over naar een eenpersoonsbed met bedhekje en de ...
Dit willen wij ook doen, mag ik vragen waar jullie het bedje gekocht hebben?