14 Reacties

3 jaar geleden

Hier iedere keer dubbele oor ontsteking, zodra ik een snotneus zie krijgt hij 's avonds en s ochtends neusspray. Dat helpt ontzettend goed

3 jaar geleden

Ik heb eenmalig ook oordruppels ook voor geschreven gekregen. Ik legde hem op mijn schoot op zijn zij, hield zijn hoofd zachtjes maar wel stevig vast en leunde met me arm op zijn arm en diende de druppels snel toe. Oftewel: houtgreep 🙈

3 jaar geleden

Hier ook regelmatig loopoor met buisjes en regelmatig druppelen. Als ik alleen ben dan leg ik hem meestal op de commode op zijn zij in de houdgreep met een arm en met de andere hand druppel ik. Die van ons heeft het na paar keer ook door en werkt dan gewoon mee. Succes!

3 jaar geleden

En moeten jullie ze dan 10 minuten laten liggen na 't druppelen? Vraag me af hoe ik dat dan voor elkaar krijg. Klinkt wel goed trouwens, ook met je arm z'n arm tegen houden, want die wil hij weg gaan slaan gok ik. Tot nog toe nog steeds geen koorts en aan één kant. Was eerst dikke drap, nu meer helder en veel dunner. Dus denk dat 't minder wordt. Hoop 't ook echt!

3 jaar geleden

En vooral ook heel fijn om te lezen dat ik dan niet de enige ben die dan d'r kindje in een houdgreep moet houden. Voelt zo slecht en artsen laten 't dan zo makkelijk overkomen maar mij lukt 't dan niet zo makkelijk. Fijn dat 't niet aan mij of ons kindje ligt maar dat dit vaker voorkomt. Stelt me gerust. Huisarts keek me echt aan alsof ik 'm mishandelde maar wist echt niet hoe anders. Hij doet 't zelf niet met z'n 16 maanden dus moet toch iets bedenken als ie tegenstribbeld.

3 jaar geleden

Reactie op Mamamei89

En vooral ook heel fijn om te lezen dat ik dan niet de enige ben die dan d' ...
En hoe wou de arts dat je het anders deed? 🙄 Mijn zoon is echt loeisterk, mijn ha zei zelf met een oorcontrole dat ik hem in de houdgreep moest houden anders werkte hij te erg tegen. En over het 10min laten liggen: uhm hoe dan? Ik liet hem 3 a 4 sec plat liggen zodat het erin kon stromen maar 10min lukt hier echt nooit 😅

3 jaar geleden

Haha geen 10 minuten hier. Ik masseer het oor beetje en trek het omhoog zodat alles goed omlaag het oor in loopt en dan is meneer z'n geduld wel op.

3 jaar geleden

Reactie op Romana91

En hoe wou de arts dat je het anders deed? 🙄 Mijn zoon is echt loeisterk, ...
Die zei dat ik 'm "gewoon lekker op z'n rug moest leggen en dan z'n hoofd zachtjes moest draaien en dan z'n oortje iets naar achteren trekken en 't er rustig indruppelen en dan zo even 10 minuten laten liggen. Eventueel een leuk liedje zingen om 'm af te leiden." Die snapt echt niet hoe m'n zoontje werkt... 🙄😑

3 jaar geleden

Reactie op BabyBun

Haha geen 10 minuten hier. Ik masseer het oor beetje en trek het omhoog zod ...
Nou, ik vind 't soms al een uitdaging om liggend een plasluier te verschonen, laat staan dit....

3 jaar geleden

Reactie op Mamamei89

Die zei dat ik 'm "gewoon lekker op z'n rug moest leggen en dan z'n hoofd z ...
Joh.. ene oor in ander oor uit met die kinderartsen af en toe hoor. Wordt er zelf ook wel eens moedeloos van, jij kent je kind het beste! Hoop snel dat je zoontje snel opknapt en de druppels niet nodig zijn 😘

3 jaar geleden

Ja oordruppels geven is zeker een uitdaging. 10 min laten liggen… nog niet eens 10 seconden lukt het mij 😂. Bij mij is trouwens 30 seconden gezegd door de apotheek. Dit was helaas niet haalbaar🌚 Wat het beste werkte voor ons zoontje werkte. Was om zelf te zitten op de bank, dan hem laten liggen op mijn schoot, liggend met zijn buikje naar beneden. boekje/knuffel in zijn hand ( ook wel eens tv aan ) met een beetje mazzel kreeg ik er paar druppeltjes er in. Veel sterkte voor jou kleine 😌

3 jaar geleden

Reactie op Jessiejess

Ja oordruppels geven is zeker een uitdaging. 10 min laten liggen… nog niet ...
Dank! Helaas vandaag toch begonnen met de druppels. Op tafel op 't aankleedkussen met m'n telefoon in z'n hand met bumba aan, werkte bij de eerste druppel. Bij druppel 2 en 3 was 't een echte strijd. Geen idee wat of hoeveel erin is gegaan. Maarja beter iets dan niets.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft 11 juli buisjes gekregen en tot nu toe al 5x een loopoor gehad ( oren wisselen elkaar af ) Ik mag na 3 dagen bellen als ze dan nog een loopoor heeft en dan krijg ik meteen druppels. Hier gelukkig geen moeite met het geven van de druppels. Gewoon op de bank met een filmpje aan en in het ziekenhuis hebben ze aangegeven dat 10 minuten heel lang is voor zoon klein mensje om te blijven liggen dus alle seconden zijn al prima is mij uitgelegt omdat er altijd wel wat in blijft zitten

3 jaar geleden

Reactie op Hoek56

Mijn dochtertje heeft 11 juli buisjes gekregen en tot nu toe al 5x een loop ...
Wat naar om te horen dat je dochtertje al zo vaak een loopoor heeft gehad ondanks de buisjes. Zo stom he die oorontstekingen!!! Hier begin juni de buisjes gekregen en dit dus 2e keer maar 1e keer ging vanzelf over. Vandaag 2x gedruppeld, voel me mee. Indd met filmpje afgeleid. Maar zag sinds 1e keer druppelen all meteen geen pus meer eruitkomen. Zou dat echt zo snel werken? Wel klein vlekje op z'n bedje na z'n slaapje dus ben benieuwd hoe dat er morgenochtend uit ziet. Werken die druppels snel? Binnen hoeveel dagen was dat bij jullie? Ze zeiden hier bij apotheek max 7 dagen. Hoop niet dat we echt zo lang moeten druppelen en ook dat het gewoon over gaat m