56 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Jetje03

Mijn dochter is in december 2,5 jaar, ze is klein van stuk en slaapt nog in ...
Hier in 1x overgegaan naar peuterbed met dekens. Ze vond het heel intressant en wilde er gelijk onder liggen dus de slaapzak is de kast niet meer uit gekomen😅 Wel trapt ze de dekens nog best vaak af, daar pas ik haar pyjama wel op aan.

één jaar geleden

Omdat ik vandaag 40 weken zwanger ben van ons 2e kindje, hebben we 3 maanden terug een peuterbedje gekocht voor ons dochtertje. (zelfde merk en uitstraling als haar ledikantje van Woodies) We hebben deze overdag toen ze niet thuis was klaargezet en er verder niks over gezegd tegen haar. Toen ik haar naar bed bracht, zei ze: huh? bed lager? en ik zei: ja, je bedje is nu een klein beetje lager he? Ze slaapt er net zo goed in als in haar ledikantje en blijft keurig wachten in haar bedje tot we komen wanneer ze in de ochtend wakker is. Ik denk dat het heeft geholpen dat we er niks groots van maakten en haar volgden in hoe ze het zag en vond. En dat gewoon herhaald, in haar eigen woorden. Het ledikantje is nu voor haar zusje, maar we hebben ‘gelogen’ dat het een nieuw bedje is, speciaal voor babytjes. Zo hoeft ze niet het gevoel te hebben dat we haar oude bedje weggegeven hebben aan haar zusje. Dit past zo bij haar, maar dit zal per kindje verschillend zijn. De een moet je meenemen in het proces en de ander moet het niet als iets groots of nieuws ervaren. Oh en we hebben haar nog steeds in een slaapzakje, omdat ze een buikslaper is , fijner dan een dekbed.

één jaar geleden

Sinds een week een kinderbed! Op advies van mensen om ons heen het peuterbed overgeslagen. Hij slaapt nu in een 90 x 200 bed zodat een van ons er evt ook bij kan liggen, mocht het nodig zijn. Het gaat beter dan verwacht! We hebben een ‘sleep trainer’ lampje gekocht en dit werkt super goed.

één jaar geleden

Reactie op JPx21

Sinds een week een kinderbed! Op advies van mensen om ons heen het peuterbe ...
En wat waren de adviezen om het peuterbed over te slaan? Wij denken daar ook aan. Lijkt ons zo onhandig, weeer een keer overstappen. En hij groeit zo snel, waarom dan een extra aanschaf. Qua ruimte past het ook makkelijk, best grote kamer gelukkig.

één jaar geleden

Reactie op JPx21

Sinds een week een kinderbed! Op advies van mensen om ons heen het peuterbe ...
Ik twijfel ook over hoe ik de overstap zal aanpakken. Maar ik dacht dat mijn zoontje een peuterbed net wel fijn zou vinden omdat het toch nog iets meer geborgenheid geeft (hij kruipt nu ook altijd in een hoekje of tegen het hoofdeinde). Deed jullie kindje dit ook?

één jaar geleden

Reactie op AnnieD

Ik twijfel ook over hoe ik de overstap zal aanpakken. Maar ik dacht dat mij ...
Dat doet onze dochter ook nogsteeds in het peuterbed. Ze kruipt ook vaak in een hoekje. Doe vooral wat jij denkt dat past bij je kind 😉 Wij vonden een peuterbed een ideale tussenstap. We hebben haar betrokken bij het opbouwen van het bedje en weghalen van de oude. Daardoor was het geen schok bij het naar bed gaan de eerste keer en vond ze het zelfs erg intressant.

één jaar geleden

Dochter is 2,5 jaar en slaapt nog steeds in haar ledikant met slaapzak. Ze slaapt er nog heerlijk in. Denk dat ik met haar 3e verjaardag pas haar ledikant omgooi tot peuterbed met dekbed.

één jaar geleden

Reactie op MamaHH

En wat waren de adviezen om het peuterbed over te slaan? Wij denken daar oo ...
Idd, vaak overstappen anders en vooral ook er makkelijk zelf bij kunnen liggen (bijvoorbeeld als ie niet kan slapen of zich niet lekker voelt).

één jaar geleden

Reactie op AnnieD

Ik twijfel ook over hoe ik de overstap zal aanpakken. Maar ik dacht dat mij ...
Ja haha, deed ons zoontje ook. In het begin ook in het grote bed, maar inmiddels ligt ie toch recht in het bed, met z’n hoofd aan het hoofdeinde.

één jaar geleden

Mijn dochter gaat over een paar dagen in een groter ledikant (70x140) van haar grote broer die een eenpersoonsbed krijgt. Het ledikant heeft 1 zijkant er uit en tot nu toe vind ze het heel interessant. Ben benieuwd als ie op haar eigen kamer staat 😜

één jaar geleden

Mijn dochtertje slaapt nog in ledikant (70x140) met slaapzak. Ze klimt er niet uit en ze slaapt er nog klokje rond in. Dus voorlopig komt er geen peuterbed🥰

één jaar geleden

Ons zoontje slaapt nog steeds in zijn ledikant met slaapzak. Lijkt het prima te vinden! We gaan volgend jaar zomer verhuizen, dan is hij 3 jaar en denk dat we in het nieuwe huis gelijk overgaan op een nieuw bed

één jaar geleden

Ons zoontje is dit weekend over gegaan. Eigenlijk kwam het per toeval. Hij werd al groot voor t ledikant. De oudste kreeg een groter bed. En dit (1persoons)bed tilden we naar de zolder. Tot hij zei dat hij die wilde. Tja. Dan zetten we die wel op je kamertje en mag je kijken wanneer je er zelf aan toe bent om over te gaan. Misschien in t begin alleen eerst de middag ofzo dachten we. Hij ging indd die middag met veel plezier in t grote bed liggen en sliep goed! En 's avonds wilde hij weer. En ook deze avond had hij er veel zin in en slaapt nu ook weer als een roosje. Wel aanpassingen gemaakt in z'n kamertje mocht ie zelf uit bed komen dat het veilig is. Hij is bijna 2,5. Ledikant staat nog wel op t kamertje. Vonden de overstap te groot om die ook meteen weg te halen.

één jaar geleden

Reactie op MamaHH

Ons zoontje is dit weekend over gegaan. Eigenlijk kwam het per toeval. Hij ...
Oh en slaapt met slaapzak in t grote bed trouwens. Slaapzakken van 110 cm. Kan ie mee door tot volgend voorjaar en dan misschien langzaam naar dun dekentje en dan dekbedje.

één jaar geleden

Reactie op Rachelle1989

Mijn dochter gaat over een paar dagen in een groter ledikant (70x140) van h ...
Vandaag de overstap gemaakt! Haar middagslaapje ging heel goed, en 's avonds ook zonder problemen in slaap gevallen. Ze is zelf heel alert dat ze er niet uit wil vallen dus ik hoop dat ze er vanacht niet uit valt 😅 mn dochter slaapt overigens ook gewoon nog in een slaapzak hoor, heb wel een dekbed in de kast mocht ze hetzelfde willen als haar grote broer

één jaar geleden

Reactie op Rachelle1989

Vandaag de overstap gemaakt! Haar middagslaapje ging heel goed, en 's avond ...
Wij hebben het bed "verkeerd om" gezet waardoor de wat hogere zijkant aan de buitenkant staat zeg maar en dan de andere kant tegen de muur. Die rand is echt maar 3 cm hoger dan t matras ofzo. Misschien 5. Maar niet hoog. Hij kan er inprincipe ook overheen klimmen. Maar het houdt m wel tegen met uit bed rollen. Misschien kan dat bij jullie ook?