7 Reacties
5 jaar geleden
Het is goed dat ze het gaan testen. De waardes in het water kan verschillend zijn en hangt aan de kwaliteit van de leidingen af. In alle gebouwen die tot de jaren 60 gebouwd zijn zitten loden leidingen in. Het beste wat ik je kan adviseren: koop tot die tijd of water uit fles of koop een filter om het water te filteren en maak je nu nog geen zorgen want je weet nog niks. Super goed dat je woningcorporatie hier aandacht aan besteed!
5 jaar geleden
Eerst even water op andere manier tappen en bij onzekerheid vraag je VK! Wie weet heeft die een helder antwoord voor je wat je gerust stelt. Je bent vast niet de eerste /enige met deze vraag馃尰
5 jaar geleden
Wellicht kun je je bloed laten testen om te zien of je verhoogde waarden hebt? Dat kan wellicht ook rust geven. En even wat 5l waterflessen kopen voor de komende tijd.
5 jaar geleden
Daarom drink ik juist flesjes water altijd al gedaan ook van voor de zwangerschap, mijn huis is heel oud staan al heel wat jaren馃檲 dus ook lodenleidingen
5 jaar geleden
Hangt er vanaf hoeveel lood er meekomt met het water. Wij wonen ook in een vooroorlogs huis en ik ben toen we erachter kwamen dat ik zwanger was, bar le duc gaan drinken. Dus m鈥檔 vriend tilt dat elke week 3 hoog. En niet vergeten dat je je kind dan zeker de eerste paar jaar geen kraanwater geeft.