15 Reacties

4 jaar geleden
Ik heb ervaring met de Mio Amore kinderwagen, ongeveer zoals op jou foto van bol.co m & met de Joolz en moet eerlijk zeggen dat ik de Mio Amore veel fijner vond en zeker een aanrader! Hij is als ik het goed heb 250 euro.

4 jaar geleden
Super mooie kinderwagen. Ik zal eens een kijkje nemen op https://mio-amore.com/?gclid=EAIaIQobChMIw9P_o8zJ7QIVZ_x3Ch2w6Aa4EAAYASAAEgIOWfD_BwE
Zijn ook die style kinderwagens en ook voor een mooie prijs omdat hier geen reviews bij staan durf ik het niet te zeggen op het plaatje ziet het er soms mooier uit of even YouTube kijken ☺️ succes

4 jaar geleden
Reactie op sylvana lathonia
Super mooie kinderwagen. Ik zal eens een kijkje nemen op https://mio-amore. ...
Ja klopt dat is het lastige van die low budget wagens, weinig reviews en je moet dan maar de gok wagen.

4 jaar geleden
Reactie op 88lau
Wat maakte de mio fijner tov de joolz? Ben benieuwd en zelf ook net voor de ...
Ik vind de boodschappen mand groter wat voor mij belangrijk is, je kindje kan in veel meer verschillende zit standen zitten, dus achterover of rechtop. De joolz is best groot dus in de auto is heell de kofferbak vol & de Mio Amore is veel kleiner als je hem inklapt. Ook toen mijn dochter net rechtop kon zitten en ze viel in slaap kan je het zitje ombouwen als ligbak & dat kan bij joolz niet omdat je 2 verschillende opzetstuks hebt

4 jaar geleden
Reactie op anoniemxte
Ik vind de boodschappen mand groter wat voor mij belangrijk is, je kindje k ...
En met deze pluspunten rijd hij ook net zo goed? En gaat die ook lang mee?

4 jaar geleden
https://www.mamaloesbabysjop.nl/born-lucky-rapido-blauw-kinderwagen-incl-autostoel-07750-b
Deze kinderwagen stond ergens op de 3e plaats (eerste van de de low budget). Ben ook aan het twijfelen aangezien ik vrees dat het uiterlijk dan ook alles is. Lees dan ook graag mee met jullie eventuele ervaringen.

4 jaar geleden
Reactie op Anniejannie
En met deze pluspunten rijd hij ook net zo goed? En gaat die ook lang mee? ...
Jaa ik vind hem ook net zo goed rijden, heb hem bij mijn dochter gebruik van geboorte tot 2 jaar en hij is nogsteeds in prima staat bij m’n kindje waar ik nu zwanger van ben ga ik hem weer gebruiken

4 jaar geleden
Ik zat ook aan die low budget kinderwagens te denken via bol!
Via de Babydump-folder zag ik dat zij ook kinderwagens hebben in de prijscategorie €200-€300. Afgelopen zaterdag ben ik met mijn vriend gaan kijken (vond ik toch fijner dan online bestellen) en wij zijn toch voor een duurdere gegaan;
https://www.baby-dump.nl/product/kinderwagens/13/traveller/57795/traveller-nu-met-joie-gemm-autostoel/57851/traveller-combi-blue/134044/
Omdat:
- de goedkopere versies hebben een reiswieg die je later ombouwt tot zitdeel, alleen maar stof dus. De reiswieg hangt dus in de kinderwagen en heeft geen harde bak, zoals de traveller wel heeft. Je kunt de reiswieg dan niet zonder kinderwagen gebruiken want dan blijft hij niet staan. Je kan de reiswieg met je kind erin dus niet even op de grond zetten of op de bank. Je kindje is van de onderkant dus niet door een harde bak beschermd. Dit vond ik echt heel goedkoop en onveilig overkomen.
- de autostoeltjes van de goedkopere versies vond ik goedkoop ogen. Ze kunnen ook niet op een isofix base gebruikt worden en moeten altijd met een gordel vastgezet worden (ik wilde perse een base en geen geklungel met een gordel. Een base is namelijk gewoon een klik systeem en kan je nooit fout doen).
- de wieltjes vond ik allemaal vrij klein t.o.v. de traveller. Wij wandelen vaak met de honden in het bos en dan vind ik grotere wielen toch wel fijner. De voorste wielen van de traveller kun je ook nog "vast" klikken zodat ze niet meer zwenken. Als je een hobbelige weg hebt, is dit super handig
- de baby lag bij de goedkopere versies best wel laag. Dit vond ik niet zo'n fijn idee met 2 honden die dan makkelijker bij de baby zouden kunnen komen. Bij de traveller ligt de baby een stuk hoger.
- het handvat van de traveller is met 1 knopje in het handvat hoger of lager te verstellen. Zo kunnen zowel mijn vriend als ikzelf op goede hoogte met de kinderwagen lopen.
- de goedkopere versies zijn van metaal IPV aluminium. Dus een stuk zwaarder (om bijv. In en uit de auto te tillen, ja ik ben echt een zeur)
- overall vond ik de goedkope versies heel wankel ogen. Je schudde ze makkelijk door elkaar bijvoorbeeld.
Nou ja zo kan ik nog wel even doorgaan. Duidelijk mag zijn dat ik helemaal verliefd ben op de traveller kinderwagen van de Babydump 😂 ik ben blij dat we toch naar een fysieke winkel zijn gegaan en niet online hebben besteld.
Bij de Babydump hebben we de kinderwagen vooruit besteld (levering eind maart afgesproken). We betalen pas bij levering. Mocht de kinderwagen duurder worden, dan krijgen we hem toch voor de nu afgesproken prijs. Mocht de kinderwagen goedkoper worden, passen ze de prijs aan. Dus altijd in ons voordeel.
Ook handig ivm garantie vind ik, naar een fysieke winkel kun je teruggaan en laten zien. Over de klantenservice van bol ben ik niet altijd enthousiast. Al helemaal niet als je via een partner van bol besteld want dan kan bol zelf niets betekenen en je alleen maar doorverwijzen naar de verkoper 🤦🏻♀️
Dat is mijn ervaring in ieder geval!

4 jaar geleden
Wij zijn voor deze kinderwagen gegaan.
https://www.mamaloesbabysjop.nl/cangaroo-gala-dark-grey-silver-2-in-1-combi-kinderwagen-incl-autostoel
We zochten naar een goede prijs kwaliteit. We hebben gekeken tot 500 euro. We hebben ook eerst online wat rondgekeken maar vonden het toch ook belangrijk om die te kunnen testen en voelen voordat we iets kochten. Voor ons waren de wielen en de vering heel belangrijk omdat wel veel willen gaan wandelen met onze baby en dit was bij deze kinderwagen duidelijk beter dan alle andere die we geprobeerd hadden. Dit model was ook mijn favoriet.
Van de reiswieg kun je later een kinderzitje maken en dit heeft voor en nadelen maar voor ons wogen de voordelen toch op tegenover de nadelen.

4 jaar geleden
Wij hebben de Cybex balios S 2 in 1 gekocht voor 348 euro. Vrij goedkope kinderwagen dus, maar ben er erg over te spreken. Rijdt erg licht, vering aan alle 4 de wielen, geen kleine wielen, antilek banden, voorwielen zijn vast te zetten en de grootste plus voor mij: hij is makkelijk uit elkaar te halen en de delen zijn niet zo zwaar te tillen. Oja en 2 jaar garantie, wat bij de meeste goedkopere wagens minder is.

4 jaar geleden
Reactie op Lientje90
Wij hebben de Cybex balios S 2 in 1 gekocht voor 348 euro. Vrij goedkope ki ...
Deze staat ook op ons lijstje. Heb geen ervaringen met kinderwagens maar deze is mooi en leek me erg prettig. Wordt de wagen compact als je het inklapt? Mag ik vragen waar je de wagen hebt aangeschaft? Alvast dank!

4 jaar geleden
Reactie op don2020
Deze staat ook op ons lijstje. Heb geen ervaringen met kinderwagens maar de ...
Ik woon in Duitsland en hier was het, zeker in zijn prijsklasse de meest compacte wagen. De reiswieg (die bak zogezegd) zou je eventueel ook nog plat kunnen vouwen, dat is iets meer werk maar mogelijk. Ik heb zelf een VW Polo en het onderstel beslaat iets meer dan de helft van de kofferbak. Ik heb hem online bij Babypark gekocht (zitten veel winkels van in Nederland). Zij hebben op YouTube ook een kanaal en een filmpje over deze specifieke wagen.
(En ja, ik ben enthousiast 😂)